Inženýři z Facebooku a Intelu vytvořili nejlépe vraždící umělou inteligenci, naštěstí jen pro mapu v Doomu

Inženýři z Facebooku a Intelu vytvořili nejlépe vraždící umělou inteligenci, naštěstí jen pro mapu v Doomu

Vývojáři umělé inteligence jsou v poslední době hodně slyšet díky novým možnostem hlubokých neuronových sítí, jejichž dovednosti se při dostatečném výpočetním výkonu blíží člověku a je to znát v mnoha oblastech - pochopení obrazu, řeči nebo i obecných dat. Tentokrát se inženýři Facebooku a Intelu účastnili s vlastní A.I. soutěže ViZDoom.

ViZDoom neboli Visual Doom má jednoduchý cíl – soutěžící musí vytvořit software v rámci jazyků Java, Python nebo C++, který bude schopen ovládat hru Doom a hrát pouze pomocí dat z obrazovky, zkrátka stejně jako člověk.

Soutěží se ve známých ale i v nových mapách, které nejsou předem k dispozici a vytvořená umělá inteligence si tak musí v reálném čase umět poradit ve zcela nových podmínkách a zvolit nové strategie pro každou hru. Systém je klasický deatmatch, takže se všichni snaží zabít všechny, dokud nezůstane jeden vítěz.

U známé mapy mají všichni už od začátku k dispozici raketomet, u neznámé se zbraně náhodně generují. Hraje se několikrát po dobu deseti minut v rámci jedné mapy a kdo v průběhu zabije nejvíce protivníků, vyhraje, respektive umístí se nejvýše v žebříčku.

Na nejlepších pozicích dle druhu deathmatche (známá vs. neznámá mapa) se umístily dvojice vývojářů z Facebooku (Yuxin Wu, Yuandong Tian) a Intel Labs (Alexey Dosovitskiy, Vladlen Koltun).

Co myslíte, jaká je šance, že podobný typ umělé inteligence v budoucnu padne do špatných rukou?

Témata článku: Facebook, Umělá inteligence, Bezpečnost, Intel, Roboti, Strojové učení, Výzkum, C++, Track, Results, Doom, Doom 3