Je potřeba rozlišovat O365 pro domácnosti (€99) a pro firmy. Ty pro domácnosti jsou pro až 5 uživatelů, tedy 5x instalace vždy aktuální verze Office na PC, plus neomezený počet licencí na mobily a tablety. K tomu webový balík Office, 1TB na OneDrive a nějaké volné minuty volání ze Skypu na pevné linky a mobily. Troufám si tvrdit, že domácnost si může dovolit vydat jednou za rok tuto částku.Pro firmy je to taky zajímavé. Součástí E3 jsou zase offline instalace, tentokrát ale až na 5 PC, takže si to zaměstnanec může nainstalovat i doma, na pracovní PC a notebook, atd. I při výměně PC prostě nenarazíte na to, že by vám došly licence, proto jich máte 5. K tomu jsou v ceně emailové služby Exchange Online, takže firma nemusí držet vlastní emailový server. Menší firmy, které si vystačí bez AD a data si budou uchovávat na OneDrivu pro firmy (max. pořídí nějaké NASy na zálohy či archiv větších dat) se tak obejdou bez nutnosti mít vlastní server. K tomu máte SharePoint online, Teams (velmi zajímavá alternativa Slacku), Planner, Yammer. S tímhle si spousta firem bez problémů vystačí. Servery pak pořídí max. pro nějaké své specifické aplikace, které se nedají hostovat na Azure, nebo u nichž výrobce už rovnou nenabízí nějakou formu vzdáleného spouštění. Takže mě O365 přijdou jako velmi výhodné řešení.