Trh s virtuální realitou prý v roce 2020 dosáhne až na 70 miliard dolarů

Trh s virtuální realitou prý v roce 2020 dosáhne až na 70 miliard dolarů

Od virtuální reality se čeká zcela nový segment, který může narušit i ty stávající. Podle odhadů analytické společnosti TrendForce může trh s virtuální realitou, který bude zahrnovat jak specializovaná hardware, tak i software, dosáhnout do roku 2020 až na 70 miliard dolarů.

Na trhu je aktuálně pouze jeden známější mobilní systém pro virtuální realitu – Samsung Gear VR, který kombinuje speciální box na hlavu, do kterého se zasouvá mobilní telefon Galaxy S6. Vzhledem k tomu, že je vše omezené na mobilní zařízení – jak z pohledu displeje, tak i výpočetního hardwaru, jde spíše o jednodušší variantu virtuální reality. Google ale v rámci papírového obalu s levnými čočkami představil i naprosto základní formu.

Klepněte pro větší obrázek
Sony PlayStation VR

Největší očekávání jsou ale od desktopové virtuální reality, která dorazí začátkem příštího roku od dvou hlavních hráčů – Oculus VR, který Facebook koupil za dvě miliardy dolarů a Vive VR, na kterém spolupracuje Valve a HTC.

Mark Zuckerberg se v minulosti vyjádřil, že vidí virtuální realitu jako ideální platformu pro sociální interakci na velké vzdálenosti a chce systém zabudovat do Facebooku. Přátelé spolu tak budou moci trávit čas ve virtuální realitě, kde bude možné například vzájemně sledovat film v jednom virtuálním kině, kde uvidíte jeden druhého i do té míry, jak hýbe hlavou, kam kouká a se speciálními ovladači i sledovat jeho ruce. Obrovským segmentem je kromě konzumace obsahu samozřejmě i hraní her.

Facebook už ukázal koncepty hraní jednoduchých her ve virtuální místnosti, kde lze nastavit různá fyzikální pravidla. Virtuální realita však může sloužit i jako ideální pracovní nástroj, kdy si třeba programátor nasadí pouze jedny brýle a ve virtuálním prostředí si bude moci nastavit kolik monitorů bude potřebovat a rozmístit je třeba dle aktuální aplikace a podobně.

Téměř 7 miliard dolarů už příští rok

Vlastní virtuální realitu chystá i Sony v rámci PlayStation VR, přičemž na trhu se objeví rovněž příští rok pro herní konzole PlayStation 4. Vzhledem k masivnímu nástupu a obrovskému úspěchu Oculus Rift i ve vývojářské edici, se očekává hodně. Podle TrendForce by se měl trh s virtuální realitou dostat už v příštím roce na hodnotu kolem 6,7 miliardy dolarů a během čtyř následujících letech vystoupat až na zmíněných 70 miliard dolarů.

Klepněte pro větší obrázek
Předpověď vývoje trhu s virtuální realitou dle TrendForce

Jak lze vidět na grafu, největší skok se očekává v období mezi roky 2019 a 2020, kdy by na trhu měla být už přibližně čtvrtá generace zařízení pro pokročilou virtuální realitu. Podobný průběh rozmachu měly třeba i iPhony a telefony s Androidem. Zatímco první verze chytrých telefonů měly úspěch u geeků, velmi rychle se zlepšovaly až do té míry, že je má dnes takřka každý člověk.

Obrovský trh, který ovlivní i ten skutečný

Trh s virtuální realitou přitom neznamená pouze hardware, který se nasazuje na hlavu nebo na ruce či jednotlivé softwarové aplikace a hry. Součástí toho jsou i různé systémy pro nahrávání a skenování reality pro pozdější přehrávání nebo dokonce streamování v reálném čase. GoPro a další společnosti už představily řešení na bázi velkého počtu kamer, které dokáže natáček 360stupňová videa a třeba i z dronu.

S virtuální realitou souvisí i nová forma obsahu, která znamená i nový formát podobně jako je film nebo hry na dvourozměrné obrazovce. Virtuální realita má ale trochu jiná pravidla.

S virtuální realitou může přijít ta nejdůležitější změna – menší poptávka po skutečném hardwaru a realitě- Může se to týkat jak zmíněných monitorů, které už nebude potřeba kupovat, protože si je každý zdarma vytvoří ve virtuální realitě s jednou helmou na hlavě, ale také třeba menší potřeba cestovat. S virtuální realitou se totiž bude stále zlepšovat simulace zážitku toho, jako byste na daném místě opravdu byli. Vše bude přitom mnohem levnější, jednodušší a dostupné kdykoli a odkudkoli. Virtuální realita tak může změnit principy současné ekonomiky a zvýšit poptávku po softwaru, který bude vše uměle vytvářit právě uvnitř virtuální reality.

Témata článku: Technologie, Byznys, Virtuální realita, Nová forma, Samsung Galaxy S6, Mobilní telefony htc, Samsung Gear VR, Levné mobilní telefony Samsung, Tanky, Trh, Gear Vr, Společná edice, Pokročilá předpověď, Pracovní nástroj, Drony pro děti, Tank, Realita, Oculus, Playstation VR, Mobilní telefony Samsung Galaxy, Konzumace, Galaxy S6, Virtuální realita hry, Obrovská poptávka, Herní konzole pro děti

Určitě si přečtěte

UPC: naše byznysová divize začíná tvořit významnou část příjmů

UPC: naše byznysová divize začíná tvořit významnou část příjmů

** UPC představilo aktuální strategii pro B2B ** UPC „Československo“ chce pokračovat v rychlém tempu získávání podnikového tržního podílu ** UPC nám ukázalo hlavní spoje i jak se opravuje „překopnutá“ opticka (vlákno)

Včera | Javůrek Karel | 10

Bezdrátové nabíjení nepřesvědčilo a nové iPhony to nezmění

Bezdrátové nabíjení nepřesvědčilo a nové iPhony to nezmění

** Od Applu jsme čekali revoluci v bezdrátovém nabíjení. Nepřišla. ** Proč nikdo z našich redaktorů nenabíjí bezdrátově? ** Benefity nejsou velké a „bezdrát“ poškozuje baterii.

15.  10.  2017 | Kůžel Filip, Michlovský Jakub | 28