O Linkedin soupeřilo pět společností, mezi nimi Google i Facebook

O Linkedin soupeřilo pět společností, mezi nimi Google i Facebook

O důvodech a předpokládaných následcích největší akvizice Microsoftu v historii s hodnotou 26,2 miliardy dolarů, jsme psali již v podrobném článku. Objevily se ale nové informace o průběhu samotné aukce, protože o Linkedin soupeřilo několik velkých společností.

Podle záznamů SEC (Securities and Exchange Commision) mělo o Linkedin zájem celkem pět společností, které byly označené jako Party A, B, C a dále. Podle informací, které získal web Recode, se jednalo o Facebook, Google a Salesforce. Kdo byl další kromě Microsoftu se nepodařilo zjistit.

Celý „souboj“ trval několik měsíců a vše začalo a skončilo u Microsoftu a Salesforce. Šéf Linkedin Jeff Weiner měl několik schůzek v únoru a březnu s šéfem Microsoftu (Satya Nadella) a stejně tak s Marcem Benioffem ze Salesforce. Vzhledem k tomu, že Linkedin už v tu chvíli neoficiálně oznámilo, že je připravené na případnou akvizici, začaly schůzky i se zástupci společností Google a Facebook, kteří rovněž projevili zájem. Google a Facebook ale po prvních schůzkách velmi rychle vycouvali. Google měl ale zájem o bližší partnerství.

Klepněte pro větší obrázek

Samotná aukce začala na ceně 160 až 165 dolarů za akcií od Salesforce, který nabízel hodnotu rozloženou v hotovosti a také jeho vlastních akciích. Microsoft na tuto nabídku reagoval 160 dolary za akcii kompletně v hotovosti.

Následovaly další schůzky se zástupci Salesforce a Microsoftu, Reid Hoffman se dokonce osobně sešel s Billem Gates, kde mluvili o strategii, kterou lze z případného spojení vytvořit. I když se začaly připravovat první dokumenty pro případné spojení Microsoftu a Linkedin, Salesforce to ještě nevzdávalo.

Šroubovalo cenu, avšak vždy v kombinaci hotovosti a vlastními akciemi. Microsoft ale vždy nabídl podobnou hodnotu kompletně v hotovosti. Konečná nabídka od Salesforce byla 200 dolarů za akcii, ale Linkedin si vybralo protinabídku od Microsoftu v podobě 196 dolarů za akcii kompletně v hotovosti. Nakonec tak zvítězila výhoda Microsoftu, který má oproti Salesforce velké zásoby „naspořené“ hotovosti.

K finálnímu rozhodnutí došlo 11. června, kdy došlo k odsouhlasení zmíněné ceny za akcii a schválení dohody. K celému dokončení akvizice by mělo dojit do konce tohoto roku.

Témata článku: Google, Microsoft, Facebook, Byznys, Sociální sítě, Linkedin, Startupy, Satya Nadella, Finální rozhodnutí, Deal, Google+, Největší akvizice, Hoffman, Reid Hoffman, Hotovost, Archives, Timeline, Marco, Lin

Určitě si přečtěte