Mobilní reklama – jedna z mála věcí, která Applu příliš nejde

Mobilní internetová reklama je prozatím trh malý, minimálně oproti běžné webové reklamě. Zatímco přímo zobrazovaná reklama na webech a reklama ve vyhledávání za první polovinu roku 2011 vynesly téměř 15 miliard dolarů, mobilní statistiky hovoří o mnohem menších číslech. Podle dostupných údajů společnosti IDC letos mobilní reklama ve Spojených státech vydělá zhruba 630 milionů dolarů.

Není překvapením, že stejně jako klasické internetové reklamě, tak i té mobilní vévodí Google se svým systémem AdMob. Ještě před rokem měla firma Larryho Page podíl 19 procent, stejný, jako měl konkurenční Apple s iAd. V Googlu se ale začínají na mobilní byznys stále více orientovat a vidí v něm obrovskou příležitost do budoucna. Ne pouze díky prodeji reklamy do mobilů a mobilních služeb, ale zejména díky sběru různých dat (díky geolokačním službám, mapám, vyhledávání, nakupování atp.), které pak budou moci využít skrze celé své portfolio. I proto v Mountain View vsadili na Android a tak silně ho podporují.

Padající Apple

Zatímco Google od loňského roku povyrostl, Apple se propadl na 15 procent a předehnala ho dokonce společnost Millennial Media. Cupertino se potýká s klesajícím zájmem o prodej reklamy přes iAd. Inzerenti si stěžují, že má Apple příliš přísné schvalovací procesy zveřejňovaných reklam, což odráží přísnou politiku schvalování aplikací a časopisů, má příliš vysoké ceny a reklama se zobrazuje pouze v produktech s iOS, kdežto Google a jiní konkurenti (včetně Microsoftu) umožňují reklamu dostat do všech platforem.

Klepněte pro větší obrázek
V mobilní reklamě se letos protočí okolo 630 milionů dolarů. Apple se propadl z loňského prvního místa na třetí (z 19 na 15 procent). Příští rok mu navíc přibyde další silný konkurent v podobě Facebooku.

Pokud si v současné době chcete pořídit mobilní reklamu od Applu, za každých tisíc zobrazení zaplatíte 10 dolarů, přičemž další 2 dolary navíc zaplatíte v případě, že uživatel na reklamu klepne. Ne zcela výhodné podmínky doprovází také minimální vklad, který v rámci jedné kampaně musíte utratit, který sice spadl z původního milionu dolarů na 500 tisíc dolarů, přesto zůstával hodně vysoký.

V Applu se proto rozhodli tuto částku snížit na 400 tisíc dolarů a zároveň s tím ve spolupráci s reklamní agenturou OMD spustil vzdělávací program, který má inzerenty naučit, jak s mobilní reklamou správně zacházet. Možná by to ale chtělo lépe stanovit ceny, protože konkurence je má nižší a reklamu dostane do více zařízení, než pouze do aplikací v iOS.

Applu, Googlu, Microsoftu a dalším mobilním reklamním platformám v příštím roce přibyde nový výrazný konkurent, který se bude chtít na rostoucí vlně svést – Facebook. Ten podle dostupných informací spustí své Sponsored Stories (Sponzorované odkazy) v mobilních aplikacích už v březnu příštího roku, aby stihl uvolnění akcií na burzu a posílil byznys model. Placená reklama by se měla čas od času objevovat přímo v „News feedu“ mezi ostatními příspěvky. Facebook má v současnosti kolem 350 milionů mobilních uživatelů a odhaduje, že toto číslo v budoucnosti velice rychle poroste. Stejně, jako poroste důležitost mobilních služeb a mobilní reklamy.

Témata článku: Apple, Byznys, Reklama, Larry Page

1 komentář

Nejnovější komentáře

  • Martin Sloup 15. 12. 2011 13:06:17
    To je úplně jednoduchý. Proč vydělávat mizerný fifníky za mobilní reklamu,...
Určitě si přečtěte

Apple Liam: automatický systém recyklace iPhonů v detailech

Apple Liam: automatický systém recyklace iPhonů v detailech

** Apple zveřejnil detaily, jak funguje robotický systém Liam pro recyklaci iPhonů ** Jeden Liam zvládne rozdělat i na ty nejmenší díly 1,2 milionů iPhonů ročně ** Liam je důležitým prvkem k tomu, aby Apple mohl vyrábět pouze ze stoprocentně recyklovaných materiálů

Včera | Javůrek Karel | 6

Babišův datový tarif by chtěl každý. Napřed ale musíte založit ministerstvo

Babišův datový tarif by chtěl každý. Napřed ale musíte založit ministerstvo

** Andrej Babiš se pochlubil, že ministerstvo financí dojednalo tarify snů ** Daňový poplatník tak ušetří ** Jistě by ale sám chtěl něco podobného

22.  4.  2017 | Polesný David, Láska Jan | 12

Brněnské soudy daly stop Uberu. Je to dobře, nebo krok zpět?

Brněnské soudy daly stop Uberu. Je to dobře, nebo krok zpět?

** Před několika měsíci začal Uber nabízet své služby i v Brně ** Nyní ale narazil, soudům se to totiž nelíbí ** Má sdílená ekonomika dostat zelenou?

22.  4.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub | 28