V oblasti systémů pro autonomní řízení vozidel se už dnes pohybuje mnoho technologických společností, přičemž ještě větší konkurenci lze nalézt v segmentu konkrétních komponent, ze kterých je tento systém složen. A protože je Samsung jednou z největších společností v oblasti elektroniky a dalších odvětví, nelze se divit tomu, že si nechce tento nadcházejí mnohamiliardový trh utéct.
Chytrá auta Googlu míří mezi smrtelníky. Co Tesla a další?
Podle informací Korea Herald tak Samsung dostal stejně jako už 19 společností před ním povolení jezdit s testovací vozidly obsahující autonomní systém přímo v Jižní Koreji. Samsung je teprve na začátku, bude jezdit s vozidly Hyundai a zatím není jasné, co vše má v plánu.
Autonomní systém lze jednoduše rozdělit na část hardwarovou a softwarovou. V případě hardwaru to jsou různé typy senzorů a výpočetních čipů, u softwaru pak systém umělé inteligence, která je dostatečně vycvičená z reálného provozu tak, aby mohla jezdit kdekoli. Zároveň je nutné počítat s platformu, která bude vše kontrolovat, propojovat do internetu a podobně.
Operační systém Tizen od Samsungu je totální bezpečnostní průšvih, tvrdí expert
U Samsungu lze rozhodně čekat spíše hardware, protože jak se i nedávno ukázalo, v softwarové oblasti má značné problémy. To ale vůbec nevadí, protože trh autonomních vozidel může dopadnout stejně jako segment mobilních telefonů – výrobci hardwaru bude používat software třeba od Googlu, který se postará o kvalitu v oblasti algoritmů, zabezpečení a vývoji propojovací platformy. Samsung tak z toho pohledu bude stavět vlastní hardwarovou platformu a trochu si třeba ještě udělá vlastní omalovánky na displejích uvnitř vozidla.
Foto: Frank Derks, CC BY 2.0