Uber a Lyft útočí: první velká taxislužba zbankrotovala

Uber a Lyft útočí: první velká taxislužba zbankrotovala

Stále populárnější platformy pro takzvanou „spolujízdu“ už začínají mít významné dopady na starší generaci podobných služeb – taxislužby. Největší taxikářská společnost v San Francisku – Yellow Cab Co-Op totiž oznámila bankrot.

Hlavním důvodem je nemožnost konkurovat startupům jako je Uber nebo Lyft, kterým se daří poskytovat spolujízdu za nižší ceny a také přetahovat na svou stranu řidiče, kteří dříve pracovali pro klasickou taxislužbu. S příchodem Uberu a Lyftu ale také rapidně ubylo poptávky po klasickém taxi.

O mnoha výhodách Uberu jsme psali v souvislosti s nedávnými výsledky působení v Praze. Jak nám řekli čeští řidiči Uberu, hlavní výhodou je flexibilita a jasné podmínky, kdy je možné řídit pro Uber třeba jen dvě hodiny denně, zkrátka podle toho, kolik máte zrovna času. Mnoho lidí tak Uber používá jako přivýdělek k běžné práci, kdy jezdí vlastním vozidlem a jediné co potřebuje, je mobilní aplikace v mobilním telefonu s GPS.

Pražská pobočka Uberu oznámila, že pro něj řídí přibližně tisíc řidičů, neprozradila ale, kolik z nich je skutečně aktivních ve velkém rozsahu. Za poslední tři měsíce ale Uber v Praze využilo 33 tisíc unikátních cestujících.

Klepněte pro větší obrázek

Hlavním problémem společnosti Yellow Cab Co-Op, která má v San Francisku 530 řidičů, jsou finance a neschopnost se přizpůsobit nové dravé konkurenci. Prezidentka společnosti Pamela Martinez se vyjádřila, že aby společnost přežila, bude nutná restrukturalizace, která umožní udělat s méně prostředky více. To je právě jedna z hlavních výhod startupů jako je Uber nebo Lyft – efektivní řízení a globální platforma.

Podle informací je v San Francisku aktivních kolem 16 000 aut a řidičů, kteří pracují pro Uber. Mezi další velké klasické taxislužby v San Francisku patří DeSoto Cab (Flywheel Taxi) a Luxor Cab. Lze s velkou pravděpodobností předpokládat, že i tyto společnosti mají, nebo budou mít velké problémy, alespoň pokud se jim nepodaří dostatečně rychle přizpůsobit trhu a konkurenci.

Problémem ale je, že startupy jako Uber nebo Lyft už mají k dispozici obrovské investice v řádech vyšších desítek miliard dolarů, díky čemuž se dokážou nejen velmi rychle rozšiřovat, ale také rychle inovovat a nasazovat novější technologie, které umožňují nadále snižovat cenu za ujetý kilometr. Největší revoluce se čeká od technologie řízení bez řidiče, která odstraní největší náklady v podobě lidských řidičů.

Témata článku: Byznys, Lyft, Uber, Travis Kalanick, Taxi, Luxor, Yellow, Auto GPS, GPS na kolo, Bankrot, Velká výhoda, Největší revoluce, Největší výhoda, Ujetý kilometr, Řidič

13 komentářů

Nejnovější komentáře

  • svobi93 9. 1. 2016 13:07:14
    A skláři nebudou mít co žrát...
  • dolph1888 8. 1. 2016 15:27:51
    Budou se muset taxikáři naučit konkurovat, musí zavést to co Uber nikdo...
  • Ředitel ČTÚ 8. 1. 2016 10:42:27
    Už ať jsou ty samořiditelná auta tady. Nebudu muset kopovat sobě auto,...
Určitě si přečtěte

Snapchat jde pomalu ke dnu a stejně tak akcie, jeho nápady už všichni zkopírovali

Snapchat jde pomalu ke dnu a stejně tak akcie, jeho nápady už všichni zkopírovali

** Snapchat se vyznačuje zaměřením hlavně na mladé uživatele a nevšedními funkcemi ** Ty nejoblíbenější už ale konkurenti zkopírovali a Snapchat tak ztrácí výhodu ** Cena akcií je už téměř na polovině původní hodnoty při vstupu na burzu

17.  7.  2017 | Javůrek Karel | 8

Vrcholí bitcoinová občanská válka. Populární kryptoměně hrozí krize nebývalých rozměrů

Vrcholí bitcoinová občanská válka. Populární kryptoměně hrozí krize nebývalých rozměrů

** Všichni chtějí rychlejší a lepší Bitcoin ** Jenže každý má trošku jiné zájmy ** Spor může už za pár dnů skončit velkou krizí

16.  7.  2017 | Čížek Jakub | 73

Proč už dávno nejezdíme v robotickém taxi? Vždyť technologie prakticky existuje

Proč už dávno nejezdíme v robotickém taxi? Vždyť technologie prakticky existuje

** Technologie opět předběhla dobu ** Mozek autonomních vozů je stále pokročilejší ** Jenže na to není naprosto připravená dopravní legislativa

16.  7.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub | 30