Výrobce chytrých hodinek Pebble je opatrný, propustí čtvrtinu zaměstnanců

Výrobce chytrých hodinek Pebble je opatrný, propustí čtvrtinu zaměstnanců

Výrobce chytrých a levných hodinek Pebble získal popularitu hlavně díky úspěchu v crowdsourcingových kampaních na platformách jako Kickstarter a dalších. V minulém roce představil i nový model Pebble Time, kdy vybral přes 20 milionů dolarů.

Pebble zatím moc podrobná a čerstvá čísla z pohledu celkového počtu prodaných kusů neprozradil, podle informací z minulého roku se ale podařilo překonat hranici jednoho milionu prodaných kusů hodinek Pebble a Pebble Time.

Redaktoři webu Tech Insider ale měli možnost vyzpovídat samotného šéfa Pebble – Erica Migicovskyho, který prozradil, že teď zrovna růžové období rozhodně nezažívá. Pebble totiž musí propustit asi 40 zaměstnanců ze 160, což odpovídá přibližně čtvrtině. Důvodem je snížení nákladů a přežití v delším časovém horizontu. Jak totiž prozradil, získat peníze od investorů je pro Pebble nyní poměrně těžké a tak se spíše připravuje na horší časy a vývoj příštích produktů.

S budoucími produkty se chce více zaměřit na sledování zdraví a informací o těle při sportovních činnostech, což je trend, který je v rámci chytrých hodinek hodně znatelný. Samotné zobrazování upozornění z mobilního telefonu už je považováno za běžný základ.

Pebble má v plánu si udržet pozici i v následujícím desetiletí, což by měla podpořit i nová partnerství - například s Amazonem, díky kterému bude prodávat hodinky i v Indii.

Pokud jde o obecné prodeje chytrých hodinek od dalších výrobců, zatím jsou k dispozici jen rozlišné odhady od různých analytických společností. Gartner odhaduje, že se v roce 2015 prodalo kolem 30 milionů chytrých hodinek a v roce 2017 to bude 66 milionů kusů. Prodeje Apple Watch zatím nebyly zveřejněné, odhaduje se něco mezi 9 až 30 miliony kusů, takže poměrně nepřesná čísla. Podle Juniper Research tvořily prodeje Apple Watch až 52 % celého trhu. IDC odhaduje celkový počet prodaných chytrých hodinek v roce 2015 na 21 milionů kusů, přičemž 61 % z nich byly prý Apple Watch.

V případě jednoduchých sportovních měřících náramků, které mají mnohem menší ceny, jsou odhadovaná prodejní čísla pochopitelně mnohem vyšší. Například IDC počítá s tím, že jen za třetí čtvrtletí roku 2015 se prodalo přibližně 21 milionů takových náramků - typu Fitbit, MiBand a podobných.

Témata článku: Hardware, Technologie, Byznys, Mobility, Nositelnosti, Apple Watch, Fitbit, Pebble, Chytré hodinky Apple Watch, Hodinky chytré, Chytré hodinky, Erica, Levné chytré hodinky, Chytré hodinky android, Tech insider, Pebble Time, Chytré hodinky Apple, Čerstvý pohled, Droid, Zaměstnanci, Chytrý, Android Wear, Chytré sportovní náramky, Apple Watch 2, Chytré hodinky pebble

Určitě si přečtěte

Bezdrátové nabíjení nepřesvědčilo a nové iPhony to nezmění

Bezdrátové nabíjení nepřesvědčilo a nové iPhony to nezmění

** Od Applu jsme čekali revoluci v bezdrátovém nabíjení. Nepřišla. ** Proč nikdo z našich redaktorů nenabíjí bezdrátově? ** Benefity nejsou velké a „bezdrát“ poškozuje baterii.

15.  10.  2017 | Kůžel Filip, Michlovský Jakub | 28

Tak nám zabili mobilní Windows

Tak nám zabili mobilní Windows

** Mobilní Windows a lumie umíraly už několik let ** Teď to přiznal i samotný Microsoft ** Už s nimi nepočítá, průšvih to ale není

15.  10.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub | 33