Nvidia oznámila rekordní čtvrtletí, utržila 1,3 miliardy dolarů

Nvidia oznámila rekordní čtvrtletí, utržila 1,3 miliardy dolarů

Společnost Nvidia zveřejnila finanční informace za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2016 a pochlubila se rekordními tržbami i výrazně vyšším ziskem.

Celkové tržby Nvidie ve třetím kvartále fiskálního roku 2016 činily 1,305 miliardy dolarů, což odpovídá mezičtvrtletnímu zvýšení o 13 %, meziročně pak jde o zlepšení o sedm procent.

Klepněte pro větší obrázek
Oficiální finanční výsledky od Nvidie

Ještě lépe je na tom ale zisk, který se dostal na 255 milionů dolarů a meziročně se zvýšil o 16 %, oproti předchozímu čtvrtletí pak o 34 %. Nvidia dosáhla marže 56,5 %. Ve fiskálním roce 2017 Nvidia plánuje, že akcionáři dostanou miliardu dolarů na dividendách, průměrná cena na jednu akcii je o 18 % vyšší – 0,115 dolarů.

Podle vyjádření šéfa Nvidie – Jen-Hsun Huanga, je největším segmentem pro Nvidii stále herní počítačový byznys, pro který má k dispozici grafické karty. V rámci tržeb v počítačovém segmentu dosáhla Nvidia na 761 milionů dolarů, další růst se objevil v automobilovém segmentu. S nastupujícím trendem chytrých automobilů totiž Nvidia podepsala kontrakty na využití vlastní mobilní platformy Tegra, kterou používá například i automobilka Tesla Motors. Nvidia v rámci platformy Tegra nabízí i řadu technologií pro zpracování obrazu, které budou základem pro auta bez řidiče. Lze očekávat, že se s rozmachem této oblasti Nvidia sveze na úspěchu a rozšíření.

Klepněte pro větší obrázek
Rozložení jednotlivých segmentů a tržeb v kvartálech

V případě datacenter se Nvidii podařilo utržit přibližně stejně (82 milionů dolarů), i když meziročně jde o pokles, podobně jako v oblasti profesionálních grafických karet a řešení. V příštím čtvrtletí Nvidia počítá s podobným obratem v oblasti 1,3 miliardy dolarů.

Letošní rok představila Nvidia nové produkty v oblasti streamování her i pro zařízení Shield z vlastního datacentra – GeForce Now. Mezi novými technologiemi se objevilo například GameWorks VR pro vývojáře her, kteří se zaměřují na nastupující virtuální realitu. Kromě GeForce GTX 950 nedošlo k představení žádné nové generace grafických karet.

To se očekává příští rok, kdy Nvidia uvede nové grafické karty Pascal, které už budou mít rychlé složené paměti HBM2 a hlavní grafické čipy budou vyráběné pokročilejší 14/16nm technologií. Díky tomu bychom se měli dočkat výrazného zvýšení výkonu ve hrách i ve výpočtech, což by mohlo znamenat větší zájem o koupi nové grafické karty a výpočetních serverů.

Témata článku: Byznys, Nvidia, Finanční výsledky, Rekordní tržba, Nvidia Geforce, Jednotlivý segment, Rekord, Výrazné zvýšení, Nvidia Shield, Nastupující segment, Příští čtvrtletí, Předchozí čtvrtletí, Čtvrtletí

Určitě si přečtěte

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

** Bývalý šéf a expert z několika velkých automobilek se vyjádřil k budoucnosti tohoto průmyslu ** Do 20 let „nikdo“ nebude vlastnit auta ** Veškerá doprava bude řešená pomocí velkých logistických platforem

15.  11.  2017 | Javůrek Karel | 74