Byznys | Vyhledávače | Amazon

V USA už je Amazon první volbou při hledání produktu, Google začíná hrát druhé housle

V USA už je Amazon první volbou při hledání produktu, Google začíná hrát druhé housle

Google sice začínal jako obecný vyhledávač informací, v oblasti elektronických obchodů se ale stal důležitým zdrojem zákazníků, kteří hledali konkrétní produkt. Na tom je pochopitelně založený i reklamní byznys Googlu, který se zobrazuje nad přirozeným vyhledáváním. Podíl vyhledávačů ale při nákupech začíná rychle klesat.

Dle nové studie společnosti BloomReach, která se zabývá právě zákaznickým chováním v několika oblastech, se velmi rychle mění chování zákazníků při hledání produktu.

Zatímco v dřívějších průzkumech 34 % zákazníků šlo nejdříve na obecné vyhledávače (Google, Bing a další), za pouhý rok už podíl klesl na 27 %. Důvodem je značné posílení Amazonu, který se coby první volba při hledání produktu dostal z 44 % na 55 %. Zajímavostí je také fakt, že 9 z 10 zákazníků si produkt vyhledá dodatečně na Amazonu, i když ho nejdříve našli na jiném eshopu.

Čísla platí pro USA, kde je Amazon velmi silný a ztráty utrpěly i volby konkrétních eshopů – z 21 % na 16 %. Je také nutné poznamenat, že průzkumu se účastnilo dva tisíce lidí, což už by mělo mít celkem dobrou vypovídací hodnotu.

Amazon se velmi rychle rozšiřuje i do dalších zemí, k čemuž mu pomáhá především skvěle zvládnutá infrastruktura, logistika a škálování. Ve spojení s nejnovějšími technologiemi a tlakem na co nejnižší ceny, tedy maximální uspokojení zákazníka, se nelze posilování divit.

Amazon se navíc velmi snaží i v oblasti udržení loajality zákazníků různými programy (například Prime), které zahrnují jak slevy, tak i výhodné balíčky pro dopravu, filmy, hudbu a další jeho produkty nebo služby.

Pokud se jedná o trend, do budoucna lze očekávat, že vyhledávače budou hrát stále menší roli při nákupech a to znamená nižší příjem z jejich reklamních systémů. Vzhledem k tomu, že pro Google jsou reklamy hlavní zdroj příjmu, mohlo by to ovlivnit jeho finanční vývoj.

Zdroj obrázku: Flickr (CC BY 2.0)

Diskuze (16) Další článek: Na Facebooku má stránky 60 milionů podniků, za měsíc budou moci využít i nový nástroj na komunikaci

Témata článku: Byznys, Google, Vyhledávače, Amazon, Bing, Infrastruktura, První volba, Google Photos, Google+, Uspokojení, Hlavní zdroj, Hledání, Pouhý rok, Nejnovější technologie, Důležitý zdroj, AMA, Amazon Prime, Druh, Flickr.com, Reklamní byznys, Housle, Produkt


Určitě si přečtěte

Už desítky let se pokoušíme odposlouchávat mozek. Rusům se podařil kousek, ze kterého vám spadne brada

Už desítky let se pokoušíme odposlouchávat mozek. Rusům se podařil kousek, ze kterého vám spadne brada

** K odposlechu mozků používáme EEG ** To má ale žalostné informační rozlišení ** Rusům pomohla počítačová neuronová síť

Jakub Čížek | 28

20 tipů a triků pro Gmail: Užitečné maličkosti, které zefektivní práci s e-maily

20 tipů a triků pro Gmail: Užitečné maličkosti, které zefektivní práci s e-maily

** V Gmailu je řada užitečných funkcí, které možná všechny neznáte ** Odeslání mailu můžete například pozdržet či naplánovat na později ** Nad Gmailem můžete mít s několika triky daleko lepší kontrolu

Karel Kilián | 25