Tesla už v továrně instaluje téměř 500 nových robotů, připravuje se na masivní výrobu levného elektromobilu Model 3

Názory k článku

vmm  |  02. 05. 2017 12:50  |  Linux Firefox 53.0

Zaco budeme kupovat chlieb? Ze staty schvalia zakladny prijem - mozno o 20 rokov ak vôbec.
Podla studie do 5 rokov nebude treba vacsinu 80% manualne pracujucich.
Na obsluhu robotov z velina - stacia max 10 ludi, udrzbe robotov max. 500 - ale manualne pracujucich bez robotov bolo treba 1000 ludi, pre tu istu cinnost na linke.
Z coho si kupime chlieb z davky, z ktorej nezaplatite ani najom a energie ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 05. 2017 14:38 | Microsoft Windows 10 IE 11.0

Lidé se vždycky budou dělit na bohaté a chudé. A pokud se věci jako elektromobily apod. v důsledku robotizace tak zlevní, že si je budou moci dovolit všichni, tak se rozdíl mezi bohatstvím a chudobou bude muset projevit na něčem, kam robotizace nedosáhne - například se může stát, že v léčebně dlouhodobě nemocných bude bohatého člověka obsluhovat sestřička, zatímco chudého robot, šup šup. Nebo boháč bude jíst křupavou mladou mrkvičku, zatímco chuďas amaroun ze 3D tiskárny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
alien.cz  |  02. 05. 2017 15:28  |  Microsoft Windows 10 Firefox 53.0

Problém v elektromobilitě vidím v náročných požadavcích na nabíjení. Dnes už je poměrně snadné vyrobit milion eletromobilů.Ale je a ještě dlouho bude velký problém postavit milion dobíjecích terminálů tam, kde je majitelé elektromobilů skutečně mohou efektivně každý den používat.Vybudování jednoho terminálu pro dvě auta, to jest zdvojené parkovací místo pro pravidelné parkování někde na ulici třeba na sídlišti, obvykle stojí cca 150 000,- a vejš podle místa. To je bohužel hodně.Vzhledem ke spotřebě ale i ceně za elektřinu při dobíjení je návratnost značně dlouhá. Je tu tedy problém ekonomické rentability.Dlouhá léta tedy budou hlavními spotřebiteli elektromobilů především lidé s vlastním RD, nebo garáží s el. přípojkou .... a těch je jen malá menšina, navíc s procentuálně se snižujícím podílem na trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ředitel ČTÚ  |  02. 05. 2017 16:34  |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

Ten Elon je prostě frajer. Už se těším ,až spolu na stará kolena poletíme na Mars a tam zemřeme. Samozřejmě pokud možno ne při dopadu. https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dolph1888  |  02. 05. 2017 16:41  |  Microsoft Windows 10 Chrome 58.0.3029.81

Docela se roztrhl pytel s různými testy eAut i u nás. Některé umře po pár kilometrech na dálnici, jiné neprojede bez dobití Prahou. Docela by mě zajímalo kdo by chtěl kupovat tak nákladné auto, jezdit s lehkou nohou na plynu (elektrice), v zimě netopit a pak 40 a více minut dobíjet u stanice. Umíte si představit třeba řemeslníka či zásilkovou službu (nejen po městě) s těmito prostoji?
> Víte kam by se dostalo velké dopravní letadlo na elektřinu? Na vzletovou dráhu a už by se muselo dobíjet. Pokud se někdo neumí zamyslet nad tím, jak daleko dojede na 20 l kanystr (benzin, nafta), a že prakticky pro stejné či menší dojezd potřebuje 500 kg baterii (lithiovou), pak šup zpět do ZŠ.
> eAuta i eCokoliv je vše možné, jen ne ekologické a svět na nic takového připraven není, je to jen mrhání prostředky (dotace) a surovinami. Vše podobné má začínat od chvíle, kdy energii skutečně zvládneme ukládat BEZPEČNĚ VE VELKÉM! A DOTACE NEBUDOU TŘEBA - TECHNOLOGIE SE ZAPLATÍ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor