Microsoft chce v Česku spustit tuzemskou verzi portálu MSN.com

Microsoft chce na českém trhu spustit tuzemskou verzi zpravodajského portálu MSN, který společnost provozuje od roku 1995 ve Spojených státech a několika dalších zemích. Pro Connect.cz to uvedl ředitel české pobočky největší softwarové firmy světa Roman Cabálek. Microsoft prozatím o bližších informacích nehovoří, podle našich informací ale firma hledá silného partnera, který by se na provozu projektu podílel.

Microsoft už MSN na zdejším trhu provozoval, když navázal spolupráci s portálem Atlas.cz, který vznikl v roce 1997 jako demonstrace vývojových webových technologií od Microsoftu. Obě společnosti později navázaly spolupráci a vznikl MSN.Atlas. Spolupráce byla ukončena v roce 2001 a Microsoft spustil samostatnou verzi MSN.cz. Na té však pouze propagoval Messengera, vlastní obdobu ICQ, a vkládal obsah třetích stran, například serveru iDNES.cz.

Plnohodnotné MSN pak u nás bylo oživeno ještě v roce 2004, později se však Redmond rozhodl, že značku přestane v Česku podporovat. V současné době doména MSN.cz směřuje na web s aplikacemi Windows Live Essentials.

Posilněno Skypem

Tuzemský Microsoft má ambice přivést MSN do Česka už delší dobu a posilněny byly především při převzetí Skypu. Firma má s tímto komunikátorem několik zásadních úmyslů, přičemž mezi ty největší patří prodej reklamy. Tu do aplikace v Česku prodává agentura Goldbach a podle Cabálkových slov je Microsoft s čísly spokojený. MSN.cz by mohlo na tyto aktivity navázat.

V blízké době se dají očekávat změny také na domovském portálu MSN.com. Softwarový obr začal ve Spojených státech najímat novináře, kteří by měli portálu dát novou nejen obsahovou podobu. Změny navazují na nedávné ukončení spolupráce s televizní stanicí a zpravodajským webem NBC News, na jejichž provozování se Microsoft pod značkou MSNBC podílel. Spolupráce trvala 16 let.

Na MSN.com prodává reklamu divize Microsoft Advertising. Ta firmě v posledním čtvrtletí vygenerovala o 12 procent vyšší příjmy, na čemž se podle slov zástupců společnosti podílel zejména vylepšený vyhledávač Bing, jehož podíl na severoamerickém trhu mírně roste. Právě Bing je významnou součástí MSN.com.

Na českém MSN významnou součástí být nemůže, protože Microsoft prozatím nepodporuje jiné trhy než ty největší jako jsou USA nebo Velká Británie. Podle našich informací by se ale jednou Bing měl do Česka dostat, stejně jako jsou zde v plánu kamenné obchody Microsoft Store.

Bing nicméně pohání zahraniční vyhledávání Seznamu. Microsoft a tuzemská internetová jednička jsou poměrně významní partneři. Seznam je vždy mezi prvními, kdo se objevuje na nových platformách Microsoftu, ať už to jsou Windows Phone 7 nebo chystaná Windows 8.

Diskuze (8) Další článek: Takeplace: Jeden z nejslibnějších českých startupů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,