Velikost oblíbených mobilních iOS aplikací neuvěřitelně roste, za několik let i 50×

Názory k článku

dpcstb  |  27. 06. 2017 17:42  |  Microsoft Windows 7 Firefox 54.0

je to hruza... napr google mapy su na starsom telefone prakticky uz nepouzitelne. pritom som si za ten cas ziadne ultra super funkcie navyse nevsimol

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
davefull1  |  27. 06. 2017 19:18  |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Mě to naopak příjde naprosto uvěřitelný, před několika lety měly high endy 8 GB paměti, dnes mají 128 GB. Takže nevím proč z toho děláte problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
eLzyx  |  27. 06. 2017 19:54  |  Microsoft Windows 10 Edge 15.16226

jenže tohle bobtnání je nejspíše vinou vývojového prostředí od Apple. Tomu se to hodí do krámu, aby si lidé kupovali dražší přístroje s větší nerozšiřitelnou pamětí. Pro srovnání stejné aplikace iOS/WP8.1, mapy.cz 69/35MB, whatsapp 96,4/60,8MB, Here WEGO 80/57MB, Facebook 246/33MB, Mobilní banka od KB 71/50MB ... vše velikost holých aplikací bez uživatelských dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
power2  |  27. 06. 2017 20:16  |  Microsoft Windows 7 Chrome 60.0.3112.40

Jo, kdysi jsem za to dostal plno mínusek... Stejná aplikace, stejná funkce a za pár let to má desetkrát víc. Lepší grafika a font přece nemůže zabírat tolik místa.
Třeba aplikace na rozsvícení ledky. Má to plno MB. Dyť to je na pár řádků v pythonu + ikonka. To musí být 99% kódu balast.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 06. 2017 21:17 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Je to problém toho, kam se posouvá systém vývoje. Na vývojáře letí požadavky na bleskovou iteraci, programátoři jsou čím dál neschopnější, línější, přesunují se na vyšší abstrakci skrytou za tunou knihoven a závislostí, s optimalizací rychlosti nebo paměti si moc hlavu nelámou, protože iPhone 7 to utáhne a někam se to vejde (případně ji neovládají, protože je od alokace apod. úplně odstiňuje)…Letmo si vybavím třeba jen Facebook SDK a jeho FBCoreKit a FBLoginKit (střeva obsluhy a základní věci pro přihlášení, minimum UI), který dohromady dají víc kódu (a binary size) než celá naše celkem složitá aplikace sama o sobě. Do toho si přihažte na každou aplikaci např. analytiku (Google Analytics, Mixpanel), user tracking (knihovny na analytiku screenů, dotyků, …), komplexní knihovny na HTTP komunikaci, animace, … O dependency hell se mluvilo nějakej čas zpátky na příkladu JavaScriptu/npm. Dohromady je z toho bastl. O tom, co všechno obsahuje zrovna Facebook IPA proletěl nedávno článek; jen duplicitních resources se našlo asi 70 MB. Škoda mluvit.Pro pindaly se 128 GB jako nutnej základ…velikost aplikace nežere jenom storage, ale hlavně taky RAM. A tam už to může být samozřejmě cítit…uživateli ani tolik ne; když nějaká aplikace žere moc a překáží, tak ji prostě systém sestřelí (a na iPhonu s 2 GB RAM už to může být i taková, která si nahrabe přes 300 MB bez dealokace při přechodu do pozadí) a aplikace na popředí má prostoru dost. To je pak ale dost blbá vizitka pro vývojáře a o fous horší UX pro uživatele – app musí znova startovat, což opět trvá (klidně i patrně dýl) s větší binárkou, s větším počtem tříd, knihoven atd. Fakt mě baví, když se Androidisti s 256GB flashkou a 8 GB RAM tváří, že problém vyřešili tím, že musí mít mobil s papírovou specifikací solidního desktopu, aby to vůbec měli plynulý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
_ldx  |  27. 06. 2017 23:15  |  Linux Chrome 58.0.3029.110

Všem vývojářům bych doporučil terapii jménem Arduino Apropos že to jde i úsporně ukazuje na androidu například skvělý Ghost Commander, který umí v podstatě vše co například Total Commander při velikosti pouhých necelých 400 kB. Namísto nenažraného FB používám FB lite, který má na downloadu tuším jen 3MB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
shadow_warior  |  28. 06. 2017 05:53  |  Microsoft Windows 7 Firefox 54.0

lidi víte co je na tom nejzajimavejsi, že vývoj hw jde rychleji než požadavky sw, co to znamená si můžem jen domyslet, ale jak v pc tak v mobilech to tak je, jednou se na každém pc rozjede i ta nejnaročnější hra na max a výkon hw bude irelevantní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abchonza  |  28. 06. 2017 06:10  |  Android Chrome 54.0

Kazdy system na sve problemy s pameti,android zere vice ram a ios vice mista na disku. Z toho pohledu se mi vice libi android, v ram mam mista dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 06. 2017 07:26 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Někdo by to stejné mohl zkusit zjistit i o náročnosti jednotlivých aplikací na datové připojení. Tam, kde na facebook, twitter a web stačilo před deseti lety 150MB, před 2 lety 1,5GB, mi dneska pomalu nestačí 10GB (pravda, polovinu sežere straming, ale i tak...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 06. 2017 17:59 | Macintosh OS X Chrome 59.0.3071.115

Nejhorší na tom je, že člověk ani nemá moc na výběr nějakou alternativní aplikaci. FB mě začal štvát od chvíle, co se od něj separoval Messenger a nejednalo se o jednotnou aplikaci. Doufám, že se pro iOS časem objeví i FB Lite s Messengerem a budu moct ten půlgigový balast odebrat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor