Panasonic se více zaměří na podnikovou oblast, tvoří 70 % tržeb

Panasonic se více zaměří na podnikovou oblast, tvoří 70 % tržeb

Společnost Panasonic působí v mnoha oblastech – automobilovém, leteckém, mobilním a samozřejmě i počítačovém segmentu zahrnující i různou elektroniku pro domácnosti. Víceprezident Panasonicu – Peter Fannon ale oznámil, že se firma začne více soustředit na podnikový segment.

Hlavním důvodem je důležitost tohoto segmentu pro Panasonic, který získává 70 % celosvětového příjmu právě z podnikové a vládní oblasti (zdravotnictví, bezpečost, komunikace), v případě USA je to dokonce 80 % tržeb. Pouze zbylých 20 % se tak týká klasické spotřební elektroniky, mezi kterou jsou samozřejmě i třeba televize a podobně.

Panasonic má více než 250 000 zaměstnanců po celém světě a roční tržby v oblasti 65 miliard dolarů. S oznámenou změnou strategie chce růst ještě rychleji a do roku 2019 se dostat na roční obrat 73 miliard dolarů. Panasonic je hlavním hráčem v oblasti automobilových baterií, se kterým spolupracuje třeba i Tesla Motors v rámci stavby obří továrny Gigafactory na baterie pro elektromobily. Díky většímu rozmachu hybridů a elektromobilů tak lze očekávat, že se Panasonicu v této oblasti bude dařit ještě více, protože dodává baterie i dalším velkým automobilkám jako je Toyota další.

Klepněte pro větší obrázek
Se stavbou obří továrny na baterie spolupracuje Tesla Motors právě s Panasonicem

Jednou z orientací Panasonicu jsou i chytrá města, což spadá do zmíněné vládní a podnikové oblasti. Panasonic dokáže vyvinout nové pokročilé technologie a vyrábět je hromadně. Jak Fannon prozradil v rozhovoru pro web BusinessInsider, Panasonic nabízí třeba i velké audiovizuální systémy pro stadiony a podobná místa. Obří displeje pro přehrávání videoobsahu a reklamy nebo výkonné projektory – to vše dokáže Panasonic zajistit.

Panasonic také čerstvě oznámil, že ve spolupráci s Facebookem po několika letech vyvinul nový typ optických disků s označením Freeze-Ray, které mají v současnosti kapacitu 100 GB a vychází z technologie Blu-ray. Příští rok by se prostor pro uložení dat měl dostat na 300 GB v rámci jednoho optického disku a počítá se i s 500GB a 1TB verzemi. Hlavním použitím je zálohování dat, ke kterým není nutné často přistupovat, protože jsou až poslední části zálohovací kaskády. Takové řešení je vhodné právě třeba u datacenter, která musí zpracovávat a ukládat obrovské množství dat a se zvyšováním kvality se každým dnem zvyšuje jejich objem.

Témata článku: Facebook, Technologie, Byznys, Toyota, Obrovský rozmach, Výkonný hybrid, Automobilová továrna, Zbylý prostor, Oblast, Hlavní hráč, Motors, Elektromobil, Focus, Roční obrat, Velký rozmach, Pan, Podnik, Panasonic, Televize Panasonic, Poslední část, Videoobsah, Podnikový segment, Různé automobilky, Nový elektromobil

Určitě si přečtěte

Mnohé weby sledují, co přesně děláte. Znají každý pohyb myší a úder do klávesnice

Mnohé weby sledují, co přesně děláte. Znají každý pohyb myší a úder do klávesnice

** EU nutí weby, aby zobrazovaly otravné sušenkové proužky ** Doba přitom už poněkud pokročila ** Současná analytika zvládne divy, aniž by to nebohý surfař vůbec tušil

Včera | Čížek Jakub | 38

Prodeje počítačů v Česku klesají, hybridní notebooky ale trhají rekordy. Nejvíce prodává HP a Lenovo

Prodeje počítačů v Česku klesají, hybridní notebooky ale trhají rekordy. Nejvíce prodává HP a Lenovo

** Gartner zveřejnil statistiky prodejů počítačů a notebooků v Česku za 3. čtvrtletí tohoto roku ** I přes propad prodeje počítačů neuvěřitelně roste zájem o hybridní notebooky ** Největší objem zařízení prodává HP s Lenovo

Včera | Javůrek Karel | 6