Aplikace nemůže přijmout nový design pomocí aktualizace systému/knihoven nebo SDK, protože design UI je věc programátora a následné integrity tohoto prostředí. Vaše aplikace ale může mít nový Material design, pokud si ho navrhnete - a může být dostupný i ve starším Androidu (díky appcompat a SDK). Nové notifikace mít ve starším systému nemůžete, protože je to systémová funkce vaší verze Androidu - tedy pokud se nerozhodnete vyměnit launcher (jenže to se nedělá automaticky, ale volbou uživatele).Přístup Google je opačný vůči jiným systémům (iOS/MacOS, Windows), kde když chcete něco nového, musíte mít nejdříve nejnovější systém - typicky dnes musí mít (nej)novější systém hlavně vývojář (protože je na "nejnovější verzi" postavený byznys a vývojář pak *musí* zaplatit). Takže zatímco Apple/Microsoft vás nutí do nového systému protože jinak máte smůlu (už novější verzi aplikace/designu nedostanete), Google to nechává na programátorovi a ten se chová ekonomicky (minimální verzi si zvolí sám).Z hlediska uživatele je lepší, když se systém nemění, protože se mu to "nerozbije" (nebo mu nezmizí nějaká funkce). Pokud chce uživatel Androidu něco novějšího, buď vymění launcher nebo je to věc aktualizace aplikace (a ochoty vývojáře) nebo mu aktualizaci doručí Google - tj. třeba mapové API, Google Now, Obchod a tedy i placení (!!!), atd. se oddělilo do normálně aktualizovatelné aplikace.Obecně je fragmentace Androidu hlavně FUD. Ekosystému to nevadí. Vývojáři možná brblají, ale nestane se jim, že by za ně rozhodl někdo jiný. Vzpomeňte si na nekompatibilitu různých Windows Mobile 6, pak nekompatibilita 7, pak 8, pak W10 - a to se zřejmě chystá u MS další zrušení kompatibility u "nových" W10.