Skype chce v Praze 170 zaměstnanců. Reklamu bude prodávat Microsoft

Česká vývojářská pobočka Skypu v letošním roce více než zdvojnásobila počet svých zaměstnanců a v podobném trendu chce pokračovat i do budoucna. Firma plánuje během příštího roku přijmout dalších 50 kvalifikovaných IT odborníků s tím, že by jejich celkový počet měl dosáhnout až 170, což je asi čtyřnásobné navýšení oproti původnímu stavu. Na pobočce aktuálně pracuje více než stovka lidí.

„V současné době rosteme tempem 30 nových kvalifikovaných zaměstnanců za půl roku, což znamená, že každý týden do společnosti nastoupí nová posila,“ říká šéf pražského Skypu Tomáš Vocetka. Mladá divize Microsoftu v Česku už několik měsíců oslovuje nadějné zaměstnance v rámci rozsáhlé náborové kampaně, která by měla trvat minimálně do poloviny roku 2013.

Společně s počtem zaměstnanců Skype rozšiřuje také své prostory na pražském Smíchově. Ty postupně prochází rekonstrukcí.

Práce na globálních projektech

Po kvalitních IT pracovnících je nejenom v Česku silná poptávka, Skype proto láká také lidi ze zahraničí. „Máme zastoupení celkem 16 národností – hodně uchazečů o zaměstnání přichází ze Slovenska, ale i z Portugalska, USA, Pobaltí nebo třeba Rumunska,“ popisuje Vocetka. Zaměstnanci v Praze mají možnost pracovat na globálních projektech Skypu – vznikala zde například velká část aplikace pro Windows 8 a dělá se i na dalších strategických projektech. „I proto se nám vývojáři shání dobře,“ řekl už dříve pro Connect.cz zdejší šéf.

Klepněte pro větší obrázek
Skype v Česku rozšiřuje i prostory na pražském Smíchově.

Český Skype funguje především jako vývojářské centrum, zaměstnanci se ale nabírají také na vedoucí pozice. Firma pracuje s různými vyspělými technologiemi a podle slov jejího šéfa nemá problém nadějné zaměstnance naučit.

Skype se po odkupu Microsoftem rozšiřuje také globálně a do příštího roku by počet jeho zaměstnanců měl narůst až na 2 tisíce. Redmond ve Skypu spatřuje strategický produkt, který má propojovat jeho zařízení a systémy. Do chodu modrého obláčku přitom příliš nezasahuje a ponechává mu velkou část suverenity. „Microsoft nám hodně pomáhá s integrací a podporuje nás. Je to spolupráce velice chytrá a Microsoftu jde o to, aby to fungovalo,“ tvrdí Vocetka.

Skype v Česku funguje od roku 2006, kdy sem firma přišla ještě pod taktovkou eBaye, který Skype tehdy vlastnil. Prodej reklamy v Česku jde mimo tuto pobočku a prozatím jí zajišťuje agentura Goldbach, stejně jako třeba Facebooku. Microsoft nicméně plánuje, že tato aktivita přejde kompletně pod pražskou pobočku. „Čekáme, až nám se společnosti Goldbach vyprší smlouva a pak vyhodnotíme další aktivity,“ řekl pro Connect.cz šéf tuzemského Microsoftu Roman Cabálek s tím, že přesun prodeje pod vlastní křídla se jeví jako vysoce pravděpodobný.

Diskuze (4) Další článek: Mapy od Applu budou nejspíše využívat Foursquare

Témata článku: Microsoft, Byznys, Skype, Reklama, Pro, REK, Zaměstnanci, Pobaltí, R + B, Praha, Bude, Vývojářská pobočka, Sky, Vedoucí pozice, Vývojářské centrum, Nová posila, Řek, Pobočka