Uber v USA vydělává, ale v Číně ztrácí více než miliardu dolarů

Uber v USA vydělává, ale v Číně ztrácí více než miliardu dolarů

Uber je stále tím nejhodnotnějším startupem, který ale existuje už pět let a snaží se rozšiřovat do celého světa jak nejrychleji to jde. Právě kvůli tomu už od investorů získal obrovský balík peněz v podobě přibližně deseti miliard dolarů.

Aktuální ocenění na 62,5 miliardy dolarů ale nelze považovat za virtuální, byť by mohlo do budoucna narazit na problémy. Šéf Uberu – Travis Kalanick totiž potvrdil v rozhovoru pro BetaKit, že se firmě skvěle daří v USA a Uber je v zisku.

Klepněte pro větší obrázek

Horší je to ale v Číně, kde podle jeho slov Uber stále ještě ztrácí přibližně miliardu dolarů ročně. V Číně ale vládne další konkurence, která se navíc domluvila na společné strategii jak vyhrát nad Uberem.

Jak už jsme psali dříve, kromě společného využívání znalostí i platforem, se podle Kalanicka snaží zabrat co největší tržní podíl i za cenu ztrát. A pokud by Uber nešel do stejného rizika, podíl by ztratil a už by na tomto trhu jen těžko uspěl.

Hlavními soupeři v USA je startup Lyft, v Číně například Didi Kuaidi, v Indii Ola a v jihovýchodní Asii GrabTaxi. Uber se tak musí opravdu snažit i za cenu absence zisků, protože například čínská konkurence Didi Kuaidi zvládla za rok 2015 celkem 1,43 miliardy jízd. Uber se přitom na konci minulého roku pochlubil „teprve“ miliardou jízd.

Jako celek je Uber dle informací stále ve ztrátě, což by se měl změnit ve druhém čtvrtletí tohoto roku. Vzhledem k tomu, že se do budoucna očekává přechod od vlastnictví automobilu k jeho sdílení a pronájmu, nelze se divit obrovským investicím do rozšiřování a získávání tržního podílu.

Klepněte pro větší obrázek
Uber má už velké konkurence po celém světě, které se spojily i proti němu

V budoucnu totiž může mít podobná platformu tržní hodnotu i stovek miliard dolarů. Otázka samozřejmě je, jak na takovou změnu budou reagovat úřady. Už dnes totiž vznikají problémy ze strany klasických taxikářských společností, které mají řadu problémů a navíc musí platit i speciální licence.

Témata článku: Byznys, Mobility, Startupy, USA, Čína, Uber, Lyft, Travis Kalanick, Taxi, Women, Sdílená jízda

9 komentářů

Nejnovější komentáře

  • petrib 27. 2. 2016 13:25:22
    Zatím vydělává ......
  • Roman Šrámkuj 19. 2. 2016 14:04:20
    Nechápu ty zoufalce, kterým nezbývá nic jiného, než po příchodu ze...
  • panzeleny 19. 2. 2016 13:59:01
    UBER je podle mě jen z dalších znaků degenerace naší "moderní" civilizace....
Určitě si přečtěte

Snap se snaží vyhrabat z problémů. Snapchat se mu podařil, vše ostatní je ale omyl

Snap se snaží vyhrabat z problémů. Snapchat se mu podařil, vše ostatní je ale omyl

** Tvůrce Snapchatu má problém ** Poslední dobou se mu nedaří ** A všichni ho dávno okopírovali

Dnes | Polesný David | 4

Oči na obloze: Kolik družic právě funguje na oběžné dráze?

Oči na obloze: Kolik družic právě funguje na oběžné dráze?

** Kosmický průmysl vygeneroval vloni 339,1 miliard dolarů ** Na oběžné dráze pracuje přes 1400 družic ** Vloni odstartovalo do vesmíru 126 nových

Včera | Kubala Petr | 3

9 elektromobilových startupů, které chtějí porazit Teslu

9 elektromobilových startupů, které chtějí porazit Teslu

** Elektromobily sice znovuožily s příchodem Tesly, ta se ale musí připravit na konkurenci ** Vlastní elektromobily chystají nejen velké automobilové značky, ale i nové elektromobilové startupy ** Náklady na vstup do tohoto segmentu jsou stále velmi vysoké

17.  8.  2017 | Javůrek Karel | 19