Microsoft kvůli neefektivitě chystá propouštění. V Česku není jasno

Microsoft kvůli neefektivitě chystá propouštění. V Česku není jasno

Microsoft chystá další větší propouštění. Tentokrát by se mělo dotknout několika stovek interních a externích zaměstnanců marketingu v pobočkách po celém světě. Podle prozatím neveřejných informací není šéf firmy Steve Ballmer spokojený s návratností nákladných propagačních kampaní z posledních měsíců. Škrty by se mohly dotknout také české pobočky.

Podle informací bloggerky Mary Jo Foley by se škrty měly dotknout až 40 procent zaměstnanců divize Central Marketing Group (CMG). To by v přepočtu na podrobnější čísla dělalo zhruba 600 interních zaměstnanců a více než 2 tisíce spolupracovníků. Finální rozhodnutí má padnout během následujících 30 dnů.

V Česku zatím není jasno

Podle mých zdrojů by se celá situace mohla s odstupem několika týdnů až měsíců dotknout také tuzemské pobočky Microsoftu, zatím ale není nic jisté. Situaci lze odvodit například od poslední restrukturalizace consumer divize. „Centrála tehdy oznámila propouštění lidí po celém světě a k nám do Česka toto rozhodnutí doputovalo až po několika měsících,“ sdělil mi můj zdroj. V pražských kancelářích Microsoftu pracují v marketingovém oddělení pouze jednotky lidí.

Klepněte pro větší obrázek
V současné době můžete v Česku narazit na billboardy propagující například funkci pinning kombinující možnost Internet Exploreru 9 a Windows 7, kterou se Microsoft snaží tlačit i skrze partnery. Jak je ale efektivní, není jasné. Možná příliš ne.

Microsoft za fiskální rok 2011 utratil za propagační aktivity 13,9 miliardy dolarů (meziroční nárůst o 5,5 procenta) z celkového příjmu bezmála 70 miliard dolarů. Firma v loňském roce mohutně propagovala nejenom Windows 7, Kinect pro Xbox 360, ale také stále prodělečné internetové služby v čele s Bingem a nově také mobilní operační systém Windows Phone. Rozsáhlá předvánoční kampaň běžela před Vánoci také v Česku. Tuzemské výdaje na marketing však firma neuvádí, stejně jako jakékoliv další podrobnosti o lokálním hospodaření.

Český Microsoft často využívá k reklamní spolupráci armádu svých partnerů. Pokud například výrobci chtějí propagovat své notebooky, Microsoft uhradí část kampaně výměnou za to, že na billboardech a dalších materiálech budou uvedeny Windows 7. V současné době je možné zaregistrovat kampaň na spotřebitelské produkty.

Klepněte pro větší obrázek
Další z početných reklamních aktivit Redmondu v našich luzích a hájích. Nudíte se na pražském letišti před odletem? Zaskotačte si u Kinectu.

Přes externí zdroje firma v Česku pracuje nejenom se samotným marketingem, ale také v oblasti PR. Kromě menšího interního PR týmu využívá Microsoft služeb agentury Neopublic (především serverové produkty, Windows, Windows Phone a další) a Xbox 360 pak spadá pod PR giganta AMI Communications.

Dá se předpokládat, že Microsoft na konec letošního roku naplánuje obrovskou kampaň na Windows 8 a spolu s partnery bude chtít komunikovat nové možnosti – především využití na tabletech a v ultraboocích.

Diskuze (45) Další článek: Razer Blade: Notebook se speciálním displejem na klávesnici [CES 2012]

Témata článku: Microsoft, Byznys, Finální rozhodnutí, Poslední pokus, Propouštění, Marketing, Nen, Jas, Počet reklam, Česká armáda, Jasno, Billboard, Nový notebook na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Zapomeňte na kometu, české nebe každý den křižují mnohem zajímavější kousky

Zapomeňte na kometu, české nebe každý den křižují mnohem zajímavější kousky

** České nebe každý den křižuje hromada exotických letounů ** Na populární mapě Flightradar24 je ale nenajdete ** Jsou to vojenské letouny USA, UK a NATO

Jakub Čížek | 39

ATM jackpotting: Když hacker ovládne bankomat a stačí mu jen pár sekund

ATM jackpotting: Když hacker ovládne bankomat a stačí mu jen pár sekund

** Klasický malware pro PC už dnes nikoho nepřekvapí ** Bankomaty jsou ale také počítače ** Útočí se na ně dodnes

Jakub Čížek | 8

20 let nám vědci slibují revoluční baterie, ale revoluce se pořád nekoná

20 let nám vědci slibují revoluční baterie, ale revoluce se pořád nekoná

** Technologie baterií se stále zlepšuje, ale žádné revoluce se nekonají ** Nejpopulárnějším typem baterií je Li-ion ** Efektivní baterie se stávají důležitější s příchodem elektromobilů

Karel Javůrek | 96

Zahodil jsem Windows, přešel na Linux a nezbláznil se z toho

Zahodil jsem Windows, přešel na Linux a nezbláznil se z toho

** Měsíc jsem se nedotkl Windows a byl závislý jen na Linuxu ** Jaká byla pozitiva a negativa přechodu? ** Se kterými aplikacemi jsem (ne)zápasil a které bych doporučil?

Lukáš Václavík | 242

Jak se žije s telefonem bez Googlu: Čerstvé zkušenosti s telefony Honor a Huawei

Jak se žije s telefonem bez Googlu: Čerstvé zkušenosti s telefony Honor a Huawei

** Honor u nás přichází s prvním telefonem bez Google Mobile Services ** Současný stav je lepší než na začátku, ideální ale není ** Zkusili jsme i hack s ručním přidáním služeb Googlu

Tomáš Holčík | 162