Roztříštěnost Androidu je opravdu problém, Apple rýpe do Googlu oprávněně

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 77

Názory k článku

01. 04. 2019 22:20

Podle tohoto článku je jasné, že Android Fragment je opravdu problém, takže je lepší pro uživatele Androidu přepnout na iOS ze svých operačních systémů Android, aby získali plnou funkčnost operačních systémů. Pro tento účel můžete použít každý uživatel, který potřebuje přesunout data z Androidu na iPhone https://softwarecounter.com/primo-iphone-data-recover... ... tohoto softwaru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 06. 2017 12:27

No nevím jak ostatní, ale mobil používám hodně a nevím o žádné novince v posledních několika verzích Androidu, která by mě vyloženě potěšila nebo nadchla. Opravdu si myslím, že mnoho lidí ani nemá potřebu aktualizovat a raději si ponechají dobře známé prostředí bez změn.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 06. 2017 10:16

Jasi kupim hig end za 300 aj dph jeto aj na 3roki iphone naco dalsie 3x3 9rokov za 900 eur pohoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 06. 2017 15:43

Problem androidu je az prilis velka otvorenost. Dovoluje vyrobcom hardware robit az prilis vela zmien. Ja by som bol za aby mal Android bez moznosti zmeny jeden aktualizacny kanal na ich server a jeden pre vyrobcu daneho hardware. Pred prvym spustenim telefonu by sa len spytalo ktory chceme vyuzivat (samozrejme pri Googlackom by bolo upozornenie ake to moze mat nasledky) a hotovo. Moznost dodatocnej zmeny by bolo v Nastaveniach / O telefone. Ono problem je aj ak by niekto si nahodil cisty android od Google cez ich aktualizacny kanal v momente by operator/vyrobca hardware stratil kontrolu nad danym zariadenim bo ten ich balast co tam instaluju by bol prec :) a podaktory ludia by boli zase v riti z toho keby videli cisty android bo niektore modifikacie androidu stoja fakt zato ako cisty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 06. 2017 09:16

Ono by stačilo imho výrobce certifikovat, aby tu certifikaci dostali, tak by museli podporovat celé své portfolio např po dobu 5 let od releasu. Necertifikovaným např zamezit oficiální přístup do storu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 06. 2017 17:31

Tak pro Apple určitě!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  06. 06. 2017 16:41

Jak je to se zero-latency zvukem? Která verze to umí? Z oficiálních zdrojů jsem se toho moc nedozvěděl. Mám tablet s 5.0 a mobil se 6.0 Androidem a tam to rozhodně nefachá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 06. 2017 16:17

