Microsoft jedná o investici do trápícího se Foursquare

Microsoft jedná o investici do trápícího se Foursquare

Microsoft v současné době vyjednává o nespecifikované investici do populární geolokační sociální sítě Foursquare. Podle informací Bloombergu se o tuto možnost přetahuje se společností American Express, protože ani jeden ze zájemců nemá zájem o případnou vzájemnou spolupráci. Pro Foursquare je to dobrá zpráva, investoři totiž o vkládání dalších peněz ztratili zájem a firma si tak letos v dubnu musela půjčit 41 milionů dolarů.

O Foursquare byl zprvu mezi investory velký zájem. Službu spustil v roce 2009 Dennis Crowley, který už dříve prodal startup Dodgeball Googlu. Internetový obr ale geolokační projekt později zrušil a Crowley svojí vizi služby, díky které by uživatelé mohli z mobilního mobilu hlásit svojí pozici pomocí „check-inů“ uskutečnil po svém. Firma tak během krátké doby posbírala investice ve výši 71,3 milionu dolarů, což jí ocenilo zhruba na 600 milionů dolarů. Později se ale přísun peněz zastavil.

Newyorská společnost v loňském roce vygenerovala příjmy pouze 2 miliony dolarů, což při tržní kapitalizaci 600 milionů působí spíše směšně. Na další rozvoj a chod si tak byla nucena vypučit o bank a skupiny Silver Lake Partners 41 milionů dolarů. Výrazně byl posílen vývojový a obchodní tým, který má nyní za úkol představit především nové obchodní modely.

Automatická doporučení

Novým tahákem inzerentů může být včera představená služba, která je prozatím dostupná pouze několika tisícům uživatelům Foursquaru na Androidu. Ta dokáže automaticky nabízet doporučení na restaurace, divadla, bary, muzea a další podniky, které se nachází v okolí uživatele. Služba běží na pozadí (údajně je šetrná ke spotřebě a za hodinu vyčerpá baterie pouze o 0,7 procenta) a doporučení generuje na základě „check-inů“ kamarádů a komunity na Foursquare. Pokud se tedy například vaši kamarádi často přihlašují v nějaké restauraci a ještě jí napsali doporučení, je velmi pravděpodobné, že až se v blízkosti tohoto podniku objevíte, vyskočí vám hláška na chytrém telefonu.

Klepněte pro větší obrázek
Foursquare testuje automatické doručování doporučení. Zdroj: Foursquare

Tato funkce by do budoucna mohla přivést nové inzerenty a přesné cílení. Foursquare se navíc může díky tomu stát větší konkurencí pro Yelp, jež rovněž slouží jako průvodce po podnicích a veřejných prostorách a jež nedávno vstoupil do Česka.

Crowleyho firma tohoto doporučování mohla docílit díky obrovské zásobárně dat, kterou za dobu svého působení zvládli vygenerovat její uživatelé. Foursquaru se v podstatě formou hry podařilo přesvědčit dav lidí po celém světě, aby naplnil a neustále aktualizovat databázi podniků a dodal firmě velmi cenná data. Foursquare nyní každý den registruje 6 milionů „check-inů“, v databázi jich už má přes 4 miliardy a 32 milionů doporučení. Zaregistrovaných je 35 milionů uživatelů, aktivních je zhruba polovina.

Data jsou tedy do nejcennější, co firma má, a je to velmi dobrý základ pro další rozvoj byznysu. Zástupci Foursquare tvrdí, že letos příjmy výrazně navýší, protože je velmi překvapil zájem inzerentů o to zobrazovat reklamu po „check-inu“ uživatelů na vybraných místech. Tento druh reklamy má být údajně poměrně efektivní – na reklamu zareaguje 15 procent uživatelů.

O obrovské množství dat mají zájem také další firmy, Foursquare aktuálně vede jednání například s Yahoo a Applem, kteří by data používali ve svých službách (Apple tedy konkrétně v mapách). Foursquare se tak stává nejenom vlastní komplexní službou, ale zároveň platformou s daty, které mohou být pronajímány třetím stranám. Jde o podobný princip, jako realizuje třeba Nokia se svými mapovými službami. Podobně rovněž funguje i Yelp, jehož velkým klientem je právě Apple.

Zájem Microsoftu o investici do Foursquare může být poháněn nejenom tím, že by posílil svojí roli v sociálních sítích, ale zároveň by rovněž mohl čerpat data do svých internetových služeb (Bing Mapy a podobně), ale zároveň by mohl lépe dohlížet na to, aby se rozvíjely aplikace pro Windows 8 a Windows Phone 8.

American Express má zase zájem na tom, aby Foursquare propojil se svým věrnostním programem u kreditních karet, kdy by bylo například možné při přihlášení v určitém podniku či obchodu získat slevu při placení kartou a podobně. Firma už s Foursquare podobnou spolupráci zkouší.

Diskuze (3) Další článek: Číňané zdarma rozdávají 10TB webové úložiště

Témata článku: Microsoft, Byznys, Sociální sítě, Startupy, Foursquare, Přesné cílení, Dennis Crowley, American Express, Obrovské peníze, Podobná investice, Veřejný prostor, Obrovský příjem, Check In, Dav lidí, Newyorská společnost, Mobilní muzeum, Kamarád, Věrnostní program, Jed, Apple mobilní telefony na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Filmové pirátství asi jen tak nezmizí. Když už musíte, stahujte bezpečně v Seedru

Filmové pirátství asi jen tak nezmizí. Když už musíte, stahujte bezpečně v Seedru

** Máme HBO Go, máme Netflix... ** Ale stejně krademe filmy a seriály ** Když už musíte, stahujte torrenty bezpečně v Seedru

Jakub Čížek | 141

ATM jackpotting: Když hacker ovládne bankomat a stačí mu jen pár sekund

ATM jackpotting: Když hacker ovládne bankomat a stačí mu jen pár sekund

** Klasický malware pro PC už dnes nikoho nepřekvapí ** Bankomaty jsou ale také počítače ** Útočí se na ně dodnes

Jakub Čížek | 8

Není jen Flightradar: Našli jsme další aplikace pro sledování letadel, některé ukážou i víc

Není jen Flightradar: Našli jsme další aplikace pro sledování letadel, některé ukážou i víc

** 8 služeb pro sledování leteckého provozu ** Nejznámější je Flightradar24, ale alternativy leckdy prozradí více ** Letadla i v této pohnuté době čile létají a je co pozorovat

Karel Kilián | 14

Nejjednodušší cesta, jak nepřijít o data: nastavte si zálohování a zapomeňte

Nejjednodušší cesta, jak nepřijít o data: nastavte si zálohování a zapomeňte

** Přijít o důležitá data je jednodušší, než si umíte představit ** To, zda a jak snadno je získáte zpět, záleží především na vás ** Když si nastavíte zálohování, může to být otázka několik minut

Karel Kilián | 30

20 let nám vědci slibují revoluční baterie, ale revoluce se pořád nekoná

20 let nám vědci slibují revoluční baterie, ale revoluce se pořád nekoná

** Technologie baterií se stále zlepšuje, ale žádné revoluce se nekonají ** Nejpopulárnějším typem baterií je Li-ion ** Efektivní baterie se stávají důležitější s příchodem elektromobilů

Karel Javůrek | 101

Podívejte se, co dokáže vyrobit jedna z nejexotičtějších 3D tiskáren v Česku

Podívejte se, co dokáže vyrobit jedna z nejexotičtějších 3D tiskáren v Česku

** Na jaře tiskla unikátní české respirátory ** Používá ji třeba Škoda Auto, a.s. ** Zajeli jsme se podívat do pražského showroomu 3Dees

Jakub Čížek | 12