Snap je obrovská díra na peníze, prodělal přes 2 miliardy dolarů

Snap Inc., stojící za Snapchatem a brýlemi Spectacles, poprvé od svého březnového vstupu na burzu zveřejnil své finanční výsledky za uplynulý kvartál. Firma prohloubila ztrátu na 2,2 miliardy dolarů. Tržby sice vzrostly, ale nenaplnily očekávání investorů. Na nepříznivé výsledky zareagovaly akcie propadem o více jak 20 procent.

Výdělky se meziročně zvýšily o téměř 300 procent na 149,6 milionu dolarů, na jednoho uživatele pak připadá průměrný výdělek 0,9 dolaru. Hlavním příjmem společnosti je reklama, prodejem hardwaru si vydělala pouhých 8 milionů. Největší náklady byly jednorázové výdaje spojené se vstupem na burzu.

Firma se pochlubila i statistikami aplikace Snapchat, kterou denně používá 166 milionu uživatelů, což je o 30 % více, než před rokem. Nejvíce, přibližně 65 milionů, jich pochází z USA a Kanady. I přes silný nástup Facebooku a jeho Příběhů se Snapchatu daří získávat nové uživatele, oproti předchozím letům růst ale zpomaluje.

Do budoucna bude pro Snap klíčové zajistit růst uživatelů, aby se nedostal do stejné situace, v níž se nachází Twitter, kterému se nedaří získávat nové uživatele a navyšovat své příjmy z reklamy.

O problémech Snapu jsme diskutovali v Týdnu Živě:

Témata článku: Facebook, Snapchat, Sociální sítě, Twitter, USA, Finanční výsledky, Peníze, Největší náklady, Obrovská díra, Burza, Stejná situace, Uplynulý kvartál, Miliarda dolarů, Nepříznivý výsledek, Díra, Silný nástup, Předchozí rok, Kanada, Hlavní příjem, Akcie, Snap, Uživatelé, Dolar, Výdělek, Nový uživatel