Lyft odmítl kompletní převzetí od General Motors, která už ho částečně vlastní

Lyft odmítl kompletní převzetí od General Motors, která už ho částečně vlastní

Startup Lyft stejně jako Uber a další konkurenční služby stejného typu vytváří platformu pro sdílenou jízdu. Lyft je ale zatím oproti Uberu stále malý a konkuruje teprve v hlavních městech USA. A zatím si věří tak hodně, že odmítl akvizici od velké automobilky – General Motors.

Společnost General Motors není pro Lyft žádnou neznámou. Na začátku tohoto roku totiž GM do Lyftu investovalo 500 milionů dolarů, které měly sloužit hlavně na rychlé rozšíření právě ve Spojených státech a boj s Uberem,

Klepněte pro větší obrázek

General Motors má v Lyftu 9% podíl a navíc také křeslo v představenstvu. Pro automobilku General Motors je Lyft strategickou investicí, protože v budoucnu se očekává, že sdílená ekonomika postupně promění trh a auta už se pomalu přestanou prodávat. Automobilka by se tak stala prodejce služby s vlastním hardwarem (automobilem) za nějaký pravidelný poplatek.

Podle čerstvých ale neoficiálních informací webu Theinformation tak dokonce General Motors přistoupila ke kroku koupit Lyft celý za nespecifikovanou sumu. Podle předchozích investic se hodnota Lyftu pohybuje kolem 5,52 miliardy dolarů, přičemž lze ale očekávat, že ještě další miliardy dolarů bude nutné investovat – alespoň pokud je cílem i rozšíření po světě.

Lyft ale nabídku této poměrně brzké akvizice odmítl a místo toho se snaží dohodnout možnost další investice, kdy GM získá další podíl v Lyftu. Obě společnosti jsou si poměrně blízké, plánují společně testovat i technologii bez řidiče, což zní trochu ironicky ze strany Lyftu, který se aktuálně snaží řidiče do platformy nalákat všemožnými způsoby. Je ale jasné, že v budoucnu se jich zase bude nejspíše podobně rychle zbavovat.

Témata článku: Byznys, Startupy, Automobily, Akvizice, Lyft, Investice, Uber, Sdílená ekonomika, Automobilka, Gen, General Motors, Pravidelný poplatek, General, Brzké rozšíření, VLA, GM, Motors, Sdílená jízda

Určitě si přečtěte

Jak vybrat kvalitní počítačový zdroj. Aby byl tichý, výkonný a bezproblémový

Jak vybrat kvalitní počítačový zdroj. Aby byl tichý, výkonný a bezproblémový

Vybrat počítačový zdroj není nic jednoduchého, protože zpravidla kupujete zajíce v pytli. Přesto je několik indicií, které vás k tomu pravému zdroji navedou.

Včera | Trčálek Antonín | 18

NASA udělala dobře, že skončila s raketoplány. Spolupráce s komerčními firmami se jí vyplácí

NASA udělala dobře, že skončila s raketoplány. Spolupráce s komerčními firmami se jí vyplácí

** NASA se místo dalšího vývoje raketoplánů rozhodla v roce 2006 investovat do komerčních firem ** Vyplatilo se to, jsou mnohem levnější než raketoplány ** Uvidí se, jestli budou létat dál než na nízkou oběžnou dráhu

16.  11.  2017 | Králík Ondřej | 4

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

** Bývalý šéf a expert z několika velkých automobilek se vyjádřil k budoucnosti tohoto průmyslu ** Do 20 let „nikdo“ nebude vlastnit auta ** Veškerá doprava bude řešená pomocí velkých logistických platforem

15.  11.  2017 | Javůrek Karel | 74