Oracle koupil další firmu spravující reklamu a osobní data

Firmy, které vyvíjejí marketingový software a služby, stále ještě nejsou rozebrány a akviziční horečka nekončí. Obr Oracle oznámil, že kupuje od roku 2007 fungující firmu BlueKai, za kterou podle některých informací zaplatil kolem 400 milionů dolarů. To potvrzuje odhady IT firem, že marketingoví šéfové brzy budou za IT utrácet více, než jejich IT kolegové. A každý chce být u toho.

Oracle v oblasti marketingového softwaru posiluje v posledních dvou letech. Za Responsys, jehož nástroje umožňují spravovat různé marketingové kanály, firma Larryho Ellisona zaplatila koncem loňského roku 1,5 miliardy dolarů. Rok předtím Oracle koupil společnost Eloqua za 871 milionů dolarů. Podobně se činí také konkurenti, nakupují například Salesforce.com, Adobe či SAP.

Některé analýzy mluví o tom, že trh s marketingovým softwarem do roku 2016 vzroste na 43 miliard dolarů. Z toho těží také brněnská společnost Kentico Software, která ke svému CMS byznysu vrství právě nástroje pro digitální marketing a solidně díky tomu roste.

Kdo je kdo na webu a mobilech

BlueKai může být pro Oracle poměrně cenným majetkem. Tato společnost totiž spravuje data o zhruba 700 milionech lidí, na základě čehož je možné dělat takzvané behaviorální cílení a přizpůsobovat tak reklamní sdělení. Je možné například poznat, co lidé hledají na internetu, nebo zjistit, zda osoba, která si právě prohlíží váš web, je ta samá, která tak nedávno činila z chytrého telefonu. Díky tomu všemu je pak možné přesně cílit nabídky a vše z jednoho místa spravovat.

Oracle začlení možnosti BlueKai do svého Marketing Cloudu a v budoucnu tak zřejmě dojde k úzké provázanosti s dalšími nejenom marketingovými nástroji společnosti. „Připojení BlueKai k Oracle Marketing Cloud umožní marketingovým pracovníkům poznat zákazníky a cílové skupiny a precizně je zacílit pomocí personalizovaného sdělení,“ vzkazuje viceprezident Oraclu Steve Miranda.

BlueKai byl doposud soukromě vlastněnou společností, která v loňském roce vygenerovala tržby kolem 64 milionů dolarů s tím, že obsluhovala kolem 300 zákazníků. Firma v průběhu let získala investice mírně přesahující 50 milionů dolarů a v roce 2011 dokonce sama koupila úzce zaměřenou společnost Tracksimple.

Témata článku: Byznys, Cloud, Akvizice, Reklama, Oracle

Určitě si přečtěte

Babišův datový tarif by chtěl každý. Napřed ale musíte založit ministerstvo

Babišův datový tarif by chtěl každý. Napřed ale musíte založit ministerstvo

** Andrej Babiš se pochlubil, že ministerstvo financí dojednalo tarify snů ** Daňový poplatník tak ušetří ** Jistě by ale sám chtěl něco podobného

22.  4.  2017 | Polesný David, Láska Jan | 18

Brněnské soudy daly stop Uberu. Je to dobře, nebo krok zpět?

Brněnské soudy daly stop Uberu. Je to dobře, nebo krok zpět?

** Před několika měsíci začal Uber nabízet své služby i v Brně ** Nyní ale narazil, soudům se to totiž nelíbí ** Má sdílená ekonomika dostat zelenou?

22.  4.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub | 28

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Čížek Jakub | 31