Microsoft koupil sociální a sémantický nástroj Netbreeze

Microsoft koupil sociální a sémantický nástroj Netbreeze

Ani Microsoft se nedrží stranou a vyráží na nákupy v oblasti aplikací pracujících se sociálními sítěmi a webem. Firma před 5 měsíci získala společnost MarketingPilot, která umožňuje propojit její finanční aplikace s marketingovými nástroji a kanály, a nyní za nespecifikovanou částku koupila švýcarské Netbreeze.

Netbreeze vyvíjí technologie, které umožňují dolovat data ze sociálních sítí a webu (data mining) a analyzovat je a třídit. Sémantické funkce zase umožňují porozumět psanému textu ve 28 nejpoužívanějších světových jazycích (čeština tedy chybí) a informace z těchto textů pak skládat do srozumitelných výsledků a celků.

Pro Microsoft je získání těchto technologií logický a nutný krok, který rozšíří možnosti jeho finančních nástrojů Dynamics. Softies v podstatě nedělají nic jiného, než konkurenční firmy. Oracle například v loňském roce koupil podobné společnosti Vitrue a Eloqua, Salesforce.com získal Buddy Media a v oblasti je aktivní také SAP.

Porozumět „sociálnu“ a webu

Firmy v současné době hledají způsoby, jak získat ze sociálních sítí a internetu informace o svých produktech a značce – chtějí vědět, jak na ně reagují zákazníci, co se jim nelíbí, jak o produktech píší. Díky sociálním nástrojům je rovněž možné zjistit vývoj, náladu a potenciál na trhu. Výrobci typu Microsoft, SAP či Oracle proto rozšiřují své tradiční finanční aplikace (CRM, ERP a podobně) také o nový druh sociálních služeb.

Netbreeze Microsoftu konkrétně umožní do Dynamicsu zabudovat software pro práci s Facebookem, YouTube, Twitterem a 6 tisíci zpravodajských serverů a 18 miliony blogů. „Myslíme si, že sociální možnosti musí být přirozenou součástí nástrojů, které každý den používáte,“ píše Redmond na oficiálním blogu. „Začlenění této části (Netbreeze do CRM) je stěžejní součástí naší sociální strategie.“

Z produktů koupených MarketingPilot se zase rodí výkonná business intelligence platforma, která Dynamics propojuje s marketingovými kanály – ať už těmi tradičními nebo digitálními. Z dalších novinek pak Microsoft chystá aplikace pro Windows 8 a Dynamics postupně převádí do cloudu, především s pomocí svých partnerů. Český Microsoft za několik dní pořádá v Praze konferenci, kde chce zákazníkům a partnerům další možnosti a strategii prezentovat.

Softies v loňském roce koupili také „Facebook pro firmy“ Yammer. Obchod za více než miliardu dolarů dává firmě rovněž podobné možnosti, které postupně uvádí do provozu jeho konkurenti (kromě již zmiňovaných také třeba IBM) a Yammer postupně rozšíří možnosti SharePointu, Office a nejspíše i dalších služeb. Yammer by v budoucnu mohl pojit pracovní software Microsoftu v jednom cloudu.

Příjmy z Dynamicsu Microsoftu v posledním čtvrtletí narostly o 12 procent. Celá divize Business v posledním kvartále rovněž rostla, v dlouhodobějším srovnání je na tom ale hůře.

Témata článku: Byznys, Microsoft, Sociální sítě, Akvizice, Flash Player, Adobe Flash Player, Buddy, Days, Here, Images, The Flash, Yammer, Nejpoužívanější síť, Podobný typ, Podobná možnost, Tradiční nástroj, Poslední aplikace, Podobný nástroj, SoC

1 komentář

Nejnovější komentáře

  • hnusak 29. 3. 2013 12:07:56
    A Hejlův Hlodač pořád nic. Něco je špatně.
Určitě si přečtěte

Snap se snaží vyhrabat z problémů. Snapchat se mu podařil, vše ostatní je ale omyl

Snap se snaží vyhrabat z problémů. Snapchat se mu podařil, vše ostatní je ale omyl

** Tvůrce Snapchatu má problém ** Poslední dobou se mu nedaří ** A všichni ho dávno okopírovali

19.  8.  2017 | Polesný David | 11

Nový Skype! Vypadá jinak a je „sociálnější“

Nový Skype! Vypadá jinak a je „sociálnější“

18.  8.  2017 | Mikešová Markéta | 43

9 elektromobilových startupů, které chtějí porazit Teslu

9 elektromobilových startupů, které chtějí porazit Teslu

** Elektromobily sice znovuožily s příchodem Tesly, ta se ale musí připravit na konkurenci ** Vlastní elektromobily chystají nejen velké automobilové značky, ale i nové elektromobilové startupy ** Náklady na vstup do tohoto segmentu jsou stále velmi vysoké

17.  8.  2017 | Javůrek Karel | 23