Uber uzavřel partnerství s obří čínskou platební platformou Alipay

Uber čelí v Číně a Indii velké konkurenci platforem, které využívají stejný obchodní model a stihli se v tamních oblastech rozšířit ještě dříve, než se tam dostal Uber. Didi Chuxing se začátkem roku pochlubila rekordním milníkem v podobě miliardy uskutečněných jízd za pouhý jeden rok.

Většina velkých platforem, mezi které patří GrabTaxi, Ola, Lyft i zmíněné DiDi Chuxing se navíc v mnoha věcech spojila, aby lépe konkurovala Uberu. Ten má celosvětový úspěch a je tak velkým strašákem nejen pro klasické taxislužby, ale i pro zmíněné „startupy“ se stejným obchodním modelem.

Klepněte pro větší obrázek

Uber chce ale čínský trh rozhodně získat, což zahrnuje i oblíbenost u čínských zákazníků. Včera tak oznámil poměrně významnou věc, která by mohla razantně zvýšit použití Uberu i mimo Čínu. Uber se totiž spojil s čínskou platební platformou Alipay, která vznikla v rámci Alibaba Group.

Alipay používá více než 450 milionů čínských uživatelů a nyní lze za jízdu pomocí Uberu zaplatit přímo z aplikace Alipay. To usnadňuje především jízdy mimo Čínu, kdy už není nutné platit z registrované kreditní karty pomocí dolarů. Platba totiž probíhá pomocí čínské měny a nejsou nutné žádné převody a komplikace.

Pomocí integrovaného systému platby přes Alipay lze zaplatit jízdy ve více než 400 městech po celém světě, mezi kterými je pochopitelně i Praha. Spolupráce Uberu a Alipay zahrnuje i dostupnost přivolání řidiče přímo z hlavní strany aplikace Alipay, což by mělo Uberu pomocí získat v Číně větší podíl na trhu. Zatím totiž v Číně ztrácí více než miliardu dolarů ročně, což naštěstí vyrovnávají ostatní trhy, především pak USA. Zakladatel a šéf Travis Kalanick už v minulosti ale řekl, že firma je celkově v zisku, což je lze předpokládat i z velkého zájmu investorů.

Uber se tak snaží zabrat podíl na trhu co nejrychleji, protože už nyní je vidět, že potenciál efektivní logistické platformy je obrovský a do budoucna může Uber snadno stavět různé druhy produktů a služeb právě na automobilech s lidskými a později automatickými řidiči. To je rovněž jeden z důvodů, proč se stále jedná o nejhodnotnější startup na světě.

Diskuze (2) Další článek: Známe kompletní specifikace brýlí Hololens. Běží na procesoru Atom a mají 2 GB operační paměti

Témata článku: Technologie, Byznys, Čína, Uber, Lyft, Travis Kalanick, Velký strašák, Alibaba Group, Rekordní podíl, Alibaba, Alipay, Klasické taxi, Ostatní trhy, Oblíbenost, Celosvětový úspěch, Čínský trh, Sdílená jízda, Řidič, Didi Chuxing, Partnerství, Plát, Tisíc řidičů, Cin, Přivolání, Part