Vývojáři prozradili, pro jaké systémy virtuální a rozšířené reality připravují hry

Vývojáři prozradili, pro jaké systémy virtuální a rozšířené reality připravují hry

Do konce prvního čtvrtletí letošního roku bude na trhu velký výběr různých systémů pro rozšířenou a virtuální realitu. I když lze nalézt velké odlišnosti mezi hardwarem a použitými technologiemi, to nejdůležitější část budou tvořit samotné hry a software.

Nabídka her a softwaru je samozřejmě úzce spojená s celkovou komunitou vývojářů, kteří se dané platformě věnují. A právě to se pokusili zjistit pořadatelé akce GDC (Game Developers Conference), když získali vyplněné dotazníky od přibližně dvou tisíc vývojářů.

Podle získaných dat na nějaké hře pro virtuální nebo rozšířenou realitu pracuje už 16 % všech vývojářů, což je přibližně dvakrát více, než tomu bylo v minulém roce. Vzhledem k tomu, že už nyní je nabídka platforem poměrně pestrá, museli vývojáři i zaškrtnout, pro které systémy vyvíjí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výsledky statistik dle GDC

Z výsledků vyplývá, že nejvíce vývojářů se soustředí na vývoj hry pro Oculus Rift (Facebook), kterých je tak kolem 19 % a pouze 7 % pak pro mobilní verzi Samsung Gear VR. Řešení v podobě PlayStation VR, HTC Vive a Google Cardboard se těší přibližně stejnému zájmu kolem šesti procent.

Zcela jiné výsledky ale vyšly najevo z dotazu, pro jaký systém budou vyvíjet příští hru, přičemž mohli zaškrtnout i více platforem. Zde už byla pozice mnohem vyrovnanější. Nejvíce sice získal Oculus Rift (40 %), ale na druhém místě byly HTC Vive, PlayStation VR a Microsoft Hololens, každý s přibližně 25 %. Gear VR si získal kolem 15 % vývojářů.

Při uvedení finálních verzí systémů pro virtuální a rozšířené světy lze čekat omezenou nabídku her a softwaru, ale vývojáři se budou pro efektivnější přístup jistě soustředit na kompatibilitu pro různé systémy, které se budou lišit jen v maličkostech jako je ovládání nebo kvalita vykreslování.

Témata článku: Technologie, Byznys, Virtuální realita, Hry, HoloLens, Rozšířená realita, Velký výběr, Virtuální realita hry, Vývojář, Rozšíření, Playstation VR, Google Cardboard, Gear Vr, Realita, Gear, Vývoj, Samsung Gear VR, Virtuální realita HTC vive, Nejdůležitější část, Hra, Cardboard

Určitě si přečtěte

UPC: naše byznysová divize začíná tvořit významnou část příjmů

UPC: naše byznysová divize začíná tvořit významnou část příjmů

** UPC představilo aktuální strategii pro B2B ** UPC „Československo“ chce pokračovat v rychlém tempu získávání podnikového tržního podílu ** UPC nám ukázalo hlavní spoje i jak se opravuje „překopnutá“ opticka (vlákno)

Včera | Javůrek Karel | 7