Uber a Lyft útočí: první velká taxislužba zbankrotovala

Uber a Lyft útočí: první velká taxislužba zbankrotovala

Stále populárnější platformy pro takzvanou „spolujízdu“ už začínají mít významné dopady na starší generaci podobných služeb – taxislužby. Největší taxikářská společnost v San Francisku – Yellow Cab Co-Op totiž oznámila bankrot.

Hlavním důvodem je nemožnost konkurovat startupům jako je Uber nebo Lyft, kterým se daří poskytovat spolujízdu za nižší ceny a také přetahovat na svou stranu řidiče, kteří dříve pracovali pro klasickou taxislužbu. S příchodem Uberu a Lyftu ale také rapidně ubylo poptávky po klasickém taxi.

O mnoha výhodách Uberu jsme psali v souvislosti s nedávnými výsledky působení v Praze. Jak nám řekli čeští řidiči Uberu, hlavní výhodou je flexibilita a jasné podmínky, kdy je možné řídit pro Uber třeba jen dvě hodiny denně, zkrátka podle toho, kolik máte zrovna času. Mnoho lidí tak Uber používá jako přivýdělek k běžné práci, kdy jezdí vlastním vozidlem a jediné co potřebuje, je mobilní aplikace v mobilním telefonu s GPS.

Pražská pobočka Uberu oznámila, že pro něj řídí přibližně tisíc řidičů, neprozradila ale, kolik z nich je skutečně aktivních ve velkém rozsahu. Za poslední tři měsíce ale Uber v Praze využilo 33 tisíc unikátních cestujících.

Klepněte pro větší obrázek

Hlavním problémem společnosti Yellow Cab Co-Op, která má v San Francisku 530 řidičů, jsou finance a neschopnost se přizpůsobit nové dravé konkurenci. Prezidentka společnosti Pamela Martinez se vyjádřila, že aby společnost přežila, bude nutná restrukturalizace, která umožní udělat s méně prostředky více. To je právě jedna z hlavních výhod startupů jako je Uber nebo Lyft – efektivní řízení a globální platforma.

Podle informací je v San Francisku aktivních kolem 16 000 aut a řidičů, kteří pracují pro Uber. Mezi další velké klasické taxislužby v San Francisku patří DeSoto Cab (Flywheel Taxi) a Luxor Cab. Lze s velkou pravděpodobností předpokládat, že i tyto společnosti mají, nebo budou mít velké problémy, alespoň pokud se jim nepodaří dostatečně rychle přizpůsobit trhu a konkurenci.

Problémem ale je, že startupy jako Uber nebo Lyft už mají k dispozici obrovské investice v řádech vyšších desítek miliard dolarů, díky čemuž se dokážou nejen velmi rychle rozšiřovat, ale také rychle inovovat a nasazovat novější technologie, které umožňují nadále snižovat cenu za ujetý kilometr. Největší revoluce se čeká od technologie řízení bez řidiče, která odstraní největší náklady v podobě lidských řidičů.

Diskuze (13) Další článek: Netflix a české titulky: Stačí stáhnout chytrý doplněk

Témata článku: Byznys, Uber, Lyft, Taxi, Travis Kalanick, Řidič, Bankrot, Luxor, Tisíc řidičů, Pražská pobočka, GPS na kolo, Největší náklady, Ujetý kilometr, Velká výhoda, Největší revoluce, Lidský řidič, Yellow, Klasické taxi, Největší výhoda, Efektivní řízení, Auto GPS, Taxislužba


Určitě si přečtěte

PortraitPro: Vyzkoušeli jsme program, který prý udělá z každé „žáby“ krasavici

PortraitPro: Vyzkoušeli jsme program, který prý udělá z každé „žáby“ krasavici

** V digitálním světě nemůžete věřit všemu ** Nová generace 3D fotoeditorů zvládne divy ** Vyzkoušeli jsme PortraitPro, který vám změní i kontaktní čočky

Jakub Čížek | 10

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

** Je lepší nabušený Photoshop, nebo program s jedním tlačítkem? ** Photolemur si myslí to druhé ** Tento fotoeditor neumí skoro nic, a přitom (skoro) všechno

Jakub Čížek | 19

Lenovo přivezlo na IFA 2018 skutečné inovace. Tyto tři notebooky stojí za to

Lenovo přivezlo na IFA 2018 skutečné inovace. Tyto tři notebooky stojí za to

** Yoga C930 nabídne revoluční reproduktor v kloubu displeje ** Yoga Book C930 představuje zdařilý reparát podivného Yoga Booku ** ThinkPad X1 Extreme se může pochlubit extrémní výbavou v tenkém těle

Tomáš Holčík | 16

Loopwheels znovu vymyslelo kolo. Místo drátů má v ráfcích kompozitové pružiny, které vylepší komfort jízdy

Loopwheels znovu vymyslelo kolo. Místo drátů má v ráfcích kompozitové pružiny, které vylepší komfort jízdy

** Proč vymýšlet kolo? Protože ho lze vymyslet lépe! ** Kola Loopwheels nabízejí integrované odpružení ** Cílem je poskytnout pohodlnější a klidnější jízdu

Karel Kilián | 14


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku