HTC s Intelem vyvine vlastní bezdrátové řešení pro virtuální realitu, bude postavené na 60GHz technologii WiGig

HTC s Intelem vyvine vlastní bezdrátové řešení pro virtuální realitu, bude postavené na 60GHz technologii WiGig

Na letošním Computexu oznámila společnost HTC partnerství s Intelem v oblasti vývoji nového bezdrátového řešení pro virtuální realitu. Současná generace HTC Vive používá pro spojení s počítačem kabel, stejně tak pro napájení.

Bezdrátový systém s integrovanou baterií, která pochopitelně o něco zvýší hmotnost brýlí, bude postaven na technologii WiGig se standardem 802.11ad, který pracuje na vysoké frekvenci 60 GHz.

I když tento standard nelze použít například pro bezdrátový přenos mezi místnostmi, protože dochází v rámci zdi k obrovské ztrátovosti, pro přímou viditelnost několika metrů u virtuální reality po celé místnosti je to zcela ideální řešení. Díky tomu bude možné přenášet jak dostatečné množství dat (až 7 Gb/s) pro zobrazování obrazu ve vysokém rozlišení, ale dosáhnout i velmi nízké odezvy, která by měla být pod hranicí 7 ms.

Dle oznámení by neměl být problém ani při použití více brýlí najednou v jedné místnosti, což umožní zážitek ve virtuální realitě i ve více lidech. Je ale potřeba upozornit, že kromě výkonného počítače, drahých brýlí s ovladači bude navíc ještě nutné přikoupit i nejnovější router, který už bude standard 802.11ad s frekvencí 60 GHz podporovat. Tím opět narostou nároky na takový systém virtuální reality a bezdrátové řešení tak bude pravděpodobně nový „hi-end“.

Na bezdrátovém setu pracuje i třetí strana v podobě výrobce TPCast. Jaká bude ale výsledná kvalita a použitelnost, to zatím není jasné.

Témata článku: Technologie, Intel, Virtuální realita, TP-Link, HTC Vive

2 komentářů

Nejnovější komentáře

  • dolph1888 1. 6. 2017 17:49:27
    Aby bezdrátový systém za něco stál musí přenášet 2x 8K* video (tak aby se...
Určitě si přečtěte

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

** Ani hry se sebelepší grafikou vás nevtáhnou tolik, jako ve virtuální realitě ** Pro sledování filmů není VR ani zdaleka ideální ** I první generace je skvělá, stále však působí jako prototyp

20.  6.  2017 | Janů Stanislav | 19