Uber koupil Otto, startup zaměřený na samořízené kamiony

Na samořízených automobilech už pracuje každá velká automobilka, ať už pomocí vlastních sil nebo ve spojení s technologickými velikány. Čerstvé oznámení o tom, že Uber začal v tomto směru spolupracovat s automobilkou Volvo, doplňuje další horká novinka – Uber koupil startup Otto.

Startup Otto, který byl založen teprve před půl rokem a má více než 90 zaměstnanců, založili bývalí inženýři z Googlu. Rychle rostoucí tým vyvíjí technologii pro automatické řízení bez řidiče pro kamiony. Oproti běžným automobilům se tak jedná o specifické nasazení pro logistiku, kde tato technologie dává větší smysl a hlavně i ekonomickou nutnost.

Klepněte pro větší obrázek
Kamiony s testovací platformou Otto už jezdí po silnicích 24 hodin denně a sbírají data (Zdroj: Otto)

Zatímco u osobních automobilů si bude nějaké procento lidí vždy chtít užít ten pocit z „řízení“, u profesionálních řidičů, kteří jen pomalu převáží náklad z místa A do místa B, je to o dost nudnější zážitek. Ale i v tomto segmentu se pochopitelně najdou milovníci jízdy v kamionu, ostatně vznikají pro ně i počítačové hry.

Jak už dříve upozornil Elon Musk, automatické řízení je o sběru obrovského množství dat pro učení umělé inteligence. Startup Otto už v tomto směru sbírá data pomocí čtyř kamionů, které se senzory brázdí silnice 24 hodin denně.

Zakladatel a šéf Uberu – Travis Kalanick se vyjádřil, že Uber má teď jeden z nejlepších týmů z oblasti automatického řízení. Anthony Levandowski totiž nově povede oba týmy - v San Francisku i v Pittsburghu.

Jak už jsme dříve informovali, Uber má strategii do budoucna jasně danou – chce se stát králem v oblasti přepravy čehokoli. Jedná se tak nejen o osobní přepravu lidí, ale také zboží. V obou případech je budoucnost i řízení bez řidiče a nelze se tak akvizici vůbec divit.

Díky rozmachu Uberu po celém světě má sice obrovské množství dat pro mapovou platformu, ale vzhledem k tomu, že jde o obyčejná a různorodá auta, zatím nesbírá tolik cenných dat pro pokrok v oblasti automatického řízení.

V tomto směru si naopak nejvíce věří Tesla Motors, která už prodala tisíce elektromobilů, které jezdí v běžném provozu se senzory a sbírají data pro vylepšení autopilota pro plně samostatné řízení, které by mělo být dostupně do dvou let.

Podívejte se, jak se používá aplikace Uber:

Diskuze (4) Další článek: Google možná v Gmailu porušuje hromadu amerických zákonů. Bude soud

Témata článku: Byznys, Umělá inteligence, Uber, Startupy, Akvizice, Travis Kalanick, Volvo, Velká automobilka, Specifické nasazení, Pittsburg, Poslední půlrok, Obrovský rozmach, Samořiditelný automobil, Pittsburgh, Travis, Osobní automobil, Startup, Cenná koruna, Nejlepší tým, Automobilka, Profesionální řidič, Osobní auto, Záměr, Technologický velikán, Běžný aut