V Norsku už se dostal podíl elektromobilů na 37 %, v prodeji je celkem 15 různých modelů

Názory k článku

StormBorec  |  22. 02. 2017 20:47  |  Microsoft Windows XP Firefox 38.9

Ti poletí ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eLzyx  |  22. 02. 2017 21:26  |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

pokud je mi známo, tak v Norsku nejde o nějaké drobné zvýhodnění elektromobilů, ale hlavně o silné znevýhodnění aut se spalovákem. Tohle si mohou dovolit opravdu jen bohaté státy s bohatými občany. U nás by to dopadlo tak, že by se provozovaly staré ojetiny do rozpadnutí a některé i déle. Málokdo by měl na nákup nového auta nižší střední třídy za částku blížící se milionu Kč. Fábie tam vyjde na 550t Kč v základu. Nehledě na cenu paliv, benzin za 43Kč, nafta za 38Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pety  |  22. 02. 2017 21:43  |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

A kdo si nekoupí elektromobil, tomu Barnevernet sebere děti!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
single  |  22. 02. 2017 21:57  |  Microsoft Windows 10 IE 11.0
Packy  |  22. 02. 2017 22:00  |  Microsoft Windows 10 Chrome 56.0.2924.87

Poslední dobou nás všechna média masírují, jak jsou v Norsku IN elektromobily, jak se u nás bude stavět 1200 dobíjecích stanic, jak bude stát podporovat nákup elektromobilů ... ale už se nikde nepíše, že všechny elektromobily provozované v ČR budou mít výfuk v Komořanech, Prunéřově, nebo Tušimicích. Norové si to s jejich hydro-power mohou dovolit, ale nabíjet elektroauta spalováním fosilních paliv je hovadina. Jádro se nerozšiřuje, jen se neustále posouvají limity těžby ... a k tomu chce stát povolit těžbu Lithia na Cínovci ... kdyby se náhodou někomu zdálo, že Ústecký kraj je málo zdevastovaný a Krušné hory jsou vlastně mrtvé. Hnus velebnosti (blicí smajlík)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
moralni rozmer  |  22. 02. 2017 22:38  |  Microsoft Windows 10 Chrome 56.0.2924.87

elektromobil smontovám bratry Michalákovými v továrně Barnevent-Oslo . .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pcmaker  |  22. 02. 2017 23:29  |  Microsoft Windows 7 Chrome 56.0.2924.87

Jsme 100 let za opicema a tak to i zůstane. Můžeme jen tiše závidět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 02. 2017 09:20 | Microsoft Windows 10 Firefox 51.0

V Norsku je kolem aut všechno jinak.Šílené silniční daně, daně z nových aut, mýto, pruhy jen pro elektroauta, zpoplatněné vjezdy do měst....Vlastnictví auta je tam neuvěřitelně drahá sranda. Elektroauta mají úlevy, takže jejich cena pak už nevypadá tak hrozně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 02. 2017 09:23 | Microsoft Windows 10 Chrome 56.0.2924.87

Chtělo by to říct celou pravdu. V Norsku je speciální daň na pořízení auta ve výši 100 procent ceny auta. Ještě navíc k DPH, která je taky. Ta stoprocentní daň je bývalá daň z luxusu, když byla auta ještě luxusním zbožím. Jenže na elektromobily Norsko tuto daň neuplatňuje.Takže Škoda Superb ve výbavě Laurin & Klement, která stojí okolo jednoho mega, vyjde v Norsku na dva miliony. Což je cena, za kterou pořídíte Teslu S (sice v "základní výbavě", jenže pokud jste si někdy zjišťovali, co to je základní výbava u Tesly, tak víte, že to je poněkud něco jiného)Kontrolní otázka: pokud byste měli za stejnou cenu na výběr Superb a Teslu S, co byste si koupili?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
istarix  |  23. 02. 2017 09:49  |  Microsoft Windows 7 Firefox 51.0

Autor by si měl ujasnit rozíl mezi podílem na trhu (na nově prodaných vozidlech) a podílem na provozovaných vozidlech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 02. 2017 21:27 | Microsoft Windows 7 Chrome 57.0.2987.74

Nórsko presadzuje dobré ciele, ale zlými prostriedkami.
Ďalší veľký skok v elektromobiloch tam nastane, keď Tesla začne vyrábať a v Európe predávať nový model Tesla 3...
Ale v podstate som celkom rád, že existuje v Európe taký fanatický štát do elektromobilov ako je Nórsko. Je to také pokusné laboratórium, ktoré pekne ukáže a aj ukazuje, aké výhody a nevýhody, resp. problémy budú spojené s masívnym nástupom elektrických áut. Od nabíjania cez zvýhodnené parkovanie a jazdenie až po servis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor