Nová šance pro Surface? Tablet budou prodávat i partneři Microsoftu

Nová šance pro Surface? Tablet budou prodávat i partneři Microsoftu

Tablet Surface od Microsoftu už nebude dostupný pouze na internetu, v kamenných obchodech společnosti či u několika vybraných retailových prodejců. Softwarový gigant oznámil, že dotykový přístroj konkurující iPadu budou zákazníkům dodávat také tradiční partneři firmy, kteří Microsoftu vygenerují více než 90 procent jeho ročního obratu.

Microsoft s tímto prohlášením přišel pár dní před světovou partnerskou konferencí WPC 2013 a dá se očekávat, že příští týden v Houstonu oznámí některé další podrobnosti. (Connect.cz bude u toho, budeme vás informovat.) V současné době je jisté pouze to, že se program prozatím týká pouze větších partnerů ve Spojených státech a do dalších zemí bude rozšířen během několika měsíců.

To, zda by se díky partnerům mohl Surface oficiálně dostat na tuzemský trh, prozatím není jasné. „Zatím o tom nemáme žádné informace,“ sdělilo pro Connect.cz české zastoupení Microsoftu. Tablet je v současné době dostupný na 29 trzích.

Surface a jeho druhá šance

Pro Redmond může distribuce přístrojů Surface přes partnery znamenat výrazné nakopnutí prodejů. Microsoft se od začátku snažil přijít se strategií a marketingem podobným Applu, a sice s tím, že bude své tablety prodávat pouze ve svých obchodech Microsoft Store, na webu a později také u několika prodejců (Best Buy či Staples). Po současném oznámení se ale vrací ke svým kořenům a tam, kde mu to jde nejvíce.

Microsoft je založený na partnerech. Ti u něj často nakoupí licence na dané technologie a dodávají je i s doplňkovými službami svým zákazníkům. Softies se chtějí se Surfacem a Windows 8 dostat do firem, které začínají počítače nahrazovat iPady, přes vlastní distribuční sílu to ale příliš nejde. Partneři naopak budou moci firmám dodat nejenom Surface, ale například přístroje napojit na firemní informační systémy, zabezpečit data, provést konfiguraci a zajistit veškerou podporu.

Jak upozornil Business Insider, v souvislosti s tím Microsoft spouští i nový program nazvaný AppsForSurface. Ten vývojářům a firmám poskytne zařízení Surface a finanční a technickou podporu na vývoj byznysových aplikací pro Windows 8. I když na nové dotykové prostředí několik enterprise aplikací existuje (třeba SAP), stále jich není dostatek, respektive ne tolik, jako na iPadu. Na proběhlé konferenci Build Microsoft Surface rozdával přítomným vývojářům a odborníkům.

Microsoft Surface zřejmě není žádným velkým prodejním trhákem. Společnost sice žádná oficiální čísla neuvádí, některé uniklé informace ale naznačují, že se očekávání nenaplňují. Zdroje Bloombergu například tvrdí, že se v březnu prodalo 1 milion strojů z 3 milionů objednaných na sklady.

Témata článku: Byznys, Tablety, Surface, Nová šance, Uniklá informace, Velký prodej, Šance, Tab, Technická podrobnost, Tuzemský obchod, Přítomný vývojář, Microsoft Surface, Houston, Business insider, Konference Build