Slovenská platební brána Piano má dalšího investora. Stěhuje se do Vídně

Slovenská platební brána Piano má dalšího investora. Stěhuje se do Vídně

Původně slovenská společnost Piano Media, provozovatel platební brány Piano, kterou využívají slovenská, polská, či slovinská média, získala nový kapitál. Peníze přitečou z rakouských fondů AWS Gründerfonds a 3TS Cisco Growth Fund. Piano se kvůli jejich investici přestěhuje z Bratislavy do Vídně.

„Investice z AWS Gründerfonds a 3TS Capital Partners nám umožní rozšířit naše operace v Rakousku, Německu a Švýcarsku,“ uvedl Peter Richards, vedoucí oddělení mezinárodních operací Piano Media.

Pro společnost to znamená nutnost přestěhovat své sídlo z Bratislavy do Vídně. Podle komunikačního šéfa Piano Media Davida Brauchliho se firma přesune k západním sousedům i kvůli tomu, že cílí také na rakouský, německý a švýcarský mediální trh. „Vede nás k tomu úspěch, který se nám povedl s magazínem Newsweek v Německu,“ řekl Brauchli.

Placení i pro Newsweek

Americký týdeník Newsweek s více než sedmdesátiletou historií před rokem a půl oznámil konec své tištěné verze. Od loňského ledna vychází pouze v internetové podobě. Novou šanci dostane díky novému majiteli – IBT Media. Vydavatelství spouští prodej tištěné verze i předplatné internetového obsahu.

Klepněte pro větší obrázek
Piano se stará například o platební bránu slavného Newsweeku.

Právě na něm vydělávají Slováci z Piano Media. Starají se o placený obsah německé verze listu. „Newsweek si zvolil technologii společnosti Piano zejména pro její spolehlivost při řízení identity a uživatelský komfort,“ řekl tehdy o Piano Media Etienne Uzac, generální ředitel společnosti IBT Media.

Piano provozuje taky národní systémy platebních bran ve Slovinsku a Polsku. Vyloučená není ani expanze do České republiky. „Jsme v kontaktu s českými vydavateli. Neočekáváme však, že kontrakty podepíšeme v krátké době,“ dodal David Brauchli.

Slovenská média přesto zinkasovala ze systému zpoplatnění internetového obsahu Piano za tři roky jeho fungování částku, která odpovídá jen zlomku příjmů vydavatelů z otištěné reklamy. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnila společnost Piano Media. Piano má přes dvacet tisíc stálých zákazníků.

Od spuštění projektu na jaře roku 2011 Piano vybralo na předplatném 1,1 milionu eur, což je přibližně 30 milionů korun, tedy v průměru zhruba 840 tisíc korun měsíčně. Z inkasované částky média dostala více než 771 tisíc eur, což je 21,2 milionu korun. Podle pravidel Piana si provozovatel systému ponechá 30 procent předplatného, zbytek si rozdělí zapojené portály.

Diskuze (3) Další článek: Alza.cz kvůli další expanzi jedná o velkém skladu u dálnice

Témata článku: Byznys, Startupy, Plát, Uživatelský komfort, Západní soused, Male, Platební systém, Stará verze, Newsweek, Bratislava, Placený obsah, Brána, Piano, Platební brána, Vid, Bran, Slovinsko, Nový kapitál, Systém předplatného, Tisíc korun, Zink, Švýcarský trh, Slovenská společnost


Určitě si přečtěte

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 6

Bývalý zaměstnanec Nokie vysvětluje, proč telefony s Windows Phone neuspěly

Bývalý zaměstnanec Nokie vysvětluje, proč telefony s Windows Phone neuspěly

** Za neúspěchem Microsoftu v mobilech stojí i Windows 8 ** Microsoft pozdě naskočil do rozjetého vlaku ** Uživatelé neměli zásadní důvody, proč přejít

Karel Kilián | 136

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale i tak převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 98