Byznys | Vyhledávače | Amazon

V USA už je Amazon první volbou při hledání produktu, Google začíná hrát druhé housle

V USA už je Amazon první volbou při hledání produktu, Google začíná hrát druhé housle

Google sice začínal jako obecný vyhledávač informací, v oblasti elektronických obchodů se ale stal důležitým zdrojem zákazníků, kteří hledali konkrétní produkt. Na tom je pochopitelně založený i reklamní byznys Googlu, který se zobrazuje nad přirozeným vyhledáváním. Podíl vyhledávačů ale při nákupech začíná rychle klesat.

Dle nové studie společnosti BloomReach, která se zabývá právě zákaznickým chováním v několika oblastech, se velmi rychle mění chování zákazníků při hledání produktu.

Zatímco v dřívějších průzkumech 34 % zákazníků šlo nejdříve na obecné vyhledávače (Google, Bing a další), za pouhý rok už podíl klesl na 27 %. Důvodem je značné posílení Amazonu, který se coby první volba při hledání produktu dostal z 44 % na 55 %. Zajímavostí je také fakt, že 9 z 10 zákazníků si produkt vyhledá dodatečně na Amazonu, i když ho nejdříve našli na jiném eshopu.

Čísla platí pro USA, kde je Amazon velmi silný a ztráty utrpěly i volby konkrétních eshopů – z 21 % na 16 %. Je také nutné poznamenat, že průzkumu se účastnilo dva tisíce lidí, což už by mělo mít celkem dobrou vypovídací hodnotu.

Amazon se velmi rychle rozšiřuje i do dalších zemí, k čemuž mu pomáhá především skvěle zvládnutá infrastruktura, logistika a škálování. Ve spojení s nejnovějšími technologiemi a tlakem na co nejnižší ceny, tedy maximální uspokojení zákazníka, se nelze posilování divit.

Amazon se navíc velmi snaží i v oblasti udržení loajality zákazníků různými programy (například Prime), které zahrnují jak slevy, tak i výhodné balíčky pro dopravu, filmy, hudbu a další jeho produkty nebo služby.

Pokud se jedná o trend, do budoucna lze očekávat, že vyhledávače budou hrát stále menší roli při nákupech a to znamená nižší příjem z jejich reklamních systémů. Vzhledem k tomu, že pro Google jsou reklamy hlavní zdroj příjmu, mohlo by to ovlivnit jeho finanční vývoj.

Zdroj obrázku: Flickr (CC BY 2.0)

Diskuze (16) Další článek: Na Facebooku má stránky 60 milionů podniků, za měsíc budou moci využít i nový nástroj na komunikaci

Témata článku: Google, Byznys, Vyhledávače, Amazon, Bing, Pouhý rok, Hlavní zdroj, Google Photos, Nejnovější technologie, Druh, Infrastruktura, Google+, Flickr.com, AMA, Amazon Prime, Housle, Produkt, První volba, Hledání, Důležitý zdroj, Reklamní byznys


Určitě si přečtěte

Testy čipů Ryzen 3000: AMD překonává Intel ve výkonu, přitom stojí méně

Testy čipů Ryzen 3000: AMD překonává Intel ve výkonu, přitom stojí méně

** Testy nových procesorů Ryzen 3000 od AMD jsou venku ** Výkon ve většině aplikací překonává konkurenci od Intelu ** AMD je přitom zároveň neuvěřitelně výhodné v poměru ceny i výkonu

Karel Javůrek | 173

Kdyby měli železničáři tento superpočítač za 99 dolarů, nepotřebovali by lasery

Kdyby měli železničáři tento superpočítač za 99 dolarů, nepotřebovali by lasery

** Nejmodernější český železniční tunel je prošpikovaný technologiemi ** Za tři tisíce koupíte počítač, který je překoná ** Seznamte se s Nvidia Jetson Nano

Jakub Čížek | 46

Velká pitva telefonu: Co se skrývá uvnitř šestipalcové placky Nokia 7.1

Velká pitva telefonu: Co se skrývá uvnitř šestipalcové placky Nokia 7.1

** Jak vypadá nitro téměř 6" mobilního telefonu? ** Provedli jsme pitvu Nokia 7.1 se třemi kamerami ** Základní deska je vlastně docela maličká

Jakub Čížek | 16

Co zabírá nejvíce místa na disku? Těchto 10 nástrojů odhalí největší žrouty dat

Co zabírá nejvíce místa na disku? Těchto 10 nástrojů odhalí největší žrouty dat

** Je vhodné jednou za čas zanalyzovat, co vám leží na disku ** Poradíme vám nástroje, kterými zjistíte, jaká data uchováváte ** Podle výsledků můžete optimalizovat svá data či úložiště

Karel Kilián | 47