Microsoft a Adobe mají nové partnerství, začnou provozovat vlastní cloudové produkty mezi sebou

Microsoft a Adobe mají nové partnerství, začnou provozovat vlastní cloudové produkty mezi sebou

Cloud už dávno není jen o úložišti nebo výpočetním výkonu a technologické podpoře. Boj se začíná přesouvat i na vyšší vrstvy – aplikace. Aby mohl Microsoft konkurovat ostatním velikánům v oboru, spojil se blíže s Adobe.

Nové partnerství se týká cloudových produktů obou společností – Microsoft i Adobe. Zatímco Adobe bude provozovat služby Document Cloud, Marketing Cloud a Creative Cloud na platformě Azure, Microsoft zase bude propagovat v rámci balíku Dynamics 365 právě nástroj Adobe Marketing Cloud.

Vzhledem k tomu, že má Microsoft pokročilé nástroje pro analýzu dat, je kombinace ideálně právě například pro efektivnější vyhodnocování prodejů a marketingových kampaní.

Součástí Dynamics 365 jsou dříve oddělené produkty Dynamics CRM a ERP, kde je velkým konkurentem kromě Salesforce například i Oracle, který nedávno představil novou „cloudovou vlnu“ a snahu stát se největší firemním poskytovatelem cloudových aplikací.

Vzhledem k tomu, že má Microsoft v cloudu i vlastní umělou inteligenci, jedná se pro Adobe o výhodné strategické partnerství, protože Salesforce i Oracle už vlastní A.I. v cloudu představili. Právě chytrá analýza velkého množství dat je jedna z věcí, kde začínají být rozdíly mezi současnými hráči na trhu a menší začnou být značně v nevýhodě. Správné vyhodnocení z nasbíraných dat se přitom netýká jen marketingových kampaní a prodejů, ale i zákaznické podpory a včasného hledání problémů v různých oblastech.

Témata článku: Microsoft, Byznys, Cloud, Adobe, Nasbíraná data, Produkt, Velký konkurent, Larry Ellison, VLA, Partnerství, Nový produkt, Provoz