Oracle zase nakupoval a jde do sociálních sítí

Oracle zase nakupoval a jde do sociálních sítí

I když to šéf Oraclu Larry Ellison ještě před několika měsíci nechtěl slyšet, cloudové služby a aplikace začínají hrát ve firemním prostřední velice důležitou roli. Oracle proto před necelým rokem přišel s platformou Oracle Public Cloud, na kterou teď vrství nové a nové služby. Její součástí se nyní stanou také produkty mladé společnosti Vitrue, jejíž akvizici Oracle oznámil v těchto dnech.

Cloudové služby jsou v ostrém kontrastu s tradičním obchodním modelem Oraclu, který se snaží svým zákazníkům prodávat hotová řešení, ale především na bázi licenčních plateb. Jeden z lídrů v oblasti podnikových aplikací však začíná pociťovat změnu a snaží se své finanční, účetní a další systémy jako interní sociální sítě převádět do cloudu, v rámci kterého je možné platit více flexibilně díky pravidelným poplatkům.

Oracle v této oblasti v poslední době uskutečnil dvě významné akvizice, které nabídku jeho cloudových aplikací a služeb významně rozšířily. Za 1,9 miliardy dolarů koupil společnost Taleo, která v cloudu umožňuje správu lidských zdrojů, a za 1,43 miliardy dolarů pak cloudové CRM RightNow.

Sociální s obrovským dopadem

K této cloudové nabídce přibývá i další oblast – správa sociálních sítí. V Oraclu si uvědomují, stejně jako třeba v IBM nebo Adobe, že IT ve firmách dávno není pouze záležitostí IT oddělení, ale také obchodu a marketingu. Především marketingová oddělení stále více využívají nástroje, jako jsou právě sociální sítě k tomu, aby se dostali k zákazníkům. Sociální sítě už podle některých studií dokážou zasáhnout až 85 procent světové populace, což si firmy nemohou dovolit ignorovat. Pro dodavatele software je to lákavá možnost, jak růst.

Technologie Vitrue umožňují formou cloudové služby vytvářet, spravovat, moderovat a analyzovat obsah a reklamní kampaně na sociálních sítích. Všechny možné sítě jako Twitter, Facebook, Pinterest, YouTube nebo třeba Google+ je možné obsluhovat z jednoho místa. Oracle nyní bude moci tyto technologie propojit se stávající nabídkou firemních aplikací.

Oracle oficiálně nekomentuje, kolik za Vitrue zaplatil, podle některých zdrojů by to mělo být okolo 300 milionů dolarů. Vitrue funguje od roku 2006 a doposud v investicích získalo 33 milionů dolarů. Firma tento rok měla vygenerovat příjmy kolem 100 milionů dolarů. Společnost má několik významných zákazníků jako McDonald˙s, Dr. Pepper, Yahoo nebo Procter & Gamble. Oracle nicméně bude moci tyto produkty nabízet svým více než 400 tisícům zákazníkům. „Sociální platforma Vitrue společně s našimi produkty pro obchodování a služby vytvoří kompletní nabídku pro naše zákazníky,“ komentuje uzavřený obchod viceprezident Oraclu Thomas Kurian.

Na digitálním marketingu se snaží vyrůst také další společnosti. Například Adobe už dříve koupilo podobnou společnost jakou je Vitrue – Efficient Frontier. Tradiční výrobce tvůrčího software nyní staví nové portfolio produktů. Podobné snahy je možné sledovat také u giganta IBM, který nicméně svůj záběr rozšiřuje na celou sekci e-commerce.

Oracle není jediný, kdo z tvůrců firemních aplikací rychle přesouvá své aktivity do cloudu. Jeho největší konkurent SAP také zbrojí. Už si stihl koupit společnosti SuccessFactors a čerstvě také za 4,3 miliardy dolarů společnost Ariba. Zavedeným značkám začínají konkurovat nové mladé startupy, například Salesforce.com, kde má šéf Oraclu mimochodem investováno, nebo SugarCRM. 

Váš názor Další článek: Nechce se vám? Udělá to za vás Pikr nebo někdo jinej

Témata článku: Byznys, Oracle, síť, Adobe Flash Player, McDonald's, Pepper, Sociální platforma, Reklamní platforma, Days, SoC, Hotový produkt, Obrovský dopad, Nové portfolio, Sociální sítě, Firemní zákazník


Určitě si přečtěte

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

** Nikdo si je nepamatuje ** Žádné není zcela bezpečné ** Nejlepší by bylo je prostě zrušit

Jakub Čížek | 59

Starý smartphone nemusí skončit v koši. 10 způsobů, jak ho ještě můžete využít

Starý smartphone nemusí skončit v koši. 10 způsobů, jak ho ještě můžete využít

** Co dělat s vysloužilým chytrým telefonem? Neházejte ho do koše! ** Našli jsme pro vás deset možností, jak ho prakticky využít ** I stará zařízení tak mohou být užitečná

Karel Kilián | 47

20 tipů a triků pro Gmail: Užitečné maličkosti, které zefektivní práci s e-maily

20 tipů a triků pro Gmail: Užitečné maličkosti, které zefektivní práci s e-maily

** V Gmailu je řada užitečných funkcí, které možná všechny neznáte ** Odeslání mailu můžete například pozdržet či naplánovat na později ** Nad Gmailem můžete mít s několika triky daleko lepší kontrolu

Karel Kilián | 25

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

13 praktických tipů a triků pro Mapy.cz, které možná neznáte

** Mapy.cz neslouží jen k zobrazení podkladů a plánování tras ** Nabízejí celou řadu dalších praktických funkcí a možností ** Vybrali jsme třináct tipů a triků, o kterých možná (ne)víte

Karel Kilián | 31