Velikost oblíbených mobilních iOS aplikací neuvěřitelně roste, za několik let i 50×

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 22

Názory k článku

avatar
28. 06. 2017 17:59

Nejhorší na tom je, že člověk ani nemá moc na výběr nějakou alternativní aplikaci. FB mě začal štvát od chvíle, co se od něj separoval Messenger a nejednalo se o jednotnou aplikaci. Doufám, že se pro iOS časem objeví i FB Lite s Messengerem a budu moct ten půlgigový balast odebrat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 06. 2017 07:26

Někdo by to stejné mohl zkusit zjistit i o náročnosti jednotlivých aplikací na datové připojení. Tam, kde na facebook, twitter a web stačilo před deseti lety 150MB, před 2 lety 1,5GB, mi dneska pomalu nestačí 10GB (pravda, polovinu sežere straming, ale i tak...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 06. 2017 06:10

Kazdy system na sve problemy s pameti,android zere vice ram a ios vice mista na disku. Z toho pohledu se mi vice libi android, v ram mam mista dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 06. 2017 05:53

lidi víte co je na tom nejzajimavejsi, že vývoj hw jde rychleji než požadavky sw, co to znamená si můžem jen domyslet, ale jak v pc tak v mobilech to tak je, jednou se na každém pc rozjede i ta nejnaročnější hra na max a výkon hw bude irelevantní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 06. 2017 23:15

Všem vývojářům bych doporučil terapii jménem Arduino Apropos že to jde i úsporně ukazuje na androidu například skvělý Ghost Commander, který umí v podstatě vše co například Total Commander při velikosti pouhých necelých 400 kB. Namísto nenažraného FB používám FB lite, který má na downloadu tuším jen 3MB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2017 21:17

Je to problém toho, kam se posouvá systém vývoje. Na vývojáře letí požadavky na bleskovou iteraci, programátoři jsou čím dál neschopnější, línější, přesunují se na vyšší abstrakci skrytou za tunou knihoven a závislostí, s optimalizací rychlosti nebo paměti si moc hlavu nelámou, protože iPhone 7 to utáhne a někam se to vejde (případně ji neovládají, protože je od alokace apod. úplně odstiňuje)…Letmo si vybavím třeba jen Facebook SDK a jeho FBCoreKit a FBLoginKit (střeva obsluhy a základní věci pro přihlášení, minimum UI), který dohromady dají víc kódu (a binary size) než celá naše celkem složitá aplikace sama o sobě. Do toho si přihažte na každou aplikaci např. analytiku (Google Analytics, Mixpanel), user tracking (knihovny na analytiku screenů, dotyků, …), komplexní knihovny na HTTP komunikaci, animace, … O dependency hell se mluvilo nějakej čas zpátky na příkladu JavaScriptu/npm. Dohromady je z toho bastl. O tom, co všechno obsahuje zrovna Facebook IPA proletěl nedávno článek; jen duplicitních resources se našlo asi 70 MB. Škoda mluvit.Pro pindaly se 128 GB jako nutnej základ…velikost aplikace nežere jenom storage, ale hlavně taky RAM. A tam už to může být samozřejmě cítit…uživateli ani tolik ne; když nějaká aplikace žere moc a překáží, tak ji prostě systém sestřelí (a na iPhonu s 2 GB RAM už to může být i taková, která si nahrabe přes 300 MB bez dealokace při přechodu do pozadí) a aplikace na popředí má prostoru dost. To je pak ale dost blbá vizitka pro vývojáře a o fous horší UX pro uživatele – app musí znova startovat, což opět trvá (klidně i patrně dýl) s větší binárkou, s větším počtem tříd, knihoven atd. Fakt mě baví, když se Androidisti s 256GB flashkou a 8 GB RAM tváří, že problém vyřešili tím, že musí mít mobil s papírovou specifikací solidního desktopu, aby to vůbec měli plynulý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 06. 2017 20:16

Jo, kdysi jsem za to dostal plno mínusek... Stejná aplikace, stejná funkce a za pár let to má desetkrát víc. Lepší grafika a font přece nemůže zabírat tolik místa.
Třeba aplikace na rozsvícení ledky. Má to plno MB. Dyť to je na pár řádků v pythonu + ikonka. To musí být 99% kódu balast.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2017 19:54

jenže tohle bobtnání je nejspíše vinou vývojového prostředí od Apple. Tomu se to hodí do krámu, aby si lidé kupovali dražší přístroje s větší nerozšiřitelnou pamětí. Pro srovnání stejné aplikace iOS/WP8.1, mapy.cz 69/35MB, whatsapp 96,4/60,8MB, Here WEGO 80/57MB, Facebook 246/33MB, Mobilní banka od KB 71/50MB ... vše velikost holých aplikací bez uživatelských dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 06. 2017 19:18

Mě to naopak příjde naprosto uvěřitelný, před několika lety měly high endy 8 GB paměti, dnes mají 128 GB. Takže nevím proč z toho děláte problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 06. 2017 17:42

je to hruza... napr google mapy su na starsom telefone prakticky uz nepouzitelne. pritom som si za ten cas ziadne ultra super funkcie navyse nevsimol

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor