Slovenská platební brána Piano má dalšího investora. Stěhuje se do Vídně

Slovenská platební brána Piano má dalšího investora. Stěhuje se do Vídně

Původně slovenská společnost Piano Media, provozovatel platební brány Piano, kterou využívají slovenská, polská, či slovinská média, získala nový kapitál. Peníze přitečou z rakouských fondů AWS Gründerfonds a 3TS Cisco Growth Fund. Piano se kvůli jejich investici přestěhuje z Bratislavy do Vídně.

„Investice z AWS Gründerfonds a 3TS Capital Partners nám umožní rozšířit naše operace v Rakousku, Německu a Švýcarsku,“ uvedl Peter Richards, vedoucí oddělení mezinárodních operací Piano Media.

Pro společnost to znamená nutnost přestěhovat své sídlo z Bratislavy do Vídně. Podle komunikačního šéfa Piano Media Davida Brauchliho se firma přesune k západním sousedům i kvůli tomu, že cílí také na rakouský, německý a švýcarský mediální trh. „Vede nás k tomu úspěch, který se nám povedl s magazínem Newsweek v Německu,“ řekl Brauchli.

Placení i pro Newsweek

Americký týdeník Newsweek s více než sedmdesátiletou historií před rokem a půl oznámil konec své tištěné verze. Od loňského ledna vychází pouze v internetové podobě. Novou šanci dostane díky novému majiteli – IBT Media. Vydavatelství spouští prodej tištěné verze i předplatné internetového obsahu.

Klepněte pro větší obrázek
Piano se stará například o platební bránu slavného Newsweeku.

Právě na něm vydělávají Slováci z Piano Media. Starají se o placený obsah německé verze listu. „Newsweek si zvolil technologii společnosti Piano zejména pro její spolehlivost při řízení identity a uživatelský komfort,“ řekl tehdy o Piano Media Etienne Uzac, generální ředitel společnosti IBT Media.

Piano provozuje taky národní systémy platebních bran ve Slovinsku a Polsku. Vyloučená není ani expanze do České republiky. „Jsme v kontaktu s českými vydavateli. Neočekáváme však, že kontrakty podepíšeme v krátké době,“ dodal David Brauchli.

Slovenská média přesto zinkasovala ze systému zpoplatnění internetového obsahu Piano za tři roky jeho fungování částku, která odpovídá jen zlomku příjmů vydavatelů z otištěné reklamy. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnila společnost Piano Media. Piano má přes dvacet tisíc stálých zákazníků.

Od spuštění projektu na jaře roku 2011 Piano vybralo na předplatném 1,1 milionu eur, což je přibližně 30 milionů korun, tedy v průměru zhruba 840 tisíc korun měsíčně. Z inkasované částky média dostala více než 771 tisíc eur, což je 21,2 milionu korun. Podle pravidel Piana si provozovatel systému ponechá 30 procent předplatného, zbytek si rozdělí zapojené portály.

Diskuze (3) Další článek: Alza.cz kvůli další expanzi jedná o velkém skladu u dálnice

Témata článku: Byznys, Startupy, Placený obsah, Zink, Stará verze, Slovinsko, Newsweek, Švýcarský trh, Bratislava, Platební brána, Bran, Male, Systém předplatného, Nový kapitál, Plát, Západní soused, Tisíc korun, Piano, Slovenská společnost, Uživatelský komfort, Platební systém, Vid, Brána, DAL



Podvodníci v Call of Duty Warzone mají novou zábavu. Létají v autech

Podvodníci v Call of Duty Warzone mají novou zábavu. Létají v autech

Stejně aktivně, jako Activision vymýšlí obranu proti hackerům vymýšlí i hackeři nové způsoby, jak zatopit normálním hráčům.

Michal Maliarov
Call of Duty: WarzoneBattle Royale
České televize se tak moc bojí videoher, až je to směšné (komentář)

České televize se tak moc bojí videoher, až je to směšné (komentář)

** Jeden z největších obchodů historie se nedostal do hlavních zpráv ** Videohry televizím slouží jen k honění senzací, není to seriózní byznys ** České videohry jsou přitom úspěšnější než jiná kulturní díla

Lukáš Václavík
HryKomentářByznys
Kvůli této unikátní funkci jsme si málem ukroutili ruku. Čím nás uchvátilo vzácné Vivo X70 Pro+?

Kvůli této unikátní funkci jsme si málem ukroutili ruku. Čím nás uchvátilo vzácné Vivo X70 Pro+?

** Vivo X70 Pro+ je špičkový telefon s prvotřídní výbavou i fotoaparátem ** Ten se kromě značky Zeiss může chlubit i gimbalovou stabilizací ** Telefon se u nás bohužel neprodává

Martin Miksa
Čtyřnásobný fotoaparátZeissPreviewVideo
QR kódy jsou skvělý pomocník, ale i zlý pán. Tohle jsou nejčastější podvody, které vás mohou připravit o peníze

QR kódy jsou skvělý pomocník, ale i zlý pán. Tohle jsou nejčastější podvody, které vás mohou připravit o peníze

** Čtvercový grafický kód usnadňuje život už mnoho let ** S rostoucí oblibou a využitím přibývá i podvodů ** Nejčastěji jsou podvody zaměřeny na podstrčení falešného kódu

Martin Miksa
PodvodQR kódBezpečnost
Nejtragičtější kopie mobilů z Číny. Na pohled vypadají podobně, ale k originálům mají zatraceně daleko

Nejtragičtější kopie mobilů z Číny. Na pohled vypadají podobně, ale k originálům mají zatraceně daleko

** Sbírka nejhorších plagiátů mezi mobilními telefony ** No name výrobci kopírují prakticky všechno, až na hardware ** Možná zde najdete i falešného dvojníka svého mobilu

Martin Miksa
AliExpressČínaKuriozita
Izrael díky speciální kamufláži zařídil pro své vojáky „neviditelnost“

Izrael díky speciální kamufláži zařídil pro své vojáky „neviditelnost“

** Materiál „Kit 300“ představuje vizuální i termální kamufláž ** Dokáže zablokovat tepelné vyzařování maskovaného vojáka či třeba stroje ** Velký kus materiálu Kit 300 může ukrýt vozidlo až do velikosti Hummeru

Stanislav Mihulka
IzraelMateriálArmáda
Lék proti depresi za stokorunu snižuje riziko těžkého průběhu i úmrtí na onemocnění covid-19

Lék proti depresi za stokorunu snižuje riziko těžkého průběhu i úmrtí na onemocnění covid-19

** Klinická studie zkoumala vliv antidepresiva fluvoxamin na covid-19 ** Počet úmrtí souvisejících s covidem-19 klesl zhruba o 90 % ** Potřeba intenzivní lékařské péče se snížila zhruba o 65 %

Karel Kilián
COVID-19LékyDepreseMedicína