Lyft draze dohání Uber, zatím ale jen v hlavních městech USA

Uber se velmi rychle rozšiřuje po celém světě, má však i několik konkurentů. Zatímco v Asii se proti němu spolčily podobné startupy (DiDi Kuaidi, Ola, GrabTaxi), v USA patří mezi jeho největší konkurenci hlavně Lyft.

A právě Lyft se snaží růst na úkor Uberu velmi rychle, což pochopitelně stojí i poměrně velké peníze. Lyft získal v lednu od investorů miliardu dolarů a využívá je k získání většího tržního podílu v 20 největších městech USA. V těchto městech se uskuteční 80 až 90 % všech jízd.

Lyft si platí billboardy ale dává také velké odměny řidičům, pokud přivedou nového – oba dostanou 750 dolarů. Tímto způsobem chce Lyft získat zásobu řidičů, které zároveň potřebuje i Uber. Potenciálním uživatelům rovněž rozdává 50dolarové kupony, které lze využít na jízdy zdarma a nechybí ani víkendové slevové akce.

I přes nákladnou strategii pro zvýšení podílu na americkém trhu, se však Lyft zavázal investorům, že neutratí více než 50 milionů dolarů měsíčně a dle vyjádření ředitele Johna Zimmera má Lyft stále většinu ze dvou miliard dolarů, které od investorů celkem získal.

Klepněte pro větší obrázek

Dle vlastních statistik má Lyft v Los Angeles tržní podíl 45 % a 43 % pak v San Francisku. Pokud jde o celková čísla, přes Lyft se v USA v březnu uskutečnilo 11 milionů jízd, zatímco Uber se pochlubil 50 miliony jízd. Uber je ale oproti Lyftu k dispozici po celém světě (i v Praze) a v březnu se celkový počet jízd Uberu vyšplhal až na 169 milionů.

Uber je v mnohem lepší finanční situaci a jde o nejhodnotnější startup na světě. Investice Uberu jsou nyní zaměřené hlavně na Asii, kde proti velké konkurenci musí draze bojovat a stejně jako minulý rok i tento rok v Číně utratí přes miliardu dolarů.

Stále platí, že investoři od Uberu očekávají obrovské zisky v nejbližší i vzdálenější budoucnosti. Uber totiž může velmi snadno rozšiřovat zaměření na různé trhy spojené s transportem všeho možného. Právě v tom je největší síla takové obří platformy jako je Uber a dalších. Je jasné, že se v budoucnu dočkáme i větších akvizic z této oblasti.

Zvláštní konkurenční roli do budoucna zaujímá i Amazon, který rovněž buduje vlastní transportní platformu zaměřenou primárně na balíky.

Témata článku: Technologie, Byznys, Startupy, USA, Uber, Lyft, Travis Kalanick

1 komentář

Nejnovější komentáře

  • Ředitel ČTÚ 18. 4. 2016 11:35:44
    S tím nasáváním nových zákazníků mi to přijde spíš jako primární záměr...
Určitě si přečtěte

U. S. Army namontovala laserovou zbraň na obrněné vozidlo Stryker

U. S. Army namontovala laserovou zbraň na obrněné vozidlo Stryker

** Vše nasvědčuje tomu, že se americká armáda shlédla v laserových zbraních ** Vojáci nedávno ohlásili dokončení vývoje rekordního laseru s výkonem 60 kW ** A nyní poprvé v historii namontovali laserový zbraňový systém na bojové vozidlo

Včera | Mihulka Stanislav | 7