Vy naivko O akciovém trhu, jeho fungování, reakcích a úmyslech investorů a obchodníků z akciemi skutečně nemáte ani ponětí. Doby, kdy si lidé kupovali akcie jako hodnotu majetku na stáří, jako zhodnocení vlastních peněz, jsou pryč. Dnes je to pouhá komodita, se kterou se obchoduje. Vydělává na tom 5% "vyvolených", to jsou ti, kteří tomu perfektně rozumí a prodělává na tom 95% ostatních držitelů akcií, převážně těch drobných. Je to byznys s papíry, především pak BYZNYS S EMOCEMI. A to ten největší, jaký na Zemi máme. Např. nedávno byla zveřejněna zpráva, že Cook po letech prodal část svých akcií. Pochopitelně. Už jich měl opravdu moc a vyměnit je za hotovost z nějakého osobního důvodu chtěl. Možná kupoval nějaký ostrov, nebo jachtu, to je fuk. Prostě je prodal. jenže Cook měl akcií opravdu hodně a deset tisíc akcií Apple, vržených na burzu v jediný den, to prostě s poptávkou zahýbe. Okamžitě nabídka převyšuje poptávku a kurz jde dolů. To logicky startuje další investroy, kteří vidí pohyb a rychle se zbavují těch akcií, které nedávno koupily za vysokou cenu. Cena na burze silně kolísá, může úplně lidně i padat a to i přesto, že výrobní linky jedou naplno, zboží je vyprodáno a konta Apple praskají ve švech Akciový trh žádné strategii firem nerozumí, ale především na ni kašle. Protože žádná strategie není žádnou zárukou ničeho. Jsou to jen mediální prezentace emocí konkrétních firem, které mají ovlivnit vnímání klientů k jejich produktům. Nic víc.
-----
Add pokles tržního podílu: ideální vzorová manipulativní chyméra Trh není konstantní počet klientů stejné úrovně a neprodávají se na něm pouze identické produkty, takže přestože procentuálně můžete podíl konkrétního produktu kesat, obrat i prodej klidně může růst. A u Apple také roste. A chytrému výrobci je celkem jedno, kolik procent trhu drží, ale kolik milionů produktů prodá a s jakým ziskem. A pokud prodá dost, aby byl v obrovském zisku a to dlouhodobě, úplně klidně může den co den kouřit vítězný doutník a mediální tlučhubování zbytku světa, který se chce na tomto úspěchu malinko přiživit alespoň tlacháním o tom (i to se dá totiž zpěněžit) je pro něj okrajové
-----
Média a hlupáci (vražedná kombinace) udělali z Apple monstrum, kvůli obrovským ziskům, kvůli unikátnosti toho, co dělá. Ve skutečnosti je to malá firma, co se týče počtu výrobků i počtu prodaných kusů. Zákazníkům Apple je úplně jedno, jestli Apple drží 10%, 20%, 5% nebo 50%. Kvůli tomu si iPhony nekupují. A jedno je to i Apple, toho zase zajímá jenom to, aby si stejný počet klientů koupil jeho produkty i napřesrok. Aby zase vydělali svých X miliard dolarů. A fakta ukazují, že i přesto, že konkurence dospěla a zaplavila zbytek světa kvalitními napodobeninami, Apple své klienty neztratil, naopak, vydělal zase o pár miliard USD víc, než v loni. Špatné spaní z toho mají média, vlastníci akcií a obchodníci s nimi, pisálci a přiblbí čtenáři a samozřejmě konkurence