Linkedin se nedaří zvyšovat aktivní zájem uživatelů, vydělává na nich ale více

Linkedin se nedaří zvyšovat aktivní zájem uživatelů, vydělává na nich ale více

V červnu jsme byli svědky oznámení o rekordní akvizici, kdy Microsoft koupil Linkedin za 26,2 miliardy dolarů. Celá cesta byla poměrně složitá a Microsoft rozhodně nebyl jedinou společností, která měla o Linkedin zájem. Linkedin nyní zveřejnilo čerstvé a možná už poslední veřejné finanční výsledky. V budoucnu už totiž možná budou skryté ve finančních výsledcích Microsoftu.

V rámci druhého čtvrtletí letošního roku se Linkedin podařilo dosáhnout na 450 milionů uživatelů, což je meziroční růst o slušných 18 %. Při akvizici Microsoftem byla ve statistikách uváděna hodnota 433 milionů.

Klepněte pro větší obrázek

Linkedin se podařilo mírně překonat finanční odhady (898,3 milionů dolarů) a dosáhnout obratu 933 milionů dolarů, což je meziroční růst o 31 %. I když je to dobrá zpráva pro majitele akcií, obavy vzbudila jiná metrika – měsíčně aktivní uživatelé (MAU).

I přes růst celkového počtu uživatelů totiž počet měsíčně aktivních uživatelů zůstává takřka stejný – 106 milionů uživatelů (meziroční zvýšení pouze o 9 %), což vlastně znamená, že platformu používá v rámci podílu uživatelů stále menší procento. Zvýšil se ale počet zobrazených stránek na uživatele o 21 %.

Vzhledem k tomu, že Linkedin bude fungovat pod taktovkou Microsoftu, v rámci finančních výsledků už nejsou k dispozici ani odhady na následujících čtvrtletí. Pokud se ale Microsoftu podaří spojení dotáhnout a integrovat Linkedin do vlastních produktů, lze jistě očekávat, že vzroste nejen počet uživatelů, ale i počet měsíčně aktivních uživatelů, který nyní spíše stagnuje.

Témata článku: Microsoft, Sociální sítě, Linkedin, Finanční výsledky, Zájem, Lin, Dobrá zpráva, NIC, Akt, MAU, Následující čtvrtletí, Meziroční růst, Results, Aktivní uživatel, Meziroční zvýšení