Microsoft propustil 60 inženýrů z týmu Hololens pro rozšířenou realitu

Microsoft zdá se dále „optimalizuje“ a propouští zaměstnance, tentokrát však i z týmu, který měl Microsoftu zajišťovat budoucnost – z projektu brýlí pro rozšířenou realitu HoloLens.

Jak informoval web Ynet.cc, izraelský tým 60 inženýrů, kteří se podíleli  na výzkumu a vývoji brýlí pro rozšířenou realitu – Hololens, byl rozpuštěn. Polovinu inženýrů, kteří na projektu pracovali pouze v rámci kontraktu, byli propuštěni okamžitě, druhá polovina, která byla v běžném zaměstnaneckém poměru v Microsoftu, zůstává ve firmě, kde by se měli začlenit do nové struktury. 

Klepněte pro větší obrázek
Microsoft Hololens - brýle pro rozšířenou realitu

Propuštění přišlo opravdu nečekaně – Microsoft se brýlemi Hololens, které v sobě integrují i kompletní počítač s Windows 10 (Windows Holographic), představil teprve na začátku tohoto roku. Podle vyjádření se na projektu Hololens pracuje už pět let a začátkem roku 2016 lze očekávat dodávky testovacích prototypů pro vývojáře. Microsoft se zatím zaměřuje na profesionální použití, čemuž odpovídá i současná cena vývojářské verze, která je tři tisíce dolarů (přibližně 90 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek
Díky snímání okolí lze do brýlí vykreslovat obraz tak, že vypadá jako součástí okolí

Vzhledem k tomu, jak se Microsoft technologií Hololens chlubil a dokonce pro tento produkt vytvořil i specializovaný procesor pro zpracování „holografických“ dat vůči prostoru, je tento krok přinejmenším zvláštní. Hololens čeká ještě dlouhý vývoj, podle prvních ohlasů je jeden z hlavních problémů malý zorný úhel, kdy lze virtuální obraz na poloprůhledném displeji vidět jen ve  velmi malém výřezu.

Microsoft nikdy přesně neuvedl, kdy má v plánu finální verzi Hololens uvést na trhu, pouze oznámil, že to bude v rámci života Windows 10. To ale vzhledem k nové strategii uvádění nových verzí operačního systému Windows může trvat i několik let.

Zatímco se Microsoft rozhodl věnovat rozšířené realitě, v případě virtuální reality se musel spojit s Oculusem, který patří Facebooku. Díky tomu bude možné používat chystané brýle Oculus Rift ve spojení s herní konzolí Xbox One alespoň pro přehrávání videí a filmů ve virtuálním kině. Konkurenční Sony ale má vlastní řešení v podobě PlayStation VR, které umožňuje i hraní her. Microsoft několikrát prezentoval Hololens i ve spojení s Minecraftem, ale reálné použití v herním segmentu by znamenalo i výrazné snížení ceny. V případě Oculus Rift se očekává cena v rozmezí deseti až patnácti tisíc korun, přičemž vývojářské kity měly podobnou cenovou hladinu. Jak nízko se tedy dokáže Microsoft s cenou za finální verzí Hololens dostat, je velkou neznámou.

Diskuze (19) Další článek: Z čerstvého Chromu 47 definitivně zmizelo notifikační centrum

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,