Huawei v Česku za rok prodal 230 tisíc telefonů, sázka na Jágra pomáhá

Huawei v Česku za rok prodal 230 tisíc telefonů, sázka na Jágra pomáhá

Plány čínské společnosti Huawei v rychlé expanzi na trhu s chytrými telefony se daří realizovat. Huawei v loňském roce v České republice prodala 230 tisíc těchto chytrých přístrojů a získala sedmiprocentní podíl na trhu (jde o průměr, v některých měsících je číslo i výrazně vyšší). Řadí se tak mezi pět největších prodejců na našem trhu.

Huawei chce počty prodaných přístrojů a podíl na trhu letos opět navýšit. Přesné odhady ale nekomentuje, může jít ale o výrazné nárůsty.

Rychle roste také povědomí o značce. Podle průzkumů, které si Číňané nechávají zpracovat u několika agentur, už tato hodnota dosahuje 65 procent. Plán na letošní rok je číslo na výšit na 75 procent. Huawei při začátku prodeje chytrých telefonů v Česku narážela na neznámost značky a bojovala například s tím, že „každý“ zná jméno Samsung.

Jágr pomáhá

Číňané začali značku systematicky propagovat a mimo jiné jako její tvář najali hokejistu Jaromíra Jágra. „Jeho angažmá funguje a skutečně se výrazně projevuje na číslech. Ve spolupráci budeme pokračovat,“ říká pro Connect.cz viceprezident českého Huawei Zbyněk Pardubský. Pomáhají i nové modely zajímavých přístrojů. Firma aktuálně hodně propaguje modely Mate a údajně už není považována pouze za výrobce těch nejlevnějších strojů.

Klepněte pro větší obrázek
Jaromír Jágr jako tvář kampaně Huawei bude pokračovat.

Huawei průběžně investuje také do dalších marketingových aktivit. Společnost byla například jedním z velkých partnerů letošního hokejového mistrovství. Rozvíjí také aktivitu typu stipendia, soutěže pro studenty či spolupráce s ČVUT. Firma se angažuje rovněž v česko-čínských vztazích.

Huawei není jedinou čínskou značkou, která chce v rámci celosvětové expanze na trhu s chytrými zařízeními získat co největší podíl také na českém trhu. Lenovo následuje svojí taktiku z prodeje počítačů.

Huawei v České republice zaměstnává kolem 400 lidí a v loňském roce u nás vygenerovala tržby přesahující tři miliardy korun. Zisk před zdaněním narostl o 16 procent na 51,5 milionu korun. Lokální čísla kopírují pozitivní vývoj na ostatních trzích po celém světě.

Témata článku: Byznys, Mobility, Mobilní telefon, Huawei, Čínský trh, Telefon, Nejlevnější stroj, Tisíc

14 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Dr.No64 27. 5. 2015 20:26:48
    UZ MA TEN DEBlL KONECNE DODELANOU STREDNI SKOLU ? TREBA KVULI TEM...
  • Kolousek001 27. 5. 2015 17:43:11
    To je vůl ten Jágr, že propůjčí svůj ksicht, takovejm čínskejm šmejdům......
  • Vladislav Duba 27. 5. 2015 15:59:09
    neni to tvář kampaně, nýbrž xicht kampaně. Tuplem na fotce v článku. Hele...
Určitě si přečtěte

Je to jen bublina, nebo Nokia 3310 opravdu oživila zájem o hloupé telefony?

Je to jen bublina, nebo Nokia 3310 opravdu oživila zájem o hloupé telefony?

** Nokia 3310 zaujala, ale kupodivu se i prodává ** A fenoménu se chytli další ** Je to renesance hloupých levných mobilů?

Včera | Kůžel Filip, Láska Jan | 11

Apple zvrátil nezájem o iPady, ale blíží se větší problém – Huawei

Apple zvrátil nezájem o iPady, ale blíží se větší problém – Huawei

** Rekapitulace minulého kvartálu v mobilním byznysu ** Agentury se nemůžou shodnout – smartphony rostly, nebo klesaly? ** Huawei jde po krku Applu. Dostihne jej už v dalším kvartálu?

19.  8.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 10

Snap se snaží vyhrabat z problémů. Snapchat se mu podařil, vše ostatní je ale omyl

Snap se snaží vyhrabat z problémů. Snapchat se mu podařil, vše ostatní je ale omyl

** Tvůrce Snapchatu má problém ** Poslední dobou se mu nedaří ** A všichni ho dávno okopírovali

19.  8.  2017 | Polesný David | 11