Trh klasických počítačů stále klesá, Lenovo prodává nejvíce, Apple díky novým MacBookům Pro předstihl Asus

Trh klasických počítačů stále klesá, Lenovo prodává nejvíce, Apple díky novým MacBookům Pro předstihl Asus

Analytická společnost IDC zveřejnila nové statistiky v oblasti prodejnosti klasických počítačů a notebooků za poslední čtvrtletí, které zahrnovalo i vánoční sezónu.

Za čtvrté čtvrtletí roku 2016 se dle IDC po celém světě prodalo 70,2 milionů počítačů, notebooků a pracovních stanic, přičemž v rámci celého roku 2016 šlo o 260 milionů kusů. Ve srovnání s předchozím rokem jde o celkový pokles o 5,7 % z předchozích 276 tisíc prodaných kusů.

Klepněte pro větší obrázek
Vývoj tržního podílu v prodejnosti počítačů a notebooků u jednotlivých výrobců (Zdroj IDC)

Pokud jde o prodeje jednotlivých výrobců, největším je opět Lenovo, které získalo vyšší tržní podíl 22,4 % a těsně za ním i HP Inc. s podílem 21,4 %. Na třetím místě se umístil výrobce Dell Technologies, který se dostal na tržní podíl 15,7 % a také meziročně nejvíce rostl o 8,2 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Detailní čísla o prodejnosti a tržním podílu (Zdroj: IDC)

Zajímavostí je ale velký propad společnosti Asus, která se tak posunula na páté místo a v prodejích jí předstihl Apple, který se dostal na čtvrté místo. Vzhledem k tom, že začátkem tohoto období Apple uvedl nové MacBooky Pro, na které mnoho uživatelů čekalo, předpokládá se zvýšená prodejnost právě díky těmto modelům. Celkově ale oba výrobci prodali méně počítačů a notebooků než v minulém roce.

Témata článku: Notebooky, Apple, Počítače, Statistiky, Hewlett Packard (HP), Asus, Lenovo, Dell, IDC

26 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Petr Korbélyi 28. 1. 2017 8:04:22
    Tohle není nečekaný trend. Počítač si pořizují lidé, kteří ho potřebují k...
  • Mirek Elsner 15. 1. 2017 20:38:03
    Apple ve 4Q16 neměl ani nové desktopy, ani nové laptopy. Naopak bylo...
  • Jan Kadeřábek 15. 1. 2017 16:23:56
    Bodejď by neklesal, jednoduše pro většinu lidí není důvod kupovat nový...
Určitě si přečtěte