Valve koupilo startup Impulsonic, který vyvíjí nástroje pro realistický prostorový zvuk ve virtuální realitě

Valve stojí z pohledu technologií za současnou jedničkou mezi hi-end systémy pro virtuální realitu – HTC Vive. I když Valve zatím neukázalo novou generaci, na CESu bylo možné vidět řadu menších vylepšení jak na brýlích, tak i na univerzálním trackovacím systému pro různá příslušenstvím. Valve chce ale posouvat kvalitu virtuální reality nejen v oblasti hardwaru, ale i softwaru.

Tak trochu tajně totiž koupilo startup Impulsonic, který se zabývá vývojem nástrojů pro jednoduchou tvorbu realistických prostorových zvuků ve hrách. To co dnes slyšíme ve hrách, je jen naprosto primitivní začátek toho, co nás v budoucích hrách čeká.

Software Phonon 3D pro Unity i Unreal Engine totiž dokáže vytvářet zvuk na základě fyzikálních vlastnosti daného virtuálního světa. Zvuk tvoří podstatnou část našeho celkového vnímání reálného světa a je tak do budoucna velmi důležitou součástí k již simulovanému obrazu.

Klepněte pro větší obrázek
Ve virtuální realitě bude možné dosáhnout dokonalé simulace zvuku, i zde však záleží na odezvě samotného hardwaru - sluchátek. V minulosti Oculus upozornil, že běžná sluchátka nelze pro přesnou simulaci použít a proto integroval do brýlí vlastní, s mnohem lepšími parametry s nízkou odezvou (Zdroj: Twitter)

Valve koupilo společnost za nespecifikovanou částku, přičemž celý tým se v následujících týdnech přestěhuje do hlavního sídla Valve. Podle oficiálního vyjádření na webu se pro vývojáře nic nemění a produkt bude vyvíjen i nadále ve stejném směru, jaký měl doposud. Naopak lze předpokládat, že se podaří rychleji a lépe dostat technologii na další úrovně, se kterými se pak setkáme v budoucích hrách pro virtuální realitu.

Diskuze (3) Další článek: Podívejte se, jak by vypadal hlasem ovládaný Photoshop. Adobe se pochlubilo ukázkou

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,