Microsoft chystá útok: Outlookem chce porazit Gmail

Po zaspání na vavřínech z Windows se Microsoft probouzí. Loni razantně inovovanou e-mailovou službou chce dobít zpět ztracenou pozici e-mailové jedničky. A nechce zůstat jen u toho.

Microsoft, svého času nejhodnotnější technologická firma, v posledních letech ztrácí v konkurenčním boji s dravějším Applem a Googlem. Teď se ale chystá masivně posílit svou pozici na poli e-mailů a prosadit služby Outlook.com. Elektronická pošta sice ztrácí dominantní postavení kvůli popularitě textových zpráv a komunikace přes sociální sítě, přesto jsou mailové schránky pro pohyb na webu stále klíčovou základnou.

Email.png Kontakty.png
Kromě nového e-mailu nabízí Microsoft další provázané služby – správu kontaktů, kalendář a úložiště SkyDrive

Microsoft je přesvědčen, že nabízí nejlepší mailovou službu. Proto se chystá investovat 30 milionů dolarů do kampaně v USA, což je nejvíce peněz na inzerci v této oblasti, informuje agentura AP.

Kalendar.png
Jediný kalendář zatím není překreslen do nového designu. Do zahájení kampaně by to měl Microsoft stihnout napravit.

Zpět na ztracené pozice

Redmondská firma přenese mailové služby pod hlavičku Outlook.com – do léta tam automaticky přesune uživatele roztroušené mezi Hotmail, MSN.com a další služby Microsoftu. Služba je již od loňska dostupná, ale migrace byla doposud jen dobrovolná. Nyní Microsoft oznámil, že Outlook.com opouští režim betaverze a je výchozí e-mailovou službou.

Podíl Microsoftu na poli elektronické pošty postupně klesal. Prosadil se Gmail, emailové služby Yahoo, AOL a dalších. Emailová schránka je přitom pro pohyb po internetu klíčová. Uživatelé ji pravidelně kontrolují, i když stále častěji ze smartphonů. To umožňuje jednotlivých poskytovatelům v tomto prostoru efektivně inzerovat své další služby. A také mapovat aktivity uživatelů, v tomto směru pak reklamu cílit a lépe inzertní prostor přeprodávat dalším.

Outlook1.jpgGmail mail.jpg
Porovnejte si sami: Nový webmail Microsoftu vs. webmail Googlu

Proto Microsoft, Google i Yahoo si důležitost mailových služeb uvědomují a v posledních měsících je vylepšují. Outlook.com od Microsoftu prošel testovací fází a teď se otevírá širokému publiku. Firma sama uznala, že svůj Hotmail trochu zanedbávala a nedostatek inovací dal prostor v růstu Gmailu a dalších. Mail od Googlu je celosvětovou jedničkou – comScore odhaduje jeho počet uživatelů, vyjma těch mobilních, na 306 milionů a podíl navíc roste. Yahoo využívá 293 milionů lidí, Hotmail je s 267 miliony až třetí a jeho podíl klesá.

Barvy.jpg Podokno.jpg
Barvu panelu a zvýrazněných položek si můžete měnit • vedle výpisu je možné zobrazit podokno čtení, jako v desktopovém Outlooku. S tím si můžete schránku snadno synchronizovat.

Nový Outlook.com však uživatele zjevně zaujal. Microsoft se pochlubil již 60 miliony aktivních účtů, přičemž třetina přišla z konkurenčního Googlu.

Inovace, otevřenost a dohánění konkurence

Sjednocení služeb Microsoftu pod Outlook má neblahý trend zvrátit. Rozšiřuje se také nabídka funkcí: bude možné posílat soubory značné velikosti – třeba stovky fotek najednou v jenom mailu, adresář se bude průběžně aktualizovat díky propojení s Facebookem, Twitterem nebo LinkedInem. Outlook se chystá také třeba méně obtěžovat reklamními zprávami.

Nutno podotknout, že nejde o žádné revoluční změny. Nová verze Gmailu také umí posílat velké soubory, adresář je spojený s kontakty na Google+, ale propojení s Facebookem a dalšími sociálními sítěmi zatím chybí. Přesto si Outlook věří a chce se prezentovat jako nejlepší služba na trhu. Inzerovat se chystá na webu, ale i na billboardech a v hlavním televizním vysílacím čase.

Microsoft se v poslední době snaží útočit i na dalších polích. Chce si ukrojit z trhu tabletů, kde zatím vládne iPad od Applu a nabízí jako alternativu svůj Surface. Svůj operační systém Windows v nejnovější verzi pak přiblížil moderním potřebám smartphonů a přizpůsobil ho požadavkům dotykového ovládání.

Diskuze (121) Další článek: Firefox 19 je tady, přichází s podporou PDF

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,