IBM v Česku spouští vlastní startupový program

Po Microsoftu, SAPu a některých dalších nadnárodních IT, finančních a poradenských společnostech spouští rozsáhlejší podporu začínajících technologických firem v Česku také stoletý obr IBM. Big Blue sem konkrétně rozšiřuje svůj celosvětový program IBM Global Entrepreneur, který tak navazuje na podporu aktuálního ročníku pražského akcelerátoru StartupYard.

Program IBM je podobný těm, které je možné vídat u jiných společností. Pokud se startupy zaregistrují a splní požadavky, získají zdarma přístup k technologiím, což dokáže ušetřit třeba za poplatky a licence, a především mohou využít spojení na obrovské množství trhů a zákazníků, kde už IBM působí. K dispozici budou také specialisté z firmy pro konzultace, rady a pomoc.

IBM do programu nebere každého. Chce se soustředit především na projekty, které mohou využívat firemní zákazníci, tedy tradiční segment, v němž Big Blue působí. Ideální je rovněž směřovat k iniciativě Smarter Planet, kterou IBM už nějakou dobu prosazuje. Do této oblasti lze v podstatě začlenit mnoho věci, třeba internet věcí, big data a analytiku a tak dále.

Zůstat s dobou

Bude rozhodně zajímavé sledovat, zda IBM v Česku nějaké startupy uloví. Firma podpořila aktuální ročník StartupYardu, který je zaměřen právě na velká data a jejich analýzu, vybrané týmy ale příliš nadšení nebudí.

Klepněte pro větší obrázek
IBM dnes své nové aktivity představuje v pražském TechSquare.

Pomoc firem typu IBM, Microsoft, SAP a podobně obecně startupům může pomoci. Přístup k zákazníkům či partnerům je rozhodně jednodušší, než v případě lifestylových webových a mobilních aplikací. Česko má navíc v podnikovém a „hardcore“ IT poměrně solidní zázemí a úspěchy.

IBM a firmy jejího typu samozřejmě za podporou startupů sledují i své vlastní zájmy. Mohou zůstat v kontaktu s inovacemi a talentovanými lidmi a mohou si zajistit, že další generace firem bude používat jejich technologie. Pokud například startup vyroste na cloudu SoftLayer od IBM, je zde velká šance, že na něm zůstane i v budoucnu. A tak dále.

Právě SoftLayer, který IBM minulý rok koupila za dvě miliardy dolarů, je jedna z technologií, kterou firma v rámci podpory mladých projektů nabízí. Dále jsou to také různé nástroje pro vývojáře, middleware, cloudová platforma BlueMix a veliký potenciál rozhodně může slibovat umělá inteligence Watson. Ta se postupně dostává do cloudu a nabízí větší přístupnost vývojářům. IBM má zároveň řadu inovačních center po celém světě včetně Česka, k nimž rovněž nabízí přístup.

Váš názor Další článek: Alza má nový způsob doručení zboží – do Alzaboxů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,