Šéf AOL: Facebook a Google tvoří duopol v oblasti online reklamy

Internetovými králi v oblasti online reklamy jsou podle nejnovějších statistik právě Google a Facebook. Jak to ale dle vyjádření šéfa společnosti AOL vypadá, hrají si na vlastním „písečku“ a snaží se postupně zbavit ostatních menších hráčů a reklamních sítí.

Dle informací webu Wall Street Journal měl Facebook s Googlem minulý rok 43% podíl na trhu online reklamy, přičemž v případě mobilní online reklamy jsou čísla ještě o něco vyšší. Podle statistik eMarketer v USA dosáhne Google tento rok na 31,7 %, Facebook na 19,2 % a Twitter pak už pouze na pouhých 4 %. Celkový objem jen v USA se očekává kolem 42 miliard dolarů.

Oba velikáni díky tomu získávají i velké množství uživatelských dat, která si nechávají pro sebe, respektive, stále více zamezují třetím stranám, aby k nim měly přístup pro vlastní využití a analytiku.

Tim Armstrong z AOL proto věří, že se jedná o klasickou strategii duopolu, zatímco AOL se nyní snaží jít cestou otevřených dat, ke kterým mohou marketingové společnosti přistupovat dle potřeby, internetoví obři dělají přesný opak. Cíl je pochopitelně stále stejný – zasáhnout uživatele tou nejlepší reklamou a to znamená získat co nejpřesnější informace a dodat co nejlepší reklamu.

AOL nyní patří americkému operátorovi Verizon, který se snaží o sběr dat v rámci telefonu a chování uživatele jako celku, ale stále nejdříve pouze se souhlasem daného zákazníka. Má tak k dispozici například seznam nainstalovaných aplikací nebo GPS pozici.

V tomto směru se snaží Apple minimalizovat jakékoli zpětné zjištění dat o uživateli a případnou deanonymizaci pomocí techniky Differential privacy, takže nelze zjistit, o jakého konkrétního uživatele se jedná.

Témata článku: Google, Byznys, Facebook, Sociální sítě, Reklama, AOL

3 komentářů

Nejnovější komentáře

  • BlokProtiSalámu 23. 6. 2016 0:15:46
    Spíš než král, prasopes
  • r4in 22. 6. 2016 19:59:14
    Jistě, že závidí, ale to nic nemění na závažnosti tématu.
  • Avelandor 22. 6. 2016 19:46:55
    Jen závidí, že nedokážou nakrást tolik osobních dat jako facebook, kam to...
Určitě si přečtěte

Babišův datový tarif by chtěl každý. Napřed ale musíte založit ministerstvo

Babišův datový tarif by chtěl každý. Napřed ale musíte založit ministerstvo

** Andrej Babiš se pochlubil, že ministerstvo financí dojednalo tarify snů ** Daňový poplatník tak ušetří ** Jistě by ale sám chtěl něco podobného

22.  4.  2017 | Polesný David, Láska Jan | 12