Tesla si patentovala rychlou výměnu baterií, nasazení se čeká hlavně u elektrických kamionů

Tesla už před lety získala patent na systém, který by zajišťoval rychlou výměnu bateriích v elektromobilech, díky čemuž by se nemuselo čekat na nabití pomocí Superchargerů, které dokáží nabít přibližně půlku kapacity baterie (až 250 km) za půl hodiny.

O vývoji této technologie bylo poměrně dlouho ticho, Tesla hojně totiž především rozšiřuje síť Superchargerů po celém a stále s tímto postupem zrychluje. Nyní se ale objevila nová žádost Tesly o patent na stejnou technologii, byť v trochu jiné formě, která vyžaduje méně místa. Podporuje i mobilní přesun, což otevírá nové možnosti použití a oproti minulé automatické verzi vyžaduje minimálně jednoho servisního technika.

Vzhledem k větší jednoduchosti a absenci automatického režimu (žádné optické senzory a podobně) lze předpokládat, že toto řešení bude levnější, což se hodí především pro odlehlejší místa, kde by se drahý automatický stroj nevyplatil. Výměna baterie by měla proběhnout za méně než 15 minut, zatímco dříve patentovaný automatický systém sliboval 90 sekund.

Rychlou výměnu baterií do 90 sekund dle původních informací podporuje pouze Model S a Model X, protože Model 3 má jinou architekturu baterie a odpojení/připojení je složitější. Lze předpokládat, že hlavní cílovou skupinou výměnného systému jsou chystané elektrické kamiony od Tesly, které budou mít pochopitelně obří baterie, jejichž nabití by i pomocí Superchargerů trvalo nepřiměřeně dlouho.

Podívejte se na představení Tesla Model 3:

Témata článku: Technologie, Tesla Motors, Elektromobily, Patenty, Baterie, Tesla Supercharger, Akumulátory, Href, Obří baterie, Optický senzor, Stejná technologie, Výměnný systém, Tesla model, Supercharger, Model Tesla, Rychlá výměna, Tesla, Servisní technik, Nasazení, Model, Původní informace, Výměna baterií, Výměna, Elektrický kamión, Nová možnost