Vývojáři prozradili, pro jaké systémy virtuální a rozšířené reality připravují hry

Vývojáři prozradili, pro jaké systémy virtuální a rozšířené reality připravují hry

Do konce prvního čtvrtletí letošního roku bude na trhu velký výběr různých systémů pro rozšířenou a virtuální realitu. I když lze nalézt velké odlišnosti mezi hardwarem a použitými technologiemi, to nejdůležitější část budou tvořit samotné hry a software.

Nabídka her a softwaru je samozřejmě úzce spojená s celkovou komunitou vývojářů, kteří se dané platformě věnují. A právě to se pokusili zjistit pořadatelé akce GDC (Game Developers Conference), když získali vyplněné dotazníky od přibližně dvou tisíc vývojářů.

Podle získaných dat na nějaké hře pro virtuální nebo rozšířenou realitu pracuje už 16 % všech vývojářů, což je přibližně dvakrát více, než tomu bylo v minulém roce. Vzhledem k tomu, že už nyní je nabídka platforem poměrně pestrá, museli vývojáři i zaškrtnout, pro které systémy vyvíjí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výsledky statistik dle GDC

Z výsledků vyplývá, že nejvíce vývojářů se soustředí na vývoj hry pro Oculus Rift (Facebook), kterých je tak kolem 19 % a pouze 7 % pak pro mobilní verzi Samsung Gear VR. Řešení v podobě PlayStation VR, HTC Vive a Google Cardboard se těší přibližně stejnému zájmu kolem šesti procent.

Zcela jiné výsledky ale vyšly najevo z dotazu, pro jaký systém budou vyvíjet příští hru, přičemž mohli zaškrtnout i více platforem. Zde už byla pozice mnohem vyrovnanější. Nejvíce sice získal Oculus Rift (40 %), ale na druhém místě byly HTC Vive, PlayStation VR a Microsoft Hololens, každý s přibližně 25 %. Gear VR si získal kolem 15 % vývojářů.

Při uvedení finálních verzí systémů pro virtuální a rozšířené světy lze čekat omezenou nabídku her a softwaru, ale vývojáři se budou pro efektivnější přístup jistě soustředit na kompatibilitu pro různé systémy, které se budou lišit jen v maličkostech jako je ovládání nebo kvalita vykreslování.

Diskuze (5) Další článek: Spotify už nebude jen hudební službou. Od příštího týdne bude nabízet i videa

Témata článku: Technologie, Byznys, Hry, Virtuální realita, HoloLens, Rozšířená realita, Rozšíření, Cardboard, Velký výběr, Vývoj, Realita, Vývojář, Hra, Nejdůležitější část, Virtuální realita HTC vive, Gear Vr, Virtuální, Samsung Gear VR, Google Cardboard, Virtuální realita hry, Playstation VR, Gear, Virtual


Určitě si přečtěte

Deset kotev, které i v roce 2020 táhnou Android ke dnu

Deset kotev, které i v roce 2020 táhnou Android ke dnu

** Android existuje skoro 12 let a za tu dobu v mnoha směrech dospěl ** Dnes běží na sedmi z deseti telefonů, ale čemu za to vděčí? ** Našli jsme 10 kotev, které táhnou tento operační systém ke dnu

Karel Kilián | 162

10 map, na kterých můžete COVID-19 sledovat téměř v živém přenosu

10 map, na kterých můžete COVID-19 sledovat téměř v živém přenosu

** Koronavrus můžete sledovat skoro živě ** Analytici a kartografové připravili hromadu map ** Vybrali jsme deset z nich

Jakub Čížek | 8

Nový Apple Macbook Air je levnější, má větší SSD a vrací se k tradiční klávesnici

Nový Apple Macbook Air je levnější, má větší SSD a vrací se k tradiční klávesnici

** Nový MacBook Air opravuje nejzásadnější chyby dosavadní verze ** Dostal lepší klávesnici, výkonnější procesor a 256GB SSD ** Apple navíc snížil ceny

Martin Miksa | 53

Šest nejlepších služeb a aplikací pro automatizaci online světa a chytré domácnosti

Šest nejlepších služeb a aplikací pro automatizaci online světa a chytré domácnosti

** Nastavte si automatiku na každodenní rutinní záležitosti ** Propojte online služby a chytrou domácnost ** Vybrali jsme šest nejlepších služeb pro automatizaci

Karel Kilián | 17