Na mobilu nemám ani Android, ani iOS (pro jistotu to uvádím). Je to zajímavý pohled, ale má to jednu, možná podstatnou chybu. Android se nikdy nemůže srovnávat s iOS od Applu. A to z důvodu diferenciace hardwaru. iOS běží na pár zařízeních, a to ještě je třeba přihlédnout na fakt, že některá starší zařízení podporují iOS do určité verze (to samé platí i o Androidu). Pokud se budeme dívat na Android z pozice Googlu, tak je ten pohled, co tu uvádíte je nepřesný (nechci říct špatný). Google primárně vyvíjí Android, který se dostává do zařízení jiných výrobců. To v jaké podobě se Android do zařízení jiných výrobců dostává je čistě na výrobcích samotných a není to prakticky problémem Googlu. Ale i na Google je možné koukat stejným metrem jako na Apple, a to přes řadu Nexus/Pixel - Google je zodpovědný za hardware i software (i když to je třeba trochu brát s rezervou). A zde je možné porovnávat nějaké procentní zastoupení, to ostatní je porovnávání jablka s košem hrušek a ne jablka s hruškou. Proto je třeba ty čísla od Applu také brát s rezervou. Ponaučení je takové, že to zastoupení nových verzí na Androidech (i těch nových) je prostě i po těch letech stále problém výrobců. Vždycky to byl problém Androidu (jako celku). Výrobci Androidích telefonů uživatelům cpou hardware s nedokonalým softwarem - aktualizace vychází se zpožděním, jednou za čtvrt roku (jestli vůbec) a do toho všeho ještě přidávají nepotřebné nadstavby a aplikace. Mobily stojí skoro stejně jako počítače a tam taky přece aktualizace vychází alespoň jednou za týden (když to hodně přeženu, bezpečnostní aktualizace vychází třeba i každý den), tak proč by to nemohlo jít i u mobilů, které jsou vlastně ne moc rozdílné od počítačů. Tady vidím budoucnost v řešení, se kterým přišlo BlackBerry (tady se musím přiznat, že mám telefon s BB OS). Oni už nedělají hardware, ale starají se o jejich Android, dalo by se říci o jejich custom ROM, která ale běží v telefonu od pořízení. Jaké to má výhody? Neřeší hardware - ten jim udělá někdo jiný a oni se mohou soustředit na SW (Apple proto válcuje Androidy, protože síla Applu není primárně v hardwaru, ale softwaru - když by tohle někdo mezi výrobci Android telefonů pochopil, tak ). Každý měsíc jim vyjde aktualizace, hlavně bezpečnostní, ale i další. Osobně si myslím, že v dnešní době je hazard to, co se na trhu děje, protože každej smartphone je prakticky 24/7 připojenej k internetu, disponuje solidním výkonem a prostředky a přesto na něj nevychází bezpečnostní aktualizace, nebo vychází v mizerných intervalech. Přemýšlím nad novým telefonem, ale na trhu nevidím jediné dobré zařízení - jsou tu výkonná zařízení s Androidem, ale jejich softwarová výbava od výrobců je tragická - výrobci nevydávají pravidelně aktualizace a podporujou jen dokud se to hodí jim. Pak je tady Apple, který je možná zajímavý, ale z hlediska bezpečnosti je na tom stejně jako Android, jen se kolem iOS udělala jakási bublina, která v lidech vytváří dojem, že iOS má něco, co měl možná první 2 - 3 roky. Z tohohle pohledu vypadá slibně řešení od BlackBerry, jen je problém, že ten jejich hardware je nicmoc - kdyby u Key One nešetřili na procesoru, tak to mohl být zajímavý telefon - tam je slabší výkon, ale i síťové věci (což mi u manažerského telefonu přijde naprosto přitažené za vlasy). Chtělo by to tedy konečně Android zkrotit a nějak rozumně ho předat skrz zařízení lidem, protože tenhle zmatek, co se tady těch pár let koná je tragický - není žádný jednotný model a Android je v tom telefonu jen jakýsi nicneříkající symbol něčeho, co je přitom už dávno venku v úplně jiné verzi, jen výrobci nemají důvod vydávat aktuální verzi, protože si to lidé nechají líbit a stejně za ty telefony ty peníze vyhodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 06. 2017 16:13

S upgradem androidu je hlavně ten problém že když už máte to štěstí že dostanete novou verzi tak v nemálo případech znefunkční nebo zhorší některé funkce mobilu... Zatím na každém mobilu s androidem co jsem měl byl upgrade na vyšší verzi systému spíše krok k horšímu a přinesl spoustu problémů (a když už vyhodím deset litrů za mobil tak chci aby fungoval bez problémů...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 06. 2017 16:01

Jo je to Huawei, kdyby to někoho zajímalo s 5,5" display.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2017 15:48

ta roztristenost lidem moc nevadi, kdo ma kitkat a vyse nainstaluje naprostou vetsinu aplikaci a o to uzivatelum jde ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  06. 06. 2017 14:52

Díky pane Polesný za souhrn. Pro mě dobrá a užitečná informace bez větší práce, aniž bych za tím tušil či viděl nějaký konkrétní zájem. Více takových stručnějších (ale i obsáhlejších) analýz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2017 14:38

Tak on je největší problém u samotných výrobců, kteří ani náhodou u většiny svých telefonů nedodržují podporu minimálně 2 roky a nové verze u nich vychází i s ročním zpožděním, protože oni sami mají problém vůbec novou verzi s těmi svými nadstavbami udělat, což je prostě problém.Dle mě by samotný Google měl do podmínek užití Androidu přidat něco o podpoře telefonů - minimální doba podpory, čas do vydání aktualizací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 06. 2017 14:00

U každé statistiky je nutné chápat její kontext. Samozřejmě by bylo mnohem lepší, kdyby Android nebyl roztříštěný. Musíte ale chápat, že se jedná o zdarma dostupný operační systém, kde pak každá aktualizace záleží na výrobci. No a vemte si, kolik máme třeba výrobců z Číny (a to nemluvím o věhlasných značkách), kde jaksi kvalita hardwaru i softwaru není na prvním místě, ale jede se na cenu. Kdyby telefony vyráběl a prodával jen Google (stejně jako to dělá Apple), tak by to dopadlo jinak.Spíše než na roztříštěnost jako celku bych se podíval, jak jsou na tom jednotlivé značky, které ovládají většinu trhu (Samsung, LG, Lenovo, Huawei, Xioami, atd.). A kdo chce čistý Android s dobrou podporou, tak si může koupit Google Pixel anebo OnePlus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 06. 2017 13:26
06. 06. 2017 13:09

já souhlasím, že "roztříštěnost" je svým způsobem problém. ale je to daň za tak vysoká čísla. kdyby byl android dostupný jen pro jediného výrobce hardwaru tak by samozřejmě byl systém odladěn na konkrétní hardware a běhal by jak víno. ne že by teda normálně neběhal jak víno, mí funguje perfektně, ale já nemám lowend za dvojku s daní. osobně by mě stačil telefon tak jak ho teď mám, jen čas od času nějaká ta bezpečnostní záplata. vůbec netoužím po tom, mít stále novější a novější verzi androida. stejně to tak mají myslím si i uživatele iOS.
ovšem kdyby byl android jen pro jednoho výrobce, určitě by ten poměr množství zařízení s androidem vs iOSem nevypadal tak, jak to vypadá teď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 06. 2017 12:23

Android je hlavně opravdu problém pro Apple. Drtivé většině uživatelů je zcela lhostejné jestli mají Kitkat, nugát nebo lízátko . Komu to není jedno má možnost pořídit si Nexus či Pixel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 06. 2017 11:53

Jelikoz verze Androidu je pro 99 procent jeho uzivatelu naprosto irelevantni, protoze jim vse funguje, tak to problem opravdu neni. A pro koho by to problem mohl byt, ten ho umi velmi snadno vyresit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 06. 2017 11:44

V čem konkrétně je roztříštěnost Androidu problém? Drtívá většina BFU nemá naprosto žádné tušení jakou verzi Androidu používá a zároveň s tím jím 99,999% aplikací co používají (Whatsapp, Messenger atd) poběží na čemkoliv od Androidu 5.
Zároveň spousta lidí v mém okolí je pravidelně naštvaná, když jim provedu upgrade, který usilovně odkládají a nechtějí ho, protože jsou zvyklí (ostatně ani se nedivím, třeba na Honoru 7 vypadá Android 7 oproti Android 6 fakt otřesně a novinky nulové pro běžného uživatele).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 06. 2017 11:43

Ty dvě miliardy aktivních zařízení s Androidem jsou opravdu pouze telefony a tablety nebo i další zařízení, jako jsou zabezpečovací systémy, které umí odesílat SMS a jsou tedy aktivně zapojeny do mobilní sítě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 06. 2017 11:39

Android na mobilech nebudu řešit, těm stačí a někdy má problémy i tam, jak nestabilní to je, stačí cokoliv změnit maličko proti představám výrobce a je zle. Na ostatní zařízeních ho beru jako pokročilejší verzi ovládací SW jaký běžně je / byl v monitoru / TV, ve foťáku / v. kameře, mikrovlnce ... . A v žádném případě nechci mít nic společného s výrobky, které vyžadují internet případně podporu nějaké firmy, aby byly 100% funkční. Já si platím za výrobek, jeho funkci, tu chci po celou životnosti výrobku a ne se třást, kdo a kdy ukončí podporu.
> Nepodporuji internet chytrých věcí (a spousty zbytečností, kterými zaneseme celou planetu), mám raději chytré lidi, nebo minimálně ty, jenž mají vlastní rozum, názory, myšlení. Hlupáků je dost na soc. sítích, takových, kteří si ani neumí vyhledat pravdu a nejsou schopni vyslechnout jiný názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 06. 2017 11:10

:) Ztrata casu to pocitat. Mam doma tablet Samsung galaxy 10.1. System po kliku na hledat aktualizace pise, ze mam aktualni verzi. Ma to GPS. Chtel jsem na tom rozjet Pokemony, ti potrebuji Android 4.4+. Ne, tam je 4.2 nebo, tak neco. Ja bych google fakt tak rad zvysil statistiku, ale to by mi musel dovolit update :) Hlavne teda hral ty pokemony, pst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 06. 2017 11:09

Roztriestenost androidu je naozaj problem. Len je nutne vziat do uvahy kym telefony s iOS vyraba len jeden vyrobca, tak vyrobcov s androidom je mnohonasobne viac, takze tam sa naozaj tazko udrzuje jednota verzii systemov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor