Snížila se po nákupu cena zboží? Amazon už nebude vracet peníze

Vrácení peněz pokud se krátce po koupi sníží cena zboží, je vědeckofantastická představa asi u většiny českých eshopů, ale nikoli v případě Amazonu a dalších, hlavně amerických společností. Donedávna poměrně neoficiální záležitost, která jen ukazuje, že místo výdělku byla pro Amazon důležitá spokojenost uživatele.

V tomto směru se samozřejmě chová více společností, hodně známým startupem s maximální snahou udržet zákazníka spokojeného je například Zappos.com.

Amazon nabízel zákazníkům vrácení peněz, pokud si o něj zažádali a pouze když se cena snížila krátce po nákupu. Základ tedy je, že si toho museli zákazníci všimnout. Cena zboží na Amazonu se přitom může měnit nahoru i dolů

Problém ale nastal, že se začaly objevovat startupy (Earny, Paribus), které tohoto přístupu využívaly a po napojení emailu tak automaticky sledovaly ceny zakoupeného zboží. V případě snížení ceny po koupi pak systém automaticky odeslal email na zákaznickou podporu Amazonu s žádostí o vrácení peněz, který vždy udělal „výjimku“ a peníze vrátil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ukázky z aplikace Earny

I když to Amazon neprozradil, lze velmi předpokládat, že důvodem omezení vracení peněz jsou právě tyto automatické „hlídače“. V případě zmíněné aplikace Paribus je podporováno více obchodů, mezi kterými nechybí ani Zappos, Wallmart, Newegg, Best Buy, Staples a řada dalších.

Klepněte pro větší obrázek
Problém automatického trackování ceny s žádostí o vrácení se netýká jen Amazonu, aplikace jich umí více

Výhodou pro uživatele je, že po přihlášení už se nemusí o nic starat a pokud běžně nakupuje, můžete dle slibů získat i stovky dolarů ročně zpátky.

Diskuze (6) Další článek: HP má novou herní řadu Omen, nabídne výkonné notebooky i desktop s GTX 1080

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,