Uber a Lyft útočí: první velká taxislužba zbankrotovala

Uber podle TfL pochybil při získávání zdravotních potvrzení a výpisů z rejstříku trestů, je kritizován za špatné pracovní podmínky svých zaměstnanců či nehlášení trestných činů.

Stále populárnější platformy pro takzvanou „spolujízdu“ už začínají mít významné dopady na starší generaci podobných služeb – taxislužby. Největší taxikářská společnost v San Francisku – Yellow Cab Co-Op totiž oznámila bankrot.

Hlavním důvodem je nemožnost konkurovat startupům jako je Uber nebo Lyft, kterým se daří poskytovat spolujízdu za nižší ceny a také přetahovat na svou stranu řidiče, kteří dříve pracovali pro klasickou taxislužbu. S příchodem Uberu a Lyftu ale také rapidně ubylo poptávky po klasickém taxi.

O mnoha výhodách Uberu jsme psali v souvislosti s nedávnými výsledky působení v Praze. Jak nám řekli čeští řidiči Uberu, hlavní výhodou je flexibilita a jasné podmínky, kdy je možné řídit pro Uber třeba jen dvě hodiny denně, zkrátka podle toho, kolik máte zrovna času. Mnoho lidí tak Uber používá jako přivýdělek k běžné práci, kdy jezdí vlastním vozidlem a jediné co potřebuje, je mobilní aplikace v mobilním telefonu s GPS.

Pražská pobočka Uberu oznámila, že pro něj řídí přibližně tisíc řidičů, neprozradila ale, kolik z nich je skutečně aktivních ve velkém rozsahu. Za poslední tři měsíce ale Uber v Praze využilo 33 tisíc unikátních cestujících.

Klepněte pro větší obrázek

Hlavním problémem společnosti Yellow Cab Co-Op, která má v San Francisku 530 řidičů, jsou finance a neschopnost se přizpůsobit nové dravé konkurenci. Prezidentka společnosti Pamela Martinez se vyjádřila, že aby společnost přežila, bude nutná restrukturalizace, která umožní udělat s méně prostředky více. To je právě jedna z hlavních výhod startupů jako je Uber nebo Lyft – efektivní řízení a globální platforma.

Podle informací je v San Francisku aktivních kolem 16 000 aut a řidičů, kteří pracují pro Uber. Mezi další velké klasické taxislužby v San Francisku patří DeSoto Cab (Flywheel Taxi) a Luxor Cab. Lze s velkou pravděpodobností předpokládat, že i tyto společnosti mají, nebo budou mít velké problémy, alespoň pokud se jim nepodaří dostatečně rychle přizpůsobit trhu a konkurenci.

Problémem ale je, že startupy jako Uber nebo Lyft už mají k dispozici obrovské investice v řádech vyšších desítek miliard dolarů, díky čemuž se dokážou nejen velmi rychle rozšiřovat, ale také rychle inovovat a nasazovat novější technologie, které umožňují nadále snižovat cenu za ujetý kilometr. Největší revoluce se čeká od technologie řízení bez řidiče, která odstraní největší náklady v podobě lidských řidičů.

Témata článku: Byznys, Uber, Lyft, Taxi, Travis Kalanick, Ujetý kilometr, Efektivní řízení, Klasické taxi, Největší náklady, Taxislužba, Největší revoluce, Bankrot, Yellow, Tisíc řidičů, GPS na kolo, Auto GPS, Řidič, Luxor, Velká výhoda, Největší výhoda

Určitě si přečtěte

10 konceptů, které budou měnit svět v roce 2018

10 konceptů, které budou měnit svět v roce 2018

** Analytická společnost Gartner zveřejnila technologické trendy pro příští rok ** Řada technologických novinek se dočká většího nasazení ** Vše bude zase o něco efektivnější, rychlejší a chytřejší

19.  10.  2017 | Javůrek Karel | 5

UPC: naše byznysová divize začíná tvořit významnou část příjmů

UPC: naše byznysová divize začíná tvořit významnou část příjmů

** UPC představilo aktuální strategii pro B2B ** UPC „Československo“ chce pokračovat v rychlém tempu získávání podnikového tržního podílu ** UPC nám ukázalo hlavní spoje i jak se opravuje „překopnutá“ opticka (vlákno)

17.  10.  2017 | Javůrek Karel | 12

Keecker: první domácí robot „R2-D2“ s projektorem je v prodeji

Keecker: první domácí robot „R2-D2“ s projektorem je v prodeji

** Nový domácí robot Keecker je konečně v prodeji ** Netypický tvar inspirovaný slavným robotem R2-D2 doplňují i nadstandardní funkce ** Keecker je vybaven kromě senzorů a kamer i povedeným projektorem

14.  10.  2017 | Javůrek Karel | 4