Google se rozhodl konkurovat společnostem jako Akamai nebo Cloudfront a v rámci balíku Compute Engine začal nabízet Alfa verzi vlastní CDN (Content Delivery Network), která slouží pro rychlejší doručení obsahu.
Google: Vydavatelé chtějí AMP HTML. Odstartuje příští rok
Google Cloud CDN používá vlastní optimalizované servery pro distribuci obsahu, který lze mít uložený v cache a poradí si i s HTTPS (Load Balancing). Vzhledem k alfaverzi je služba určena zatím spíše pro testování, protože nejsou dostupné všechny body a servery, přičemž cachování rovněž nefunguje úplně optimálně.

Google Cloud CDN bude pro cachování používat servery a datacentra po celém světě
Vzhledem k tomu, že CDN nabízí i Microsoft v balíku Azure a vlastní řešení má i Amazon u Web Services, jedná se o doplnění současných možností, které lze s cloudovými produkty od Googlu využít. Zajímavostí je, že Akamai je partnerem Googlu a stejně tak další poskytovatelé CDN jako Highwinds, Fastly, Level 3 a další.

Základní princip fungování cache u Google Cloud CDN
Je tak otázkou, jak se tento krok bude partnerům z oblasti CDN „líbit“, protože je to vstup Googlu právě na jejich hlavní a jediný trh, který si budou chtít co nejdéle získat pro sebe. I když nyní platí, že se Google Cloud CDN soustředí na malé soubory o velikosti maximálně 4 MB, v budoucnu se může snadno vrhnout i na větší soubory a tedy zaútočit i na segment videí a streamování.
Češi nasadili HTTP/2, nárůst rychlosti je výrazný