Panasonic se více zaměří na podnikovou oblast, tvoří 70 % tržeb

Panasonic se více zaměří na podnikovou oblast, tvoří 70 % tržeb

Společnost Panasonic působí v mnoha oblastech – automobilovém, leteckém, mobilním a samozřejmě i počítačovém segmentu zahrnující i různou elektroniku pro domácnosti. Víceprezident Panasonicu – Peter Fannon ale oznámil, že se firma začne více soustředit na podnikový segment.

Hlavním důvodem je důležitost tohoto segmentu pro Panasonic, který získává 70 % celosvětového příjmu právě z podnikové a vládní oblasti (zdravotnictví, bezpečost, komunikace), v případě USA je to dokonce 80 % tržeb. Pouze zbylých 20 % se tak týká klasické spotřební elektroniky, mezi kterou jsou samozřejmě i třeba televize a podobně.

Panasonic má více než 250 000 zaměstnanců po celém světě a roční tržby v oblasti 65 miliard dolarů. S oznámenou změnou strategie chce růst ještě rychleji a do roku 2019 se dostat na roční obrat 73 miliard dolarů. Panasonic je hlavním hráčem v oblasti automobilových baterií, se kterým spolupracuje třeba i Tesla Motors v rámci stavby obří továrny Gigafactory na baterie pro elektromobily. Díky většímu rozmachu hybridů a elektromobilů tak lze očekávat, že se Panasonicu v této oblasti bude dařit ještě více, protože dodává baterie i dalším velkým automobilkám jako je Toyota další.

Klepněte pro větší obrázek
Se stavbou obří továrny na baterie spolupracuje Tesla Motors právě s Panasonicem

Jednou z orientací Panasonicu jsou i chytrá města, což spadá do zmíněné vládní a podnikové oblasti. Panasonic dokáže vyvinout nové pokročilé technologie a vyrábět je hromadně. Jak Fannon prozradil v rozhovoru pro web BusinessInsider, Panasonic nabízí třeba i velké audiovizuální systémy pro stadiony a podobná místa. Obří displeje pro přehrávání videoobsahu a reklamy nebo výkonné projektory – to vše dokáže Panasonic zajistit.

Panasonic také čerstvě oznámil, že ve spolupráci s Facebookem po několika letech vyvinul nový typ optických disků s označením Freeze-Ray, které mají v současnosti kapacitu 100 GB a vychází z technologie Blu-ray. Příští rok by se prostor pro uložení dat měl dostat na 300 GB v rámci jednoho optického disku a počítá se i s 500GB a 1TB verzemi. Hlavním použitím je zálohování dat, ke kterým není nutné často přistupovat, protože jsou až poslední části zálohovací kaskády. Takové řešení je vhodné právě třeba u datacenter, která musí zpracovávat a ukládat obrovské množství dat a se zvyšováním kvality se každým dnem zvyšuje jejich objem.

Témata článku: Facebook, Technologie, Byznys, Zbylý prostor, Motors, Pan, Elektromobil, Podnik, Focus, Poslední část, Nový elektromobil, Videoobsah, Toyota, Různé automobilky, Televize Panasonic, Hlavní hráč, Roční obrat, Automobilová továrna, Výkonný hybrid, Oblast, Velký rozmach, Podnikový segment, Obrovský rozmach, Panasonic

7 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Jarda.abc 6. 1. 2016 15:46:58
    A z těch OLED panelů pro TV vycouval úplně?
  • Pety 6. 1. 2016 15:29:46
    Začne se soustředit? Začněte to napsat správně, pane REDAKTORE.
  • dolph1888 6. 1. 2016 15:25:26
    Ty disky by se hodili i mně a nejsem datacentrum. Když si spočítám, že...
Určitě si přečtěte

Baví vás technologie? Pojďte pracovat pro Computer!

Baví vás technologie? Pojďte pracovat pro Computer!

** Hledáme nadšence do moderních technologií s obchodními zkušenostmi ** Hlavní pracovní náplní bude prodej inzerce do časopisů vydavatelství, především do Computeru ** Práce v Praze či Brně

Dnes | Časopis Computer

Takto vypadá pokládání superkabelu Marea. Pod mořem jím poteče 160 Tb/s

Takto vypadá pokládání superkabelu Marea. Pod mořem jím poteče 160 Tb/s

** Kabel spojí Španělsko a Virginii kapacitou 160 Tb/s ** Jeho položení trvalo jen pět měsíců ** Není o moc tlustší než zahradní hadice

Včera | Janů Stanislav | 20