Šéf AOL: Facebook a Google tvoří duopol v oblasti online reklamy

Šéf AOL: Facebook a Google tvoří duopol v oblasti online reklamy

Internetovými králi v oblasti online reklamy jsou podle nejnovějších statistik právě Google a Facebook. Jak to ale dle vyjádření šéfa společnosti AOL vypadá, hrají si na vlastním „písečku“ a snaží se postupně zbavit ostatních menších hráčů a reklamních sítí.

Dle informací webu Wall Street Journal měl Facebook s Googlem minulý rok 43% podíl na trhu online reklamy, přičemž v případě mobilní online reklamy jsou čísla ještě o něco vyšší. Podle statistik eMarketer v USA dosáhne Google tento rok na 31,7 %, Facebook na 19,2 % a Twitter pak už pouze na pouhých 4 %. Celkový objem jen v USA se očekává kolem 42 miliard dolarů.

Oba velikáni díky tomu získávají i velké množství uživatelských dat, která si nechávají pro sebe, respektive, stále více zamezují třetím stranám, aby k nim měly přístup pro vlastní využití a analytiku.

Tim Armstrong z AOL proto věří, že se jedná o klasickou strategii duopolu, zatímco AOL se nyní snaží jít cestou otevřených dat, ke kterým mohou marketingové společnosti přistupovat dle potřeby, internetoví obři dělají přesný opak. Cíl je pochopitelně stále stejný – zasáhnout uživatele tou nejlepší reklamou a to znamená získat co nejpřesnější informace a dodat co nejlepší reklamu.

AOL nyní patří americkému operátorovi Verizon, který se snaží o sběr dat v rámci telefonu a chování uživatele jako celku, ale stále nejdříve pouze se souhlasem daného zákazníka. Má tak k dispozici například seznam nainstalovaných aplikací nebo GPS pozici.

V tomto směru se snaží Apple minimalizovat jakékoli zpětné zjištění dat o uživateli a případnou deanonymizaci pomocí techniky Differential privacy, takže nelze zjistit, o jakého konkrétního uživatele se jedná.

Diskuze (3) Další článek: 50 bývalých zaměstnanců Applu uvedlo první vlastní produkt, udělá auto chytřejším

Témata článku: Google, Byznys, Sociální sítě, Facebook, Reklama, AOL, Celkový objem, REK, Oblast, Tim Armstrong, GPS na kolo, Nejlepší reklama, Google+, Přesný opak, TV +, Duo, Šéf, Cannes, Armstrong, EMarketer, Apple iphone na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Windows 10 černé, nebo bílé? Rozhodněte, zda je hezčí černý motiv, nebo nový světlý

Windows 10 černé, nebo bílé? Rozhodněte, zda je hezčí černý motiv, nebo nový světlý

** Do Windows míří bílé téma a přebarví se spodní lišta i Start ** Od minulého roku má ale i téma tmavé. ** Jaké z těchto dvou je ale to hezčí?

Vladislav Kluska | 71

Jak poslat Teslu do protisměru? Stačí samolepky, které řidič nevidí

Jak poslat Teslu do protisměru? Stačí samolepky, které řidič nevidí

** Teslu v režimu autopilota je možné zmást a poslat do protisměru ** Odborníkům k tomu stačily tři samolepky na vozovce ** Je důvod se znepokojovat? Ne, pokud řidič dává pozor

Karel Kilián | 98

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

** Pornografie údajně představuje třetinu internetové obsahu a je technologický tahounem ** Do erotického obsahu postupně zasahuje i virtuální realita ** Kromě vizuálního vjemu se pracuje také na virtuálním uspokojení toho hmatového

Jan Dudek | 34