Samsung chce také nabídnout vlastní řešení pro samořízená auta, dostal povolení pro testovací jízdy

Samsung chce také nabídnout vlastní řešení pro samořízená auta, dostal povolení pro testovací jízdy

V oblasti systémů pro autonomní řízení vozidel se už dnes pohybuje mnoho technologických společností, přičemž ještě větší konkurenci lze nalézt v segmentu konkrétních komponent, ze kterých je tento systém složen. A protože je Samsung jednou z největších společností v oblasti elektroniky a dalších odvětví, nelze se divit tomu, že si nechce tento nadcházejí mnohamiliardový trh utéct.

Podle informací Korea Herald tak Samsung dostal stejně jako už 19 společností před ním povolení jezdit s testovací vozidly obsahující autonomní systém přímo v Jižní Koreji. Samsung je teprve na začátku, bude jezdit s vozidly Hyundai a zatím není jasné, co vše má v plánu.

Autonomní systém lze jednoduše rozdělit na část hardwarovou a softwarovou. V případě hardwaru to jsou různé typy senzorů a výpočetních čipů, u softwaru pak systém umělé inteligence, která je dostatečně vycvičená z reálného provozu tak, aby mohla jezdit kdekoli. Zároveň je nutné počítat s platformu, která bude vše kontrolovat, propojovat do internetu a podobně.

U Samsungu lze rozhodně čekat spíše hardware, protože jak se i nedávno ukázalo, v softwarové oblasti má značné problémy. To ale vůbec nevadí, protože trh autonomních vozidel může dopadnout stejně jako segment mobilních telefonů – výrobci hardwaru bude používat software třeba od Googlu, který se postará o kvalitu v oblasti algoritmů, zabezpečení a vývoji propojovací platformy. Samsung tak z toho pohledu bude stavět vlastní hardwarovou platformu a trochu si třeba ještě udělá vlastní omalovánky na displejích uvnitř vozidla.

Foto: Frank Derks, CC BY 2.0

Témata článku: Software, Hardware, Google, Technologie, Byznys, Umělá inteligence, Mobilní telefon, Automobily, Samsung, Značný problém, VLA, Největší společnost, Google Photos, Frank, Tizen, Autonomní systém, Autonomní vozidlo, Korea, DOS, Hardwarová oblast, Herald, Jižní Korea, Technologická společnost, Autonomní provoz, Řešení