Google | NASA | Kvantové počítače

NASA i Google kupují nový kvantový akcelerátor D-Wave 2000Q

Začátkem roku představila společnost D-Wave nový model kvantového akcelerátoru 2000Q, který má celkem dva tisíce qubitů a poskytuje tisíckrát větší výkon než jeho předchůdce. Protože předchozí modely měly pro vlastní výzkum i velké společnosti jako Google, NASA nebo USRA (Universities Space Research Association), okamžitě upgradovaly na nový model.

Nelze se tomu divit – kdo by nechtěl upgradovat „počítač“, pokud by se výkon zvedl tisíckrát. S takovým skokem lze dělat mnohem komplexnější a zajímavější úlohy, byť jsou stále poměrně omezené, protože D-Wave 2000Q není univerzální kvantový počítač. I přes to lze už nyní dosáhnout v některých specializovaných úlohách i stomilionkrát rychlejšího zpracování než pomocí klasického procesoru. Univerzální kvantový počítač, který přinese skutečnou revoluci, chystá teprve IBM v podobě modelu Q. Hotový by měl být do několika let.

Řada laboratoří ve výzkumu pomocí kvantového akcelerátoru od D-Wave spojila síly, například v rámci QuAIL (Quantum Artificial Intelligence Laboratory) spolupracují právě zmíněné firmy, které na nový model upgradovaly. Kromě tisíckrát vyššího výkonu mají inženýři k dispozici i lepší nástroje na výzkum. Brzy lze tak čekat zajímavé poznatky, které se díky tak vysokému (ale specifickému) výpočetnímu výkonu podařilo v oblasti algoritmů dosáhnout.

Diskuze (3) Další článek: ADATA SD600: externí odolná SSD se nebojí nárazu, chrání je silikon

Témata článku: Google, NASA, Kvantové počítače, Akce, Artificial intelligence, USRA, Wave, WAV, Nový, Qubit, Kvantový akcelerátor, Specializovaná laboratoř, D-Wave, Google+, Akcelerátor, Předchozí generace, Kup, Počítač na Mall.cz

Teachable Machine: Umělá inteligence za pět minut i bez doktorátu z ČVUT

** Pochopit techniky a principy A.I. je složité ** Ale nebojte, jde to i bez doktorátu z IT a matematiky ** Vyzkoušíme generátor neuronových sítí od Googlu

Android Auto a Apple CarPlay představují v autech větší nebezpečí než alkohol v těle řidiče

Výsledky této studie vás zřejmě vůbec nepřekvapí. Aspoň tak ale můžeme obecně známý názor podložit čísly.

Daniel Fuglevič | 27

49" monitor Philips 499P9H: Ať je vám doma lépe než v kanceláři

** Nezvykle protáhlý rozměr odpovídá dvěma monitorům vedle sebe ** Barevné podání a podpora G-Sync míří nad kancelářské nasazení ** Vestavěná kamera umí přihlašování ve Windows

Tomáš Holčík | 29

Ubuntu 20.04: Zase vás chce přesvědčit, že je lepší než Windows

** Britský Canonical před pár dny vydal novou verzi svého Ubuntu ** 20.04 LTS zapracovalo na grafickém desktopu, rychlosti i bezpečnosti ** V nitru tepe Linux 5.4 a volitelně i nový souborový systém

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 